Saknar spel?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare

Saknar spel?

Inlägg av ME3 »

Har en ny M3 med senaste mjukvaran.
Men jag saknar/ser inre spelet Sonic någonstans. Är det inte aktiverat i Swe?
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Saknar spel?

Inlägg av martinot »

ME3 skrev:
Har en ny M3 med senaste mjukvaran.
Men jag saknar/ser inre spelet Sonic någonstans. Är det inte aktiverat i Swe?
Vet ej om de plockat bort det. Det fanns tidigare för mig, men fungerade inte som det skulle (läste inte D-pad på handkontroll). Kanske de håller på att fixa spelet och det återkommer snart i någon version.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

De nya bilarna har inte data på usb-portarna i mittkonsollen. Så vi får vänta till Tesla släpper stöd för blåtandskontroller innan vi får spelen.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
PapaM
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristofer87983

Inlägg av PapaM »

Jag fick uttagen och laddningen i fram eftermonterat i januari. Då funkade kontrollerna till Cuphead och Catquest iaf. Sonic funkade dock risigt. Efter nån uppdatering försvann alla spel med stöd för handkontroll. La ett ärende och dom provade skjuta ut ett par uppdateringar men det hjälpte inte. Ärendet är stängt med detta som svar:

Your vehicle is outfitted with a front USB hub that doesn't support data transfer - only charging. Therefore Tesla decided to not populate the games requiring a controller. At this time we have no more information regarding if or when changes to this may be expected.
MYP svart/svart -23
Skriv svar