Jag pumpade upp från 1.6 bar till normalt, men hörde att det läckte, mätaren visade sjunkande tryck.
Jag lyckades hitta en däckverkstad i närheten, men när han lyfte bilen visade sig båda bakdäcken vara helt slut, snedslitna på insidan så att båda däcken var på väg att helt dela sig.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jag har ju hört talas om liknande problem med S/X, men jag har kört >17000 mil utan problem, samma fälgar, typ av däck, lufttryck, höjd på fjädring etc.
Kan hjulinställningen ändras av sig självt, eller är detta ett tecken på något annat allvarligare fel?
Vi hade tur i oturen att det inte sprack helt på motorvägen, och däckskillen var helt otrolig, fixade nya däck, monterade, balanserade, och korrigerade hjälpligt hjulinställning till nästa dag, vi fick ta en hyrbil (Fiat 500 med minsta motor
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
/fth