Trots att jag kopplat upp bilen på Wi-Fi (delat min tfn) så laddas den nya mjukvaran hem med 1,5MB/s, har testat vid flera tillfällen.
Vad gör jag för fel, det måste väl gå att ladda hem filen snabbare än så?
Uppringt modem hade ju varit snabbare

Moderator: Redaktion
56 kbit/s som mest.Dante skrev:Uppringt modem hade ju varit snabbare
Tills morsan lyfter luren och du har 0 bytes/smartinot skrev:56 kbit/s som mest.Dante skrev:Uppringt modem hade ju varit snabbare
Läs igen, 1,5MB/s…Remuz skrev:15Mbit/s är väl inte så illa?
MB = MEGABYTEDante skrev:Läs igen, 1,5MB/s…Remuz skrev:15Mbit/s är väl inte så illa?
1.5 Mbyte/s blir 12 Mbit/sec, vilket är hyfsat för en mobil uppkoppling.Remuz skrev:MB = MEGABYTEDante skrev:Läs igen, 1,5MB/s…Remuz skrev:15Mbit/s är väl inte så illa?
Mb = megabit
https://telcom.uk/faqs/49/what-is-the-d ... byte-mbyte
Jag stör mig mest på att den laddar hälften först, sen stoppar den i flera minuter, ibland riktigt länge, för att sen ta andra halvan av datat. Jag brukar få 2-3MB/s via mobil-delning, men råkar oftast ut för att jag åker ut ur garaget (utan täckning) för en kortare resa, sen tar bilen ner halva och sen vill jag inte åka in i garaget förrns andra halvan är nere så den kan uppdatera när jag går därifrån, men då blir man sittande utanför garaget och göra Ingenting(tm) tills den bemödar sig att ta ner del 2.Dante skrev:Hej
Trots att jag kopplat upp bilen på Wi-Fi (delat min tfn) så laddas den nya mjukvaran hem med 1,5MB/s, har testat vid flera tillfällen.
Då är det inte bara jag, det är alltså deras uppladdning som är den begränsande faktorn. Riktigt dåligt kan jag tycka från ett företag som spelar mycket på att de är ett Techbolag.IcePic skrev:Jag stör mig mest på att den laddar hälften först, sen stoppar den i flera minuter, ibland riktigt länge, för att sen ta andra halvan av datat. Jag brukar få 2-3MB/s via mobil-delning, men råkar oftast ut för att jag åker ut ur garaget (utan täckning) för en kortare resa, sen tar bilen ner halva och sen vill jag inte åka in i garaget förrns andra halvan är nere så den kan uppdatera när jag går därifrån, men då blir man sittande utanför garaget och göra Ingenting(tm) tills den bemödar sig att ta ner del 2.Dante skrev:Hej
Jag uppgraderade min MacBook Air M1 till macOS Monterey i veckan, och var jäkligt seg och slö nerladdning från Apple. Fick starta om nerladdningen ett par gånger.Dante skrev:Då är det inte bara jag, det är alltså deras uppladdning som är den begränsande faktorn. Riktigt dåligt kan jag tycka från ett företag som spelar mycket på att de är ett Techbolag.IcePic skrev:Jag stör mig mest på att den laddar hälften först, sen stoppar den i flera minuter, ibland riktigt länge, för att sen ta andra halvan av datat. Jag brukar få 2-3MB/s via mobil-delning, men råkar oftast ut för att jag åker ut ur garaget (utan täckning) för en kortare resa, sen tar bilen ner halva och sen vill jag inte åka in i garaget förrns andra halvan är nere så den kan uppdatera när jag går därifrån, men då blir man sittande utanför garaget och göra Ingenting(tm) tills den bemödar sig att ta ner del 2.Dante skrev:Hej