Släpvagn läge aktivt

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Släpvagn läge aktivt

Inlägg av Lophornis »

20211230_162054.jpg
Nu de senaste dagarna har släpvagn läget på skärmen tänt sig utan att något är inkopplat. Kollade under luckan och det var en hel sjö som rann ut, jag blåste rent elkontakten och sprayade fuktspray och blåste torrt. Det slocknade en dag, nu har även blinkersen på vänstersidan börjat blinka supersnabbt men alla blinkers funkar. Har något varit ut för detta med fullt med vatten och släpvagn läget aktivt hel tiden?

Ps jag har ett service ärende på det hos Tesla men det är inte förens 19 Jan så jag hoppas det inte går sönder något annat. Såg även i bokningen att det ska isoleras något på AC anläggningen.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Mikael Karlberg
Teslaägare

Re: Släpvagn läge aktivt

Inlägg av Mikael Karlberg »

Har du stängt av släpvagnsläget i menyn under körning?
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Inlägg av Lophornis »

Mikael Karlberg skrev:
Har du stängt av släpvagnsläget i menyn under körning?

Japp det är avstängt
Senaste jag körde släpvagn med elkontkontakt inkopplad var slutet av oktober. Det har varit släckt tills för någon dag sedan.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

Kroniskt dålig inkoppling av släpvagnskontakten. Det drar in fult och kortsluter alternativt tappar jordning.

Har samma problem sedan flera månader. Lagt ärende för service så de fixar det i mitten av Jan.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Referralkod: ts.la/martin63489

Inlägg av CrazyGang »

Lophornis skrev:
20211230_162054.jpg
Nu de senaste dagarna har släpvagn läget på skärmen tänt sig utan att något är inkopplat. Kollade under luckan och det var en hel sjö som rann ut, jag blåste rent elkontakten och sprayade fuktspray och blåste torrt. Det slocknade en dag, nu har även blinkersen på vänstersidan börjat blinka supersnabbt men alla blinkers funkar. Har något varit ut för detta med fullt med vatten och släpvagn läget aktivt hel tiden?

Ps jag har ett service ärende på det hos Tesla men det är inte förens 19 Jan så jag hoppas det inte går sönder något annat. Såg även i bokningen att det ska isoleras något på AC anläggningen.
Hade samma. Fick byta kontakten och problemey upphörde direkt. Inte återkommit en enda gång därefter.
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Skriv svar