Vilken j#¤%a förbrukning
Moderator: Redaktion
Vilken j#¤%a förbrukning
Hade lite bråttom hem på ett ärende idag och då körde min vän (kan kalla honom Molgan) lite fortare än tillåtet men ändå inte för fort, typ 150-160. När jag kom till avfarten såg jag 10 km räkningen stod på 364 W/km. Hade nog gissat på lite mer då vårt en del accelerationer. Men då föddes ju tanken vad är den högsta för dukningen du haft över 10 km, 25 km och 50 km? Det är ju ingen tävling men högst vinner ju självklart. Kan ju ha två kategorier en med bildbevis och en det man talar om för kompisarna över en öl.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Re: Vilken j#¤%a förbrukning
Kökörning på Essingeleden, kallstart minusgrader ute. 587 W/km över 10km...
Det är klart kökörning med väldigt mycket värme på i bilen så sticker det i väg.Fredriksv skrev:Kökörning på Essingeleden, kallstart minusgrader ute. 587 W/km över 10km...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Går ju alltid att få extrema siffror i extrema situationer. Efter att ha laddat på SuC så gjorde jag en fullgaskörning upp på E4, fortsatte en bit i lagom hög fart för att sedan bromsa till stopp vid en bilkö (en polisbil hade ramlat omkull efter en biljakt). Där stod jag med full värme, belysning och allt i en timme. Därefter var senaste 10 km på >800.
Model X, Pearl White
Så här såg det ut häromdagen.

Var uppe och vände på ca 1300 wh/km
Och idag var jag uppe i 574 på 25 km
640 på 10 km

Var uppe och vände på ca 1300 wh/km
Och idag var jag uppe i 574 på 25 km
640 på 10 km
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Ja, det går åt en del energi när man är så gasglad att man snittar nästan 5 km/h 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Japp full gas hela tiden.danni skrev:Ja, det går åt en del energi när man är så gasglad att man snittar nästan 5 km/h
Det gick extremt långsamt den morgonen, så det mesta gick till värmen såklart.
Range mode på kortresor löser mkt av det där. Så slipper man värma batteriet så mkt.