Metallisk fjäderläte, vänster fram?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Metallisk fjäderläte, vänster fram?

Inlägg av PatCat »

Har haft T3P i en vecka nu och har ett par, tre gånger hört ett metalliskt klongande ljud i vänster framhjul. Det låter ungefär som en fjäder är hårt spänd och släpper varpå ljudet uppstår. Är det någonting ni andra har upplevt? Det är inte permanent utan har kommit när jag saktat ner vid rödljus eller svängt vänster i låg fart ett par tre gånger.
Elbaz
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 maj 2021 07:35

Re: Metallisk fjäderläte, vänster fram?

Inlägg av Elbaz »

Ja har haft exakt det där på min m3p 21 också. Haft ranger ute för ett annat problem och diskuterade detta då, varpå han direkt kunde svara självsäkert att han haft flera med detta fenomen och det är bromskölden som sätter sig knasigt pga stenar. Jag ifrågasatte detta då det lät helt sjukt att skölden skulle kunna sättas så hårt i spänn för att kunna frambringa det fjäderliknande ljudet men tro på fan att han har rätt. Ända sen jag masserade skölden i nederkant så det är en större luftspalt så har jag inte hört ljudet på 2månader.
Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Re: Metallisk fjäderläte, vänster fram?

Inlägg av PatCat »

Elbaz skrev:
Ja har haft exakt det där på min m3p 21 också. Haft ranger ute för ett annat problem och diskuterade detta då, varpå han direkt kunde svara självsäkert att han haft flera med detta fenomen och det är bromskölden som sätter sig knasigt pga stenar. Jag ifrågasatte detta då det lät helt sjukt att skölden skulle kunna sättas så hårt i spänn för att kunna frambringa det fjäderliknande ljudet men tro på fan att han har rätt. Ända sen jag masserade skölden i nederkant så det är en större luftspalt så har jag inte hört ljudet på 2månader.
Då ska jag testa det när jag sätter på nya stänkskydden. Tack för svar
Skriv svar