Hej!
Precis som titeln säger har jag nu en fundering. Ska hämta upp min Model 3 RWD om ca 1 vecka och läser lite random om finansieringen på lite olika forum. När jag beställde var jag säker på att lån med restvärde var rätt val , men ju mer jag läser så tvekar jag. Funderar på att ta hela lånet istället pga flexibiliteten... Vad har ni för finansiering ?
Speciellt nu när bonusarna börjar försvinna kanske man håller i bilarna under en längre tid ?
Månadskostnaden är inte dealbreaker för min del, självklart betalar jag så låg som möjligt men gör inget om det bästa finansiering alternativet kostar mer.
Frågan är vad man ska ta ?
Funderar på att höra av mig till DNB och kolla om det ens går att ändra. Borde ju gå eftersom jag inte skrivit på något ännu , bara betalat kontantinsatsen.
Tacksam för alla svar och tankar!
Restvärde 4 år VS Ta hela lånet på 8 år
Moderator: Redaktion
Re: Restvärde 4 år VS Ta hela lånet på 8 år
Om du tar X år med restvärde så kan du bara säga "Hej, jag vill förlänga ytterligare Y år" när X börjar närma sig.lolown33 skrev:Hej!
Precis som titeln säger har jag nu en fundering. Ska hämta upp min Model 3 RWD om ca 1 vecka och läser lite random om finansieringen på lite olika forum. När jag beställde var jag säker på att lån med restvärde var rätt val , men ju mer jag läser så tvekar jag. Funderar på att ta hela lånet istället pga flexibiliteten... Vad har ni för finansiering ?
Speciellt nu när bonusarna börjar försvinna kanske man håller i bilarna under en längre tid ?
Månadskostnaden är inte dealbreaker för min del, självklart betalar jag så låg som möjligt men gör inget om det bästa finansiering alternativet kostar mer.
Funderar på att höra av mig till DNB och kolla om det ens går att ändra. Borde ju gå eftersom jag inte skrivit på något ännu , bara betalat kontantinsatsen.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Nej, du gör får inte behålla räntan.
Model Y LR AWD 2022
Inte med samma ränterabatt. Dessutom blir det en mycket kraftigare amortering om restvärdet skall amorteras på tre eller fyra år. Blir en högre månadskostnad initialt med amortering på sju eller åtta år, men ingen chock när lånet annars ska läggas om. Går bra att överlåta DNB-lån till en köpare också om det blir aktuellt framöver.dstr skrev:Om du tar X år med restvärde så kan du bara säga "Hej, jag vill förlänga ytterligare Y år" när X börjar närma sig.lolown33 skrev:Hej!
Elbilist sedan 2014
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Så hög inflation just nu så skulle rekommendera att ta bilen på rak amortering (speciellt om du hinner få 70tkr av staten).
MVH
MVH
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Skrev lite om det tidigare: viewtopic.php?f=53&t=29009&p=614646
84 mån / 7 år är max du kan lägga det på. Ska du ändå ha bilen längre än tre år ser jag ingen orsak till att inte göra så, bara du klarar av att betala den initialt högre månadskostnaden.
84 mån / 7 år är max du kan lägga det på. Ska du ändå ha bilen längre än tre år ser jag ingen orsak till att inte göra så, bara du klarar av att betala den initialt högre månadskostnaden.
Model Y LR AWD 2022