Juluppdateringen till Model S?
Moderator: Redaktion
Juluppdateringen till Model S?
Är det någon med Model S här i Sverige som har fått juluppdateringen (2021.44.25.2)?
Verkar bara ha gått ut till M3, MY och nya MS/MX 2021 eller hur?
Senast redigerad av Yrsir, redigerad totalt 1 gånger.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Juluppdateringen till Model S?
Ja det verkar nästan så… (jag har två S och inte fått det till någon)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Enligt denna översikt ska den dyka upp så småningom, tyvärr lite "vingklippt". Kanske dags att sälja veteranteslan från 2019....

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Gustafsson
- Teslaägare
2021.44.6 har jag, var inte länge sedan den kom.
Hur funkar versionsnumren på Uppdateringarna egentligen?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Årtal punkt vecka punkt massaannatcrapGustafsson skrev:2021.44.6 har jag, var inte länge sedan den kom.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Gustafsson
- Teslaägare
Tänkte det Men i första inläggen pratar man ju om 2021.12.25…Remuz skrev:Årtal punkt vecka punkt massaannatcrapGustafsson skrev:2021.44.6 har jag, var inte länge sedan den kom.

Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Har en MS LR -20
Väldigt tråkigt att MS inte är med i den nya uppdateringen, iaf dom intressant funktioner så som blid spot och sentry live.
Model S är juh den dyra modellen och den som har gjort Tesla Inc till vad dom är idag. Tråkigt att lämna oss utanför. Men man kan alltid hoppas, dom brukar ändra sig rätt ofta, kanske även nu..

Väldigt tråkigt att MS inte är med i den nya uppdateringen, iaf dom intressant funktioner så som blid spot och sentry live.
Model S är juh den dyra modellen och den som har gjort Tesla Inc till vad dom är idag. Tråkigt att lämna oss utanför. Men man kan alltid hoppas, dom brukar ändra sig rätt ofta, kanske även nu..

Sentry live tror jag inte vi får pga. integritets- och sekretessbestämmelser, men blind spot vore ju sjukt värdefullt och fullt möjligt…
Sentry live finns redan i Sverige, nästan alla som har uppdaterat till den senaste 21.44.25.2 har redan live. (M3 och MY)Yrsir skrev:Sentry live tror jag inte vi får pga. integritets- och sekretessbestämmelser, men blind spot vore ju sjukt värdefullt och fullt möjligt…
Model S/X får mindre uppmärksamhet just på grund av att det är dom dyra modellerna.supreme skrev:Har en MS LR -20![]()
![]()
Eftersom Tesla knappt säljer några Model S/X i jämförelse med 3/Y så kommer dom aldrig avdela särskilt mycket utvecklingsresurser på att förbättra mjukvaran i äldre Model S/X. Det är logiskt att sätta färre ingenjörer på att förbättra en flotta med tusentals bilar än en med hundratusentals.
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
- Bjelke
- Teslaägare
Apropå det, hur många model S har det sålts totalt ever? 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Åfan! Trodde jag inte. Får se hur detta står sig mot Lag (1998:150) om allmän kameraövervakning. Det är ju ett rätt långt steg från vanlig sentry mode, som jag också tror kan vara ett gränsfall…supreme skrev:Sentry live finns redan i Sverige, nästan alla som har uppdaterat till den senaste 21.44.25.2 har redan live. (M3 och MY)Yrsir skrev:Sentry live tror jag inte vi får pga. integritets- och sekretessbestämmelser, men blind spot vore ju sjukt värdefullt och fullt möjligt…
- Bjelke
- Teslaägare
Absolut, spännande, återstår att se hur bevisningen skulle se ut om inget sparas (fast detsamma gäller ju allaYrsir skrev:Åfan! Trodde jag inte. Får se hur detta står sig mot Lag (1998:150) om allmän kameraövervakning. Det är ju ett rätt långt steg från vanlig sentry mode, som jag också tror kan vara ett gränsfall…supreme skrev:Sentry live finns redan i Sverige, nästan alla som har uppdaterat till den senaste 21.44.25.2 har redan live. (M3 och MY)Yrsir skrev:Sentry live tror jag inte vi får pga. integritets- och sekretessbestämmelser, men blind spot vore ju sjukt värdefullt och fullt möjligt…
liknande utrustningar)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
It ain’t a crime if you don’t get caught!Bjelke skrev:Absolut, spännande, återstår att se hur bevisningen skulle se ut om inget sparas (fast detsamma gäller ju allaYrsir skrev:Åfan! Trodde jag inte. Får se hur detta står sig mot Lag (1998:150) om allmän kameraövervakning. Det är ju ett rätt långt steg från vanlig sentry mode, som jag också tror kan vara ett gränsfall…supreme skrev:Sentry live finns redan i Sverige, nästan alla som har uppdaterat till den senaste 21.44.25.2 har redan live. (M3 och MY)Yrsir skrev:Sentry live tror jag inte vi får pga. integritets- och sekretessbestämmelser, men blind spot vore ju sjukt värdefullt och fullt möjligt…
liknande utrustningar)…
- Bjelke
- Teslaägare
Antar jag inte är först här, men har den i alla fall på nedladdning just nu.Yrsir skrev:Är det någon med Model S här i Sverige som har fått juluppdateringen (2021.44.25.2)?
Hoppas farthållaren är bättre körde ca 20 mil igår varav ungefär halva sträckan var "farthållare ej tillgänglig"låg snö på väglinjerna, då fungerade ingen farthållare alls. Ljust och rent i övrigt så var inte igensatta eller bländade kameror eller så.
Samma här..Frisk skrev:Antar jag inte är först här, men har den i alla fall på nedladdning just nu.Yrsir skrev:Är det någon med Model S här i Sverige som har fått juluppdateringen (2021.44.25.2)?
Hoppas farthållaren är bättre körde ca 20 mil igår varav ungefär halva sträckan var "farthållare ej tillgänglig"låg snö på väglinjerna, då fungerade ingen farthållare alls. Ljust och rent i övrigt så var inte igensatta eller bländade kameror eller så.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
På min tidigare Nissan Leaf kunde man "tvinga" på farthållaren (som då blev "dum" och inte adaptiv) när radarn var snötäckt.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
60%Klart av uppdateringen!kenjon skrev:På min tidigare Nissan Leaf kunde man "tvinga" på farthållaren (som då blev "dum" och inte adaptiv) när radarn var snötäckt.
Det hade varit önskvärt! Med gårdagens trafik hade jag ingen större nytta av adaptiv farthållare, oväntat lugnt på vägarna. Tror dock inte det var radarn som hade problem utan helt enkelt att inte bilen kunde identifiera att den var på en väg, funktionen kom och gick med att man såg väglinjer eller ej, samma förhållanden i övrigt.
Har haft den sedan jul men gillar den inte. Tycker huvudmenyn blev betydligt sämre och som jag använder bilen kommer jag inte längre åt mina huvudsakliga val lika enkelt. För att justera stolsvärmen tex måste jag nu in i menyn för klimatet, tidigare hade jag knappast i menylisten för det.
Har helt blivit av med bilden på batteriet så jag kan inte längre ställa laddgränsen via det grafiska gränssnittet som fanns tidigare, det enda stället jag hittar det på nu är via appen. Sitter jag och laddar får jag bara info via förarpanelen, inget via stora skärmen.
Detta tycker jag är mycket dåligt.
Upplever tyvärr uppdateringen som negativ för egen del, mer fokus på "trams" och mindre på för mig relevanta kontroller.
Har helt blivit av med bilden på batteriet så jag kan inte längre ställa laddgränsen via det grafiska gränssnittet som fanns tidigare, det enda stället jag hittar det på nu är via appen. Sitter jag och laddar får jag bara info via förarpanelen, inget via stora skärmen.

Upplever tyvärr uppdateringen som negativ för egen del, mer fokus på "trams" och mindre på för mig relevanta kontroller.

Du kan justera laddnivån på skärmen under inställningar och laddning. Enklast är att trycka på "blixten" uppe till vänster.
Model S: Plaid, Deep Blue
Det kunde jag före uppdateringen. Nu kan jag endast förutom att ändra bokning öppna laddluckan, stänga den, eller sluta ladda.jpetters skrev:Du kan justera laddnivån på skärmen under inställningar och laddning. Enklast är att trycka på "blixten" uppe till vänster.
Jag tror det var någon annan som nämnde samma problem och löste det med en omstart av datorn (båda scrollhjul intryckta).Nr877 skrev:Det kunde jag före uppdateringen. Nu kan jag endast förutom att ändra bokning öppna laddluckan, stänga den, eller sluta ladda.jpetters skrev:Du kan justera laddnivån på skärmen under inställningar och laddning. Enklast är att trycka på "blixten" uppe till vänster.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Reset hjälper inte. Den nya laddfliken ser tyvärr ut så där för oss som har de "gamla" stående skärmarna, bara mest en stor svart sida. Saknar också möjligheten att ställa laddnivån. Varför har de tagit bort den? Den förra i V.10 såg ju betydligt trevligare ut och var mer informativ.
2024 Model 3 RWD Highland med dragkrok
2017 Model X 60D med dragkrok
2020 Model 3 LR med dragkrok
2014 Model S 85 AP1 med MCU2
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare