Veck i säte

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Veck i säte

Inlägg av ME3 »

Hämtade ut min 3a i måndags - allting tipptopp!
Ända jag märkte igår var det här vecket i baksätet (ingen har suttit där än).

Hur ser det ut hos er? Ska det här åtgärdas eller är det ”normalt”?
8D9DA8FB-ADE9-4608-B3F1-0EE979C3A856.jpeg
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1801
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Veck i säte

Inlägg av tor-ake »

I egentskap av att ha fixat ett par bilklädslar i mina dar så ser det ut som att antingen symaskinens matning hickat till precis där, eller att den ytliga stoppningen hamnat lite för långt fram. Känner jag Tesla rätt så är det där absolut "within spec".

Om allt annat sitter någolunda rätt på bilen så får du ändå skatta dig lycklig tycker jag. Ett veck i klädseln som typ ingen utom du kommer se är inte värt att hetsa upp sig för.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Veck i säte

Inlägg av ME3 »

Verkar vara rätt vanligt – var förbi SC i Segeltorp och de skulle skicka en tekniker hem till oss 4e april. De ska tydligen kunna lösa det på plats?
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
Nermin
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 23 dec 2020 18:53
Ort: Mölndal

Re: Veck i säte

Inlägg av Nermin »

Olika typer av veck är rätt vanliga .. jag har några i framsäten som inte förändrats nämnvärt efter drygt 1 år av körning. Annars när det kommer till andra estetiska brister, letar du så kommer du hitta fler, så låt bli ;) … Jag har lärt mig tänka i banorna - ”de viktiga felen kommer att hitta mig”. Kan erkänna att vissa upptäckter var lite nedslående efter att ha kört ”premium tyskar” i många år, men det är bara lära sig släppa den typen av förväntningar så snabbt man kan, annars förstör det hela grejen med att ha en Tesla. Njut av det som är bra! Grattis till din fina bil!
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Veck i säte

Inlägg av ME3 »

Nermin skrev:
Olika typer av veck är rätt vanliga .. jag har några i framsäten som inte förändrats nämnvärt efter drygt 1 år av körning. Annars när det kommer till andra estetiska brister, letar du så kommer du hitta fler, så låt bli ;) … Jag har lärt mig tänka i banorna - ”de viktiga felen kommer att hitta mig”. Kan erkänna att vissa upptäckter var lite nedslående efter att ha kört ”premium tyskar” i många år, men det är bara lära sig släppa den typen av förväntningar så snabbt man kan, annars förstör det hela grejen med att ha en Tesla. Njut av det som är bra! Grattis till din fina bil!
Tack!

Ja, kommer också från premium tyskar – så det skaver när man hittar sånt här och bilen är sprojlans ny. Men, som du säger… bäst att släppa innan det äter upp en :D

Återkommer efter serviceteknikerns besök, om någon har samma ”bekymmer”.
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Skriv svar