Kört bilen i 2 mån, haft vinterhjul sen 1 dec. TPMS sensorer. Funkat bra.
Kom dök nyss upp "fel på däcktrycksövervakning".
Felkod: VCSEC_a222
Vad göra?
Bifogar bilder.
Tidigare idag visat däcktryck på 3 hjul, "---" på höger fram.
Nu är det "---" på alla, kanske för jag stått stilla.
Fel på däcktrycksövervakning
Moderator: Redaktion
Re: Fel på däcktrycksövervakning
Med risk för att hänga ut mig som idiot här..
Sensorerna funkar bara när man kör, så om bilen står/stått stilla blir det inget. Men systemet ska väl inte klaga i så fall heller.
Det har också hänt att bilen klagat om det ligger andra däck med TPMS i närheten, kanske att den får för många/otydliga signaler.
Har hänt mig tex på däckverkstaden där det låg allehanda däck runtomkring. Även hemma med tidigare bilar.
Sensorerna funkar bara när man kör, så om bilen står/stått stilla blir det inget. Men systemet ska väl inte klaga i så fall heller.
Det har också hänt att bilen klagat om det ligger andra däck med TPMS i närheten, kanske att den får för många/otydliga signaler.
Har hänt mig tex på däckverkstaden där det låg allehanda däck runtomkring. Även hemma med tidigare bilar.
MYP 2023 MCR/Vit Lev 21/6
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Jag har fått liknande fel fler gånger sedan jag la på vinterdäcken. Men aldrig på alla 4 däck. Har du ringt till Tesla?
När jag kontsktade dem så var det en kille i England som kopplade upp sig mot min bil och kollade.
Inget fel på sensorerna i bilen. Jag gissar själv att det är sensorerna i däcken som strular, köpte från en däckfirma som inte har det bästa ryktet, dock så fick jag bra service trots strul.
Kan tillägga att problemet med däcktrycksävervaknlng kommer och går 1-2 ggr i månaden, jag ser ingen kopplong till tenperar.
När jag kontsktade dem så var det en kille i England som kopplade upp sig mot min bil och kollade.
Inget fel på sensorerna i bilen. Jag gissar själv att det är sensorerna i däcken som strular, köpte från en däckfirma som inte har det bästa ryktet, dock så fick jag bra service trots strul.
Kan tillägga att problemet med däcktrycksävervaknlng kommer och går 1-2 ggr i månaden, jag ser ingen kopplong till tenperar.
-
Topp.
Nu verkar de mystiskt försvunnit
Fyllde på trycket till 2,9 på framhjulen
Får se hur länge varningslampan blir borta
Nu verkar de mystiskt försvunnit
Fyllde på trycket till 2,9 på framhjulen
Får se hur länge varningslampan blir borta