Fick en något överraskande upplevelse idag.
Körde på 70 väg när plötsligt skärmen slocknade och startade om av sig själv. Som tur var tvär stannade inte bilen (M3LR-2021 med 2022.12.3.2) utan gick bra att lugnt glida in till väg grenen och invänta omstart.
Har någon annan upplevt detta?
Oops!
Moderator: Redaktion
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Oops!
Jodå, länge sedan nu men det har hänt.
Allt i bilen funkar, är bara MCU som startar om.
Allt i bilen funkar, är bara MCU som startar om.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Hände aldrig mig. Men förstått att det drabbar en del ibland.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det var ett tag sedan. Hände mig på min förra 2019 M3 några gånger innan V10 släpptes. Kanske 5-6 ggr som det skedde i mitten av 2019. Har även hänt en gång sedan dess för något år sedan (2021). Minns inte om det var på mina gamla 2019 M3, eller på min nuvarande 2021 M3. Jag har dock alltid fortsatt köra i ungefär samma hastighet som innan, och aldrig stannat. Efter ca 3-5 minuter så har skärmen boot om och varit tillbaka medans jag kört. Vet inte om det varit fel eller rätt, men så har jag iaf. gjort i de fallen.DrC skrev:Fick en något överraskande upplevelse idag.
Körde på 70 väg när plötsligt skärmen slocknade och startade om av sig själv. Som tur var tvär stannade inte bilen (M3LR-2021 med 2022.12.3.2) utan gick bra att lugnt glida in till väg grenen och invänta omstart.
Har någon annan upplevt detta?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Alla system fungerar, även AP. Så det är bara att rulla vidare tills skärmen startat om.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017