Vind oljud

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Vind oljud

Inlägg av thedude »

Hej,

Har märkt på sistone hur det låter mer o mer som virvelvind oljud vid den lilla triangelglaset vid a-stolpen, mest på passagerarsidan men också på förarsidan. Har gummigtätningen blivit dålig under de snart 5 åren jag har haft bilen? Det är nog dålig ljudisolering i bilen men detta har tagit det till en högre nivå.

Har googlat på det lite och det verkar finnas lika många sätt att fixa det på som det finns folk som postar såna lösningar! Vad gäller egentligen? jag vill helt inte klippa en bit disksvamp och stoppa in i någon glipa eller så. Vill gärna ha en riktig lösning.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Vind oljud

Inlägg av zed »

Fick samma efter att dörren fryst fast lite väl mycket en dag och jag var lite för ivrig att öppna. Glaset satt inte längre tätt mot gummit.
Mobile service fixade det rätt snabbt :)
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Vind oljud

Inlägg av thedude »

zed skrev:
Fick samma efter att dörren fryst fast lite väl mycket en dag och jag var lite för ivrig att öppna. Glaset satt inte längre tätt mot gummit.
Mobile service fixade det rätt snabbt :)
Vad gjorde dem då?
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Vind oljud

Inlägg av zed »

Så här säger loggen:

Problem: Side glass - customer states: Lilla trekantsglaset i förardörren har släppt och sluter inte tätt.
Inspected and confirmed the issue, the front left quarter glass has been replaced verifrfed that the issue is no longer present
Korrigeringar: General Diagnosis
Korrigeringar: Fixed Glass - Front Door - LH (Remove & Replace)
Bytta eller tillagda delar
Reservdel
Antal
SEAL, DOOR FRONT FIXED GLASS, LH(6009580-99-C) 1.0
FIXED GLASS RUN ASSY - FR DOOR, LH(6006644-00- 1.0
L)
Skriv svar