"Sälj din tesla"

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
CarlJ
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 22 apr 2021 12:31
Ort: Stockholm

"Sälj din tesla"

Inlägg av CarlJ »

Tjena!

Någon annan som fått förfrågan via posten att sälja bilen? Är det sånt tryck på begagnade model s?
20220208_201439.jpg
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av MWall »

Problemet är bara vad man skulle ha istället... :)
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Inlägg: 497
Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
Ort: Skellefteå
Referralkod: ts.la/larsa68805

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av LarsaR »

Hittade en likadan lapp i lådan när jag kom hem. Bjuder dom vettigt?
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Användarvisningsbild
CarlJ
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 22 apr 2021 12:31
Ort: Stockholm

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av CarlJ »

Ja om man får byta till en taycan rakt av så vore det intressant :mrgreen:
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av HX100 »

LarsaR skrev:
Hittade en likadan lapp i lådan när jag kom hem. Bjuder dom vettigt?
Räkna med ca 100.000 mindre än vad du skulle få privat.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Bjelke »

MWall skrev:
Problemet är bara vad man skulle ha istället... :)
Lite så sa sambon när det dök ner i lådan idag… hon är väldans förtjust i ”sin” bil :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
CarlJ
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 22 apr 2021 12:31
Ort: Stockholm

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av CarlJ »

Bjelke skrev:
MWall skrev:
Problemet är bara vad man skulle ha istället... :)
Lite så sa sambon när det dök ner i lådan idag… hon är väldans förtjust i ”sin” bil :)
Ja tråkigt att få skambud via brevlådan. Känns så gammaldags, borde ju vara så att de tar sig tid att skicka brev så vill de faktiskt något :lol:
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av MWall »

Jag skulle kunna tänka mig en EQS. Lite gubbig kanske men verkar helt otrolig annars.

Men det är inte värt mer än dubbla kostnaden...
Användarvisningsbild
CarlJ
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 22 apr 2021 12:31
Ort: Stockholm

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av CarlJ »

MWall skrev:
Jag skulle kunna tänka mig en EQS. Lite gubbig kanske men verkar helt otrolig annars.

Men det är inte värt mer än dubbla kostnaden...
Ja den verkar ha trevlig teknik!
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 723
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Dexter »

CarlJ skrev:
Tjena!

Någon annan som fått förfrågan via posten att sälja bilen? Är det sånt tryck på begagnade model s?
Jag fick också en sådan i brevlådan förra veckan fast med en M3P på bild.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10487
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Legato »

Fick handskrivet (?) julkort av Riddermarks :roll: :D

Min erfarenhet är dock att de betalar helt ok, beror säkert mycket på hur deras lager ser ut för stunden dock. Både Fordonsbolaget och Riddermarks verkar vara riktigt duktiga på att jobba med relativt små marginaler men snurra en väldans massa bilar.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
FutureTesla
Teslaägare
Inlägg: 272
Blev medlem: 14 feb 2019 10:37

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av FutureTesla »

Jag har beställt en model S plaid, nu när lev tiden förlängts började jag för skoj skull titta på lite andra märken i ungefär samma pris:

EQS
Taycan
E-tron GT

Tycker dock fortfarande mer om plaid om den nu kommer:)

Hur hade ni resonerat?
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1830
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av BrooklynS »

Legato skrev:
Fick handskrivet (?) julkort av Riddermarks :roll: :D

Min erfarenhet är dock att de betalar helt ok, beror säkert mycket på hur deras lager ser ut för stunden dock. Både Fordonsbolaget och Riddermarks verkar vara riktigt duktiga på att jobba med relativt små marginaler men snurra en väldans massa bilar.
Små marginaler = 40.000-60.000 per bil.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
CarlJ
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 22 apr 2021 12:31
Ort: Stockholm

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av CarlJ »

FutureTesla skrev:
Jag har beställt en model S plaid, nu när lev tiden förlängts började jag för skoj skull titta på lite andra märken i ungefär samma pris:

EQS
Taycan
E-tron GT

Tycker dock fortfarande mer om plaid om den nu kommer:)

Hur hade ni resonerat?
Vänta på din Plaid. Är ju världens snabbaste bil om man bortser från rimac som kostar 10ggr så mycket
Fredrik j
Inlägg: 11053
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Fredrik j »

FutureTesla skrev:
Jag har beställt en model S plaid, nu när lev tiden förlängts började jag för skoj skull titta på lite andra märken i ungefär samma pris:

EQS
Taycan
E-tron GT

Tycker dock fortfarande mer om plaid om den nu kommer:)

Hur hade ni resonerat?
Har du dom ekonomiska förutsättningarna hinner du ju test en Taycan innan Tesla kan leverera en Plaid.
Inte om du ska beställa från scratch men det finins ju bilar hos handlarna.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5563
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Gustafsson »

När jag kollade sist så bjöd fordonsbolaget mer än Tesla, så de är nog ett bra alternativ.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8725
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Pontus »

CarlJ skrev:
MWall skrev:
Jag skulle kunna tänka mig en EQS. Lite gubbig kanske men verkar helt otrolig annars.

Men det är inte värt mer än dubbla kostnaden...
Ja den verkar ha trevlig teknik!
Men när provar den så känns den ju inte som en s-klass som man skulle vilja, speciellt med det priset och det märket. Så att köpa tycker jag känns fel efter att ha provat den, hoppas mer på EQE när den kommer.
Fordonbolaget hade samarbete med danska handlare när jag sålde min model 3 och då vart priset helt ok men kanske att man skulle fått 10 tkr om man sålt den privat men inte mycket mer. Dock tycker jag själva att detta företag luktar lite skumt... :?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av MWall »

Pontus skrev:
CarlJ skrev:
MWall skrev:
Jag skulle kunna tänka mig en EQS. Lite gubbig kanske men verkar helt otrolig annars.

Men det är inte värt mer än dubbla kostnaden...
Ja den verkar ha trevlig teknik!
Men när provar den så känns den ju inte som en s-klass som man skulle vilja, speciellt med det priset och det märket. Så att köpa tycker jag känns fel efter att ha provat den, hoppas mer på EQE när den kommer.
Fordonbolaget hade samarbete med danska handlare när jag sålde min model 3 och då vart priset helt ok men kanske att man skulle fått 10 tkr om man sålt den privat men inte mycket mer. Dock tycker jag själva att detta företag luktar lite skumt... :?

Så här skrev en f.d. Model X-ägare på FB. Jag tycker det låter som flera steg upp från min Model S. Lägre förbrukning, tystare, bättre ljusautomatik, regnsensor, snabbare laddning...
Hämtade min EQS 450+ i går
Jag köpte den i Sundsvall men bor i Jönköping så det blev ett första test på 70 mil
Första intryck:
Extremt tyst och komfortabel
Väldigt bra ljusautomatik
Väldigt bra landsvägsautomatik (typ farthållare och stanna kvar på vägen automatik)
Men tittar man på förbrukningen så hade jag ett medel på resan av 19,6! Då körde jag normalt och enbart landsväg och motorväg (körde på hastighetsbegränsning) dvs jag kom strax söder om Norrköping innan jag behövde ladda!!!
Jag stannade dock i Södertälje för att ladda pga att föraren behövde gå på wc
Då laddade den i över 200kw!! Och det länge! När jag var färdigladdad efter 24 min så laddade den nästa i 120kw
Min Tesla model X -20 var ALDRIG i närheten av dessa prestanda.
Så än så länge är mina extremt högt ställda förväntningar infriade och med bred marginal
Men tyvärr är jag för snål. Dessutom har jag lite svårt för utseendet. Den ser lite tråkig ut helt enkelt. Lite för mycket Citroen C6

Bild
Bild
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 260
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av sven-labil »

Jag stör mig på att de kan ta reda på vilka de ska skicka reklamen till. Att vem som äger ett specifikt fordon är en offentlig uppgift är bra, men inte att vem som helst kan kolla vilka fordon en person äger eller tydligen vilka som äger en viss bilmodell.
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av StefL »

Ledsen att göra er alla "besvikna" men det verkar vara ett fenomen som inte enbart gäller Tesla. Jag - bosatt i Stockholmsområdet - fick nyligen ett liknande brev från en bilfirma på västkusten (!) som ville köpa min Skoda Octavia från 2011... :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8725
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Pontus »

StefL skrev:
Ledsen att göra er alla "besvikna" men det verkar vara ett fenomen som inte enbart gäller Tesla. Jag - bosatt i Stockholmsområdet - fick nyligen ett liknande brev från en bilfirma på västkusten (!) som ville köpa min Skoda Octavia från 2011... :lol:
Sålde du den?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8725
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Pontus »

MWall skrev:
Pontus skrev:
CarlJ skrev:
MWall skrev:
Jag skulle kunna tänka mig en EQS. Lite gubbig kanske men verkar helt otrolig annars.

Men det är inte värt mer än dubbla kostnaden...
Ja den verkar ha trevlig teknik!
Men när provar den så känns den ju inte som en s-klass som man skulle vilja, speciellt med det priset och det märket. Så att köpa tycker jag känns fel efter att ha provat den, hoppas mer på EQE när den kommer.
Fordonbolaget hade samarbete med danska handlare när jag sålde min model 3 och då vart priset helt ok men kanske att man skulle fått 10 tkr om man sålt den privat men inte mycket mer. Dock tycker jag själva att detta företag luktar lite skumt... :?

Så här skrev en f.d. Model X-ägare på FB. Jag tycker det låter som flera steg upp från min Model S. Lägre förbrukning, tystare, bättre ljusautomatik, regnsensor, snabbare laddning...
Hämtade min EQS 450+ i går
Jag köpte den i Sundsvall men bor i Jönköping så det blev ett första test på 70 mil
Första intryck:
Extremt tyst och komfortabel
Väldigt bra ljusautomatik
Väldigt bra landsvägsautomatik (typ farthållare och stanna kvar på vägen automatik)
Men tittar man på förbrukningen så hade jag ett medel på resan av 19,6! Då körde jag normalt och enbart landsväg och motorväg (körde på hastighetsbegränsning) dvs jag kom strax söder om Norrköping innan jag behövde ladda!!!
Jag stannade dock i Södertälje för att ladda pga att föraren behövde gå på wc
Då laddade den i över 200kw!! Och det länge! När jag var färdigladdad efter 24 min så laddade den nästa i 120kw
Min Tesla model X -20 var ALDRIG i närheten av dessa prestanda.
Så än så länge är mina extremt högt ställda förväntningar infriade och med bred marginal
Men tyvärr är jag för snål. Dessutom har jag lite svårt för utseendet. Den ser lite tråkig ut helt enkelt. Lite för mycket Citroen C6

Bild
Bild
Jag hade väntat mig bättre kvalitetskänsla när man öppnar och sätter sig i bil och använder den. Även ljudkomforten hade jag väntat mig vara bättre. Dock är väl båda dessa bättre i Mercan än i X, så det beror väl på vad man förväntar sig.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
CarlJ
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 22 apr 2021 12:31
Ort: Stockholm

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av CarlJ »

StefL skrev:
Ledsen att göra er alla "besvikna" men det verkar vara ett fenomen som inte enbart gäller Tesla. Jag - bosatt i Stockholmsområdet - fick nyligen ett liknande brev från en bilfirma på västkusten (!) som ville köpa min Skoda Octavia från 2011... :lol:
Haha härligt :)
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av StefL »

Pontus skrev:
StefL skrev:
Ledsen att göra er alla "besvikna" men det verkar vara ett fenomen som inte enbart gäller Tesla. Jag - bosatt i Stockholmsområdet - fick nyligen ett liknande brev från en bilfirma på västkusten (!) som ville köpa min Skoda Octavia från 2011... :lol:
Sålde du den?
Icke! Då måste jag ju ersätta den med en likadan eftersom elbilsköpet är uppskjutet bl.a. i väntan på renovering av fritidshuset så laddningsfrågan löses där. Och begagnade bilar har ju blivit så dyrt nuförtiden :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Dagfinn
Teslaägare
Inlägg: 380
Blev medlem: 01 jul 2021 12:34

Re: "Sälj din tesla"

Inlägg av Dagfinn »

Pontus skrev:
Jag tycker det låter som flera steg upp från min Model S. Lägre förbrukning, tystare, bättre ljusautomatik, regnsensor, snabbare laddning...

Nu jämfördes en bakhjulsdriven eqs med en fyrhjulsdriven x, så den borde ju bara där ha lite lägre förbrukning. Men visade inte Björns videos att eqs ofta var törstigare, särskilt vid vinterkörning? Min S hade i övrigt 18,6 i snitt från Branäs till Göteborg i december med runt tre plusgrader i genomsnittlig utomhustemp med en del vind och regn. Fullastad med folk o fä dessutom.
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Skriv svar