Q4 och 2021 leveranser
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Q4 och 2021 leveranser
Tesla lyckades spränga 300 000 bilar gränsen under förra kvartalet och levererade över 308 000 bilar, hela 71% fler än ett år sedan och 28% bättre än förra kvartalet.
https://ir.tesla.com/press-release/tesl ... deliveries
https://ir.tesla.com/press-release/tesl ... deliveries
Re: Q4 och 2021 leveranser
Det var fler leveranser under fjärde kvartalet än vad det var under hela 2019, ganska så rejäl ökning.
https://twitter.com/i/status/1477673562400075780
Jag gillar den här utvecklingen!
Och tydligen kommer det nått som heter Giga Berlin och Giga Austin
i år som ytterligare kommer bidra till den positiva utvecklingen.
Bra jobbat Tesla!!
Jag gillar den här utvecklingen!
Och tydligen kommer det nått som heter Giga Berlin och Giga Austin
i år som ytterligare kommer bidra till den positiva utvecklingen.
Bra jobbat Tesla!!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det jag väntar mest på nu är inte x antal fler av befintliga modeller utan semi, roadster och CT… 
Det börjar banne mig bli dags nu!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
En Model 3 med halvkombi eller kombilucka och dragkrok tycker jag skulle vara väldigt trevligt...Bjelke skrev:Det jag väntar mest på nu är inte x antal fler av befintliga modeller utan semi, roadster och CT…

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Om du bara kan glida förbi Kato Road och slipa till dom sista detaljernaBjelke skrev:Det jag väntar mest på nu är inte x antal fler av befintliga modeller utan semi, roadster och CT…
är vi snart där.
Första levererade bil med 4680 till kund kommer bli en stor dag och det
är i år det sker.....................förhoppningsvis.

Hade varit helt grym bil isf!SwedishAdvocate skrev:En Model 3 med halvkombi eller kombilucka och dragkrok tycker jag skulle vara väldigt trevligt...Bjelke skrev:Det jag väntar mest på nu är inte x antal fler av befintliga modeller utan semi, roadster och CT…

Hade mycket hellre tagit det än en MY.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
-
Kina har imponerat i december.
70.500x12=846.000 bilar per år.
Hyr många bilfabriker är större?
70.500x12=846.000 bilar per år.
Hyr många bilfabriker är större?
- Bjelke
- Teslaägare
Håller med fullständigtmartinot skrev:Hade varit helt grym bil isf!SwedishAdvocate skrev:En Model 3 med halvkombi eller kombilucka och dragkrok tycker jag skulle vara väldigt trevligt...Bjelke skrev:Det jag väntar mest på nu är inte x antal fler av befintliga modeller utan semi, roadster och CT…
Det börjar banne mig bli dags nu!![]()

Fast en kombi-model 3 med drag skulle absolut kunna bli en hit

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
Bra men, allt verkar handla om att få ut så mycket bilar som möjligt?
När man läser andra trådar här kan man ju verkligen undra över den svajiga kvalitén på det som kommer ut.
Tex dessa HW & SW problem med värmen på så många individer så är det uppenbart att man inte lägger speciellt mycket tid på att fånga dessa fel.
Det verkar roligare att lägga krut på att programmera ljusshower som fyller sociala media då...
När man läser andra trådar här kan man ju verkligen undra över den svajiga kvalitén på det som kommer ut.
Tex dessa HW & SW problem med värmen på så många individer så är det uppenbart att man inte lägger speciellt mycket tid på att fånga dessa fel.
Det verkar roligare att lägga krut på att programmera ljusshower som fyller sociala media då...
Jag är också med på den. Favorit.martinot skrev:Hade varit helt grym bil isf!SwedishAdvocate skrev:En Model 3 med halvkombi eller kombilucka och dragkrok tycker jag skulle vara väldigt trevligt...Bjelke skrev:Det jag väntar mest på nu är inte x antal fler av befintliga modeller utan semi, roadster och CT…
Det börjar banne mig bli dags nu!![]()
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Det är nog inte samma programmerare som gör ljusshowen/underhållningsdelen som gör värmeprogrammet.VoltAmpere skrev:Bra men, allt verkar handla om att få ut så mycket bilar som möjligt?
Visst kan de prioritera annorlunda men jag tror det är olika avdelningar för olika delar av mjukvaran. Men just att kunna uppdatera Over-the-air är ju helt suveränt!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
De borde avskeda femton pruttkuddeprogrammerare och anställa fem värmesystemsprogrammerare, fem regnautomatikprogrammerare och fem helljusautomatikprogrammerare.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Misstänker att pruttkudden var mer en engångsgrej som utvecklades rätt snabbt och enkelt, och kanske tom. av en enda utvecklare.slugger75 skrev:De borde avskeda femton pruttkuddeprogrammerare och anställa fem värmesystemsprogrammerare, fem regnautomatikprogrammerare och fem helljusautomatikprogrammerare.
De har nog inga programmerare som jobbar med att utveckla och förbättra den, och än mindre ett team för det. Den är nog som den är, och får finns kvar.
Själv så tycker jag den är lite kul, men så är jag lite barnslig också.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Nu nör ni öndå är off topic…. Några testare som tar bilen dit där det är kallt och utvärderar sw och hw innan släpp kanske dock är för mycket begärt.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- Bjelke
- Teslaägare
Vaddå? Dom har ju flera miljoner testare…..Dafro skrev:Nu nör ni öndå är off topic…. Några testare som tar bilen dit där det är kallt och utvärderar sw och hw innan släpp kanske dock är för mycket begärt.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Längtar efter leveranser av Semi då vår överlevnad hänger på övergång till el-transporter nummer 2 presentationen av billigare "Model 2" = ännu mer volym i framtiden.Bjelke skrev:Det jag väntar mest på nu är inte x antal fler av befintliga modeller utan semi, roadster och CT…
MVH
-
Med två nya fabriker som inte hunnit starta, det är helt galet! Ska bli spännande att följa hur fordonsbranschen kommer ändras de närmsta 10 åren. Ingen kan längre tveka på att elbilsrevolutionen har börjat.vigge50 skrev:Det var fler leveranser under fjärde kvartalet än vad det var under hela 2019, ganska så rejäl ökning.
Model 3 blev den mest sålda bilmodellen i Schweiz för hela 2021, alla kategorier. Tydligen första gången på senaste 40 åren som det inte är en modell från Volkswagen koncernen.

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Hmm.. inga andra elbilar ens med på topplistan tyvärr.jpetters skrev:Model 3 blev den mest sålda bilmodellen i Schweiz för hela 2021, alla kategorier. Tydligen första gången på senaste 40 åren som det inte är en modell från Volkswagen koncernen.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
Tesla M3 blev Norges mest sålda bil 2021.
MY kom också starkt, kan bli 2022 års mest sålda bil.
Och VW-koncernen verkar ha blivit största (el)bilstillverkare med ganska god marginal?Peter Andersson skrev:Tesla M3 blev Norges mest sålda bil 2021.
VW ID.7 GTX Tourer -25