mati skrev:Simon93 skrev:Finns det verkligen biltillverkare som ersätter skador från hundar som biter och river i inredning?
Fast i det här fallet är det ju tydligen ingen som har rivit eller bitit. Ägaren säger ju att skadan hade uppstått på samma sätt om det hade varit en människa som hade suttit där.
Då borde väl exakt samma skada ha drabbat en hel massa Tesla bilar och då skulle det ha funnits långa trådar om det här på forumet. Jag har inte läst om det här på forumet tidigare.
Jag fick byta bältena där bak på min bil då jag kört mycket grusväg = vibrationer och de plastkåpor bältet går igenom då skavt sönder bältet och då används ändå bältet bak i min bil typ aldrig. (Ingen Tesla)
Jag läste nu artikeln, tydligen håller hunden på och rycker än hit och än dit i bilen, och Tesla har någon detalj som då skär sönder bältet, ungefär som plastbiten i mitt baksäte, hade hans hund suttit där och jag inte kört grusväg, så hade säkert mitt bälte också gått sönder.
Jag tycker nog att det är lite långsökt att hävda att detta är ett konstruktionsfel, även om det går att konstruera på ett annat sätt så problemet inte uppstår.