BMW i7
Moderator: Redaktion
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2295
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: BMW i7
Säkert en mycket fin bil.
Men jag har lite svårt för denna front, fast man kanske vänjer sig.
Men jag har lite svårt för denna front, fast man kanske vänjer sig.
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: BMW i7
7 serien är en av mina absoluta favoriter, skönt att den äntligen kommer som elbil. Mycket fin bil och bra review. Knepigt ändå att de inte orkade göra en Frunk trots att den har sån otroligt lång huv.
Tyvärr är det kanske ett tecken på att detta i huvudsak är tänkt som en fossil 7-serie och att cheferna var nödda och tvungna att göra elversionen för att inte få sparken nu direkt. När konkursen kommer har de nog redan hunnit trixa sig till sig en tidig pension
Tyvärr är det kanske ett tecken på att detta i huvudsak är tänkt som en fossil 7-serie och att cheferna var nödda och tvungna att göra elversionen för att inte få sparken nu direkt. När konkursen kommer har de nog redan hunnit trixa sig till sig en tidig pension
Teslaägare sedan 2013
Re: BMW i7
Tycker det är ett riktigt missfoster, ännu värre än IX. Ännu groteskare grill som ser än värre ut med de smala strålkastarna. För egen del är EQS ett avsevärt mer intressant alternativ.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: BMW i7
Ser ut som en Infinity eller Genesis...
Vad gäller i7 så är den lika ointressant som 7-serien alltid har varit. En biltyp som inte passar mig alls.
Vad gäller i7 så är den lika ointressant som 7-serien alltid har varit. En biltyp som inte passar mig alls.
-
- Inlägg: 5668
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: BMW i7
Theatre mode var ju nytt...
Men det viktigaste av allt: Går den att få med dragkrok?
Men det viktigaste av allt: Går den att få med dragkrok?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: BMW i7
5,4m lång. Blir säkert populär i Europa (not)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: BMW i7
Efter längre betraktelse är jag beredd att hålla med. Tyckte 7an var otroligt snygg på den tiden den var nyskapande, speciellt E 32an när den kom 1987. Ändamålsenligt lång huv för V12an. Nu har den övervintrat den formen från en svunnen tid och lagt till jättegrillen som förutom att vara ful inte behövs på en elbil. Sen att släpa runt med två meter tomrum framför ratten, utan frunk. Varför? Ser faktiskt pinsam ut när man tittat ett tag.Legato skrev:Tycker det är ett riktigt missfoster, ännu värre än IX. Ännu groteskare grill som ser än värre ut med de smala strålkastarna. För egen del är EQS ett avsevärt mer intressant alternativ.
Teslaägare sedan 2013
Re: BMW i7
Jag tror man ska ta bilen för vad den är. Den är en lyxlimpa som rattas av en chaufför. Tänk den megalyxen att sitta i baksätet, ser helt sjukt lyxigt, komfortabelt och hightech ut Räckvidd och förbrukning lär vara ett icke-problem, de som blir runtkörda i den åker inte på semester med bil, men från möte till möte i närområdet. Och den typen av människor finns det väldigt få av i Europa. Det är Kina, Mellanöstern och delvis USA som är huvudmarknader och där tycker dom väl antagligen att designen är tilltalande. Vad vi tycker bryr sig inte en stjäl om i München.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i7
Gillar de stora grillar i Kina? Hoppas det!HelectriC skrev:Jag tror man ska ta bilen för vad den är. Den är en lyxlimpa som rattas av en chaufför. Tänk den megalyxen att sitta i baksätet, ser helt sjukt lyxigt, komfortabelt och hightech ut Räckvidd och förbrukning lär vara ett icke-problem, de som blir runtkörda i den åker inte på semester med bil, men från möte till möte i närområdet. Och den typen av människor finns det väldigt få av i Europa. Det är Kina, Mellanöstern och delvis USA som är huvudmarknader och där tycker dom väl antagligen att designen är tilltalande. Vad vi tycker bryr sig inte en stjäl om i München.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i7
Ja, det är nåt med drakar och grejer har jag hörtmartinot skrev:Gillar de stora grillar i Kina? Hoppas det!HelectriC skrev:Jag tror man ska ta bilen för vad den är. Den är en lyxlimpa som rattas av en chaufför. Tänk den megalyxen att sitta i baksätet, ser helt sjukt lyxigt, komfortabelt och hightech ut Räckvidd och förbrukning lär vara ett icke-problem, de som blir runtkörda i den åker inte på semester med bil, men från möte till möte i närområdet. Och den typen av människor finns det väldigt få av i Europa. Det är Kina, Mellanöstern och delvis USA som är huvudmarknader och där tycker dom väl antagligen att designen är tilltalande. Vad vi tycker bryr sig inte en stjäl om i München.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: BMW i7
https://feber.se/bil/bmws-designchef-fo ... 99100/?p=1BMW:s designchef Adrian van Hooydonk försvarar dock grillarna på nya 7-serien och X7 med att det var nödvändigt att göra detta för att särskilja modellerna från 5-serien och X5. Betalar man mer vill man ju att det ska synas såklart, och då är en mega-stor grill tydligen vägen att gå. Enligt Adrian kommer mycket av kritiken från Europa där man inte vill skylta lika mycket med sitt åk som i exempelvis Kina och Mellanöstern.
Nästa "drakversioner" för BMW enligt nyheten på Feber blir något liknande dessa:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: BMW i7
Kan Hooydonks teori verkligen stämma? Kina och arabländerna vet jag inget om, men jag bor i USA och tycker jag har hyfsad koll på opinionen här.martinot skrev:https://feber.se/bil/bmws-designchef-fo ... 99100/?p=1BMW:s designchef Adrian van Hooydonk försvarar dock grillarna på nya 7-serien och X7 med att det var nödvändigt att göra detta för att särskilja modellerna från 5-serien och X5. Betalar man mer vill man ju att det ska synas såklart, och då är en mega-stor grill tydligen vägen att gå. Enligt Adrian kommer mycket av kritiken från Europa där man inte vill skylta lika mycket med sitt åk som i exempelvis Kina och Mellanöstern.
Nästa "drakversioner" för BMW enligt nyheten på Feber blir något liknande dessa:
Tesla säljer ju betydligt bättre än BMW i USA trots att de inte har någon grill överhuvudtaget...
Hoydoonk kanske är inne på att BMW och Tesla tilltalar olika kunder och att grillkunderna föredrar BMW? Tveksamt. Många av de jag stött på med Tesla kommer från just BMW och har inte uttryckt någon saknad av grill. Att bilarna ska se så dyra ut som möjligt är ju helt uppåt väggarna. Han kollar nog för mycket amerikanska hip-hop videos och sett dem köra runt i Escalade med 24-tums gulfälgar och annat bling
Teslaägare sedan 2013
-
- Inlägg: 375
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: BMW i7
2021 sålde BMW mer än tesla i USA från det jag kan hitta, 2020 ganska lika. 2019 var bmw överlägsnaOlof Tenghoff skrev:Kan Hooydonks teori verkligen stämma? Kina och arabländerna vet jag inget om, men jag bor i USA och tycker jag har hyfsad koll på opinionen här.martinot skrev:BMW:s designchef Adrian van Hooydonk försvarar dock grillarna på nya 7-serien och X7 med att det var nödvändigt att göra detta för att särskilja modellerna från 5-serien och X5. Betalar man mer vill man ju att det ska synas såklart, och då är en mega-stor grill tydligen vägen att gå. Enligt Adrian kommer mycket av kritiken från Europa där man inte vill skylta lika mycket med sitt åk som i exempelvis Kina och Mellanöstern.
Tesla säljer ju betydligt bättre än BMW i USA trots att de inte har någon grill överhuvudtaget...
Hoydoonk kanske är inne på att BMW och Tesla tilltalar olika kunder och att grillkunderna föredrar BMW? Tveksamt. Många av de jag stött på med Tesla kommer från just BMW och har inte uttryckt någon saknad av grill. Att bilarna ska se så dyra ut som möjligt är ju helt uppåt väggarna. Han kollar nog för mycket amerikanska hip-hop videos och sett dem köra runt i Escalade med 24-tums gulfälgar och annat bling
BMW i4 M50 -22
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: BMW i7
Ja du har ju rätt i att BMW var större en Tesla historiskt, men jag tänkte på nuläget när jag skrev att Tesla säljer mer. I USA i Q1 2022 levererade Tesla nästan 50% mer än BMW och ökar med 50-80% per år medan BMW varit ganska konstant de senaste åren.
https://insideevs.com/news/578726/us-te ... es-2022q1/
https://insideevs.com/news/578726/us-te ... es-2022q1/
Teslaägare sedan 2013
-
- Inlägg: 509
- Blev medlem: 01 sep 2021 15:32
Re: BMW i7
Frågan är hur bra den kommer sälja i Kina. Konkurrensen börjar hårda från inhemska märken där, som är mycket starka på mjukvara. Nio har nu släppt sin stora sedan ET7 som är byggd som en elbil från grunden på ett helt annat sätt än i7. Tror ärligt talat att BMW helt missbedömde hur fort omställning till eldrift skulle gå och nu sitter fast med stora investeringar i en blandplattform utan att kunna utnyttja eldriftens fördelar med bättre utrymmesutnyttjande. Är ju rent löjeväckande att ha en enorm motorhuv fram utan frunk. Fullkomligt skriker ”poor engineering”. Tror konkurrensen från Model S, Lucid Air och Nio ET7 kommer bli tuff.
Re: BMW i7
Nu har ju BMW valt att ha samma chassi och stomme för bensin, nybrid och el för denna 7-series. Det är inte på grund av att som inte kan göra en elbil med frunk. Sedan kan man ifrågasätta om det är rätt eller fel beslut, men det har ingenting med ingenjörskonst eller kompetens att göra.tesla newbie skrev:Är ju rent löjeväckande att ha en enorm motorhuv fram utan frunk. Fullkomligt skriker ”poor engineering”.
Re: BMW i7
Tror du har rätt. De har troligen gjort detta högst medvetet. En orsak till det kan vara at de vill efterlikna en fossilbil så mycket som möjligt, och en fossilbil har en stor lång motorhuv (iaf. de med kraftfulla motorer). Då en sådan inte kan användas som en frunk på en fossilbil, så vill de troligen efterlikna detta och har sett till att den inte heller skall kunna användas som en frunk på en elbil.spacecoin skrev:Nu har ju BMW valt att ha samma chassi och stomme för bensin, nybrid och el för denna 7-series. Det är inte på grund av att som inte kan göra en elbil med frunk. Sedan kan man ifrågasätta om det är rätt eller fel beslut, men det har ingenting med ingenjörskonst eller kompetens att göra.tesla newbie skrev:Är ju rent löjeväckande att ha en enorm motorhuv fram utan frunk. Fullkomligt skriker ”poor engineering”.
Själv tycker jag att det är lite feltänk, precis som startmotorknappar på elbilar, och en frunk är ju perfekt för att förvara alla laddkablar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: BMW i7
Anledningen är att det är svindyrt att utveckla plattformar och deras tanke är att de konstruerar en plattform för alla drivmedel. Det blir visserligen en del kompromisser men de sparar jättemycket pengar.martinot skrev:Tror du har rätt. De har troligen gjort detta högst medvetet. En orsak till det kan vara at de vill efterlikna en fossilbil så mycket som möjligt, och en fossilbil har en stor lång motorhuv (iaf. de med kraftfulla motorer). Då en sådan inte kan användas som en frunk på en fossilbil, så vill de troligen efterlikna detta och har sett till att den inte heller skall kunna användas som en frunk på en elbil.spacecoin skrev:Nu har ju BMW valt att ha samma chassi och stomme för bensin, nybrid och el för denna 7-series. Det är inte på grund av att som inte kan göra en elbil med frunk. Sedan kan man ifrågasätta om det är rätt eller fel beslut, men det har ingenting med ingenjörskonst eller kompetens att göra.tesla newbie skrev:Är ju rent löjeväckande att ha en enorm motorhuv fram utan frunk. Fullkomligt skriker ”poor engineering”.
Själv tycker jag att det är lite feltänk, precis som startmotorknappar på elbilar, och en frunk är ju perfekt för att förvara alla laddkablar.
Jag gillar startknapp. Då kan man torka av inredningen och skärmen utan att komma åt en massa funktioner.
Att inte ha frunk är en av nackdelarna med kompromissandet.
Men visst, din teori är också en teori.
Re: BMW i7
Även om jag gillar frunk, och ogillar "fejkade" startknappar (tycker jag Volvo löst bättre i deras elbilar, som också bygger på fossilbilar i grunden för att spara kostnader), så tror jag att detta är rätt strategi från BMW. De vill medvetet låta sina kunder gå sömlöst från fossilbil till elbil, och man skall märka så liten skillnad som möjligt som BMW-kund när man byter drivlina.MWall skrev:Anledningen är att det är svindyrt att utveckla plattformar och deras tanke är att de konstruerar en plattform för alla drivmedel. Det blir visserligen en del kompromisser men de sparar jättemycket pengar.martinot skrev:Tror du har rätt. De har troligen gjort detta högst medvetet. En orsak till det kan vara at de vill efterlikna en fossilbil så mycket som möjligt, och en fossilbil har en stor lång motorhuv (iaf. de med kraftfulla motorer). Då en sådan inte kan användas som en frunk på en fossilbil, så vill de troligen efterlikna detta och har sett till att den inte heller skall kunna användas som en frunk på en elbil.spacecoin skrev:Nu har ju BMW valt att ha samma chassi och stomme för bensin, nybrid och el för denna 7-series. Det är inte på grund av att som inte kan göra en elbil med frunk. Sedan kan man ifrågasätta om det är rätt eller fel beslut, men det har ingenting med ingenjörskonst eller kompetens att göra.tesla newbie skrev:Är ju rent löjeväckande att ha en enorm motorhuv fram utan frunk. Fullkomligt skriker ”poor engineering”.
Själv tycker jag att det är lite feltänk, precis som startmotorknappar på elbilar, och en frunk är ju perfekt för att förvara alla laddkablar.
Jag gillar startknapp. Då kan man torka av inredningen och skärmen utan att komma åt en massa funktioner.
Att inte ha frunk är en av nackdelarna med kompromissandet.
Men visst, din teori är också en teori.
Gillar det inte personligen som sagt, men från BMWs försäljningsperspektiv, och för deras (kanske mer konservativa) kunder som de har som målgrupp, så är det troligen korrekt beslut. Detta är nog högst medvetet från deras sida.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: BMW i7
Du måste ha bra lite att hänga upp dig på om du stör dig på en startknapp.martinot skrev:Även om jag gillar frunk, och ogillar "fejkade" startknappar (tycker jag Volvo löst bättre i deras elbilar, som också bygger på fossilbilar i grunden för att spara kostnader), så tror jag att detta är rätt strategi från BMW. De vill medvetet låta sina kunder gå sömlöst från fossilbil till elbil, och man skall märka så liten skillnad som möjligt som BMW-kund när man byter drivlina.MWall skrev:Anledningen är att det är svindyrt att utveckla plattformar och deras tanke är att de konstruerar en plattform för alla drivmedel. Det blir visserligen en del kompromisser men de sparar jättemycket pengar.martinot skrev:Tror du har rätt. De har troligen gjort detta högst medvetet. En orsak till det kan vara at de vill efterlikna en fossilbil så mycket som möjligt, och en fossilbil har en stor lång motorhuv (iaf. de med kraftfulla motorer). Då en sådan inte kan användas som en frunk på en fossilbil, så vill de troligen efterlikna detta och har sett till att den inte heller skall kunna användas som en frunk på en elbil.spacecoin skrev:Nu har ju BMW valt att ha samma chassi och stomme för bensin, nybrid och el för denna 7-series. Det är inte på grund av att som inte kan göra en elbil med frunk. Sedan kan man ifrågasätta om det är rätt eller fel beslut, men det har ingenting med ingenjörskonst eller kompetens att göra.tesla newbie skrev:Är ju rent löjeväckande att ha en enorm motorhuv fram utan frunk. Fullkomligt skriker ”poor engineering”.
Själv tycker jag att det är lite feltänk, precis som startmotorknappar på elbilar, och en frunk är ju perfekt för att förvara alla laddkablar.
Jag gillar startknapp. Då kan man torka av inredningen och skärmen utan att komma åt en massa funktioner.
Att inte ha frunk är en av nackdelarna med kompromissandet.
Men visst, din teori är också en teori.
Gillar det inte personligen som sagt, men från BMWs försäljningsperspektiv, och för deras (kanske mer konservativa) kunder som de har som målgrupp, så är det troligen korrekt beslut. Detta är nog högst medvetet från deras sida.
Har du allt på automatik i ditt liv. Till exempel komfortnyckel på din ytterdör osv...
Jag måste vara sjukt konservativ som föredrar att slå på mina elektriska maskiner.
Re: BMW i7
martinot skrev:Även om jag gillar frunk, och ogillar "fejkade" startknappar (tycker jag Volvo löst bättre i deras elbilar, som också bygger på fossilbilar i grunden för att spara kostnader), så tror jag att detta är rätt strategi från BMW. De vill medvetet låta sina kunder gå sömlöst från fossilbil till elbil, och man skall märka så liten skillnad som möjligt som BMW-kund när man byter drivlina.MWall skrev:Anledningen är att det är svindyrt att utveckla plattformar och deras tanke är att de konstruerar en plattform för alla drivmedel. Det blir visserligen en del kompromisser men de sparar jättemycket pengar.martinot skrev:Tror du har rätt. De har troligen gjort detta högst medvetet. En orsak till det kan vara at de vill efterlikna en fossilbil så mycket som möjligt, och en fossilbil har en stor lång motorhuv (iaf. de med kraftfulla motorer). Då en sådan inte kan användas som en frunk på en fossilbil, så vill de troligen efterlikna detta och har sett till att den inte heller skall kunna användas som en frunk på en elbil.spacecoin skrev:Nu har ju BMW valt att ha samma chassi och stomme för bensin, nybrid och el för denna 7-series. Det är inte på grund av att som inte kan göra en elbil med frunk. Sedan kan man ifrågasätta om det är rätt eller fel beslut, men det har ingenting med ingenjörskonst eller kompetens att göra.tesla newbie skrev:Är ju rent löjeväckande att ha en enorm motorhuv fram utan frunk. Fullkomligt skriker ”poor engineering”.
Själv tycker jag att det är lite feltänk, precis som startmotorknappar på elbilar, och en frunk är ju perfekt för att förvara alla laddkablar.
Jag gillar startknapp. Då kan man torka av inredningen och skärmen utan att komma åt en massa funktioner.
Att inte ha frunk är en av nackdelarna med kompromissandet.
Men visst, din teori är också en teori.
Gillar det inte personligen som sagt, men från BMWs försäljningsperspektiv, och för deras (kanske mer konservativa) kunder som de har som målgrupp, så är det troligen korrekt beslut. Detta är nog högst medvetet från deras sida.
Vissa delar av Teslas automatik stör mig ordentligt. Om jag går ut och hämtar tidningen och har jackan där Tesla-fobben ligger så tänds strålkastarna och handtagen åker ut. Samma sak när jag ska ut med hunden innan läggdags osv osv. Vet att det går att stänga av men då tappar man väl keyless helt? Är också irriterande att man inte kan gå ifrån bilen utan att den låses. Skulle vilja ha det som på BMW:n som har en sensor på handtaget som låser/låser upp.
Startknappen är inga problem på i3:an. Är lite skönt att kunna torka av och städa bilen utan att tändningen är på t ex.
Skulle nog uppleva avsaknaden av vindrutetorkarspak som ett mycket större problem. Då måste man tydligen in och knappa på stora skärmen under färd. Stor skillnad mot att helt enkelt trycka på en fysisk knapp innan färd.