Jag har tre barn (7 år, 3 år och 4 månader). Jag är less på alla barnstolar och att aldrig kunna ha med någon extra passagerare, därav extra säten.
Det jag velar mest över just nu är AWD eller inte. Jag bor i norra Sverige så jag vet att fyrhjulsdrift är bra, men anledningen till mitt velande är just lastutrymme. När vi åker långt skulle jag helst vilja slippa att behöva stoppa i barnstolar för att kunna utnyttja trunken. Med två barn i bagaget är det väl knappast möjligt och speciellt säkert att lasta där? Vi har barnvagn med oss och på långresa brukar vi ha med en super smidig Kronan Sulky vagn som med bortplockade däck knappt tar någon plats. Av bilder att döma så ser frunken på en bakhjulsdriven Tesla så stor ut att jag nästan tror att vagnen rymms där. Tänker mig då barnvagn fram, barn i trunk och packning i takbox på taket. På AWD så ser frunken väldigt liten ut och verkar knappt rymma något mer än ett par matkassar. Hur stor är skillnaden här egentligen? Någon som har fått plats med en barnvagn i frunken på RWD eller AWD?
Skall jag gå på en bakhjulsdriven Tesla så är ju prisskillnaden mellan en 70 och 85 ganska stor och går jag på en 70 så kan jag utrusta bilen mer. 70 verkar heller inte ha så speciellt mycket kortare räckvidd och prestanda än 85. Har jag fel här? "Problemet" som jag ser med att välja en bakhjulsdriven 85 är att 85D har så betydligt mycket bättre prestanda. För 53 000 kr får man ju så mycket mer prestanda att 85 nästan känns som ett tokigt val oavsett den större frunken.
Jag bor i Umeå och gör en del långresor till Sundsvall och till Luleå (26 mil enkel väg åt båda hållen) och vill gärna klara denna sträcka även vintertid.
Är också lite kluven på standard ljud eller hifi. Jag älskar musik och och att musiken skall "svänga" och vara medryckande snarare än att jag sitter och lyssnar på små detaljer. Jag sålde för ett tag sedan min Linn anläggning hemma som kostade mer än grannens nya Kia

Så svårt alla dessa val