Tredjeparts stänkskydd

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare

Tredjeparts stänkskydd

Inlägg av Nogo »

De bakre jag har köpt från en återförsäljare här i Sverige släpper i princip efter varje längre körning nu. Med låg kraft kan man få den lilla klippsen på övre delen av stänkskyddet att lossna. Ska det verkligen vara så klent? De som har sålt det till mig säger att man ska värma men det hjälper inte och jag ser ingen anledning till att det skulle hjälpa. Enligt mig är den klippsen som ska hålla stänkskyddet på plats för kort.

När jag pratat med annan återförsäljare av liknande skydd så har de aldrig fått ett enda klagomål.

Har någon liknande problem? Ska man bara svälja att man har köpt en produkt med 100% marginal jämfört med om man skulle köpt den själv från aliexpress och få ett sådant svar som värmning ska hjälpa om den inte håller sitt läge? Ska man verkligen behöva modda ett stänkskydd?

Finns det någon som har provat olika typer av bakre stänkskydd där det finns skillnad i passform och funktion?
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Användarvisningsbild
alidhojd
Teslaägare

Re: Tredjeparts stänkskydd

Inlägg av alidhojd »

jag köpte dom här efter positiva erfarenheter från tidigare bilar och är helnöjd!

http://www.rallyarmor.com/index.php/ral ... l-c-60_305
2021 model 3 long range
Umeå
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare

Inlägg av Sarlacc »

Köpte dessa nya på en blocket annons.
https://tsolutions.online/proddetail.as ... lashGuards

Gillade inte utseendet på de ”vanliga” som de flesta säljer.
Tesla Model 3 -21
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

Nogo skrev:
De bakre jag har köpt från en återförsäljare här i Sverige släpper i princip efter varje längre körning nu. Med låg kraft kan man få den lilla klippsen på övre delen av stänkskyddet att lossna. Ska det verkligen vara så klent? De som har sålt det till mig säger att man ska värma men det hjälper inte och jag ser ingen anledning till att det skulle hjälpa. Enligt mig är den klippsen som ska hålla stänkskyddet på plats för kort.

När jag pratat med annan återförsäljare av liknande skydd så har de aldrig fått ett enda klagomål.

Har någon liknande problem? Ska man bara svälja att man har köpt en produkt med 100% marginal jämfört med om man skulle köpt den själv från aliexpress och få ett sådant svar som värmning ska hjälpa om den inte håller sitt läge? Ska man verkligen behöva modda ett stänkskydd?

Finns det någon som har provat olika typer av bakre stänkskydd där det finns skillnad i passform och funktion?
Otroligt oseriöst av åf och inte bara skicka nya utan istället skylla på annat gojs
Dom köper själva allt från Alibaba/express
Bra om du säger vilken ÅF så man inte själv köper samma skit … även om alla iofs kör samma prylar
Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare

Inlägg av Nogo »

Mycket rallystuk på föreslagna stänkskydden. Vill ha en OEM look.

Verkar inte som någon annan har samma problem. Måste vara ett riktigt dåligt exemplar som man har fått.

Jag ska kontakta ÅF och se om de kommer med någon riktig lösning.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Skriv svar