Kan inte streama film efter byte av lågspänningsbatteriet

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Kan inte streama film efter byte av lågspänningsbatteriet

Inlägg av LongIsland »

Mobila servicen var och bytte mitt 12V-batteri då bilen klagat på att det behövde bytas ut. Efter det besöket så funkar inte HBO, TV4 play eller SVT play längre ...
HBO säger "Det går inte att ansluta! Vi har problem med att ansluta till HBO Max just nu, var god försök senare." Det visas även en lång servicekod som jag inte kollat upp än. TV4-play ger ett annat felmeddelande. "Din region är dold. Du verkar använda en trafikanonymiserande tjänst som VPN eller proxy. Stäng av den för att få tillgång till TV4:s innehåll igen". Är det någon som råkat ut för detta?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Re: Kan inte streama film efter byte av lågspänningsbatterie

Inlägg av spacecoin »

Lägg ett supportärende. Det kan hända att något (mjukvaru-sim e dyl?) blivit resettat under ström-avbrottet.
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Inlägg av LongIsland »

Ok! Får göra ett nytt ärende om detta. Jag skrev i "kundundersökningen" efter batteribytet om problemet, men det tog dom ingen notis om ...
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Inlägg av LongIsland »

De ringde från Tesla och bad mig starta om bilen, vilket inte gjorde någon skillnad. Nu såg jag när jag kollade på Youtube i bilen att reklamen där är på Norska. Det kan ju förklara varför jag inte kommer åt HBO och andra play-tjänster. Bilen tror att den är i fel land. Frågan är hur jag kan återställa detta. Jag försöker få kontakt med Tesla via appen, men de brukar inte vakna till förrän det bokade datumet närmar sig ...
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

LongIsland skrev:
De ringde från Tesla och bad mig starta om bilen, vilket inte gjorde någon skillnad. Nu såg jag när jag kollade på Youtube i bilen att reklamen där är på Norska. Det kan ju förklara varför jag inte kommer åt HBO och andra play-tjänster. Bilen tror att den är i fel land. Frågan är hur jag kan återställa detta. Jag försöker få kontakt med Tesla via appen, men de brukar inte vakna till förrän det bokade datumet närmar sig ...
Ring supportnumret i bilen.
Skriv svar