GLE ser ju bättre ut än GLS. Förhoppningsvis blir det samma med EQE SUV vs EQS SUV.
Hursomhelst lär jag välja en sådan alla dar i veckan framför BMW iX.
Ska absolut provköras. Körde Gle laddhybrid som var grymt komfortabel.
Tyvärr har vi inte dom som valbara hos oss utan det är BMW och det får tydligen bara vara ett premiummärke sägs det. Men vi har öven Volvo och Tesla, just say.
Redan EQC är ju jämnstor med Model Y, som känns som en rätt rymlig bil.
Sen har vi jätten EQS som är en bra bit större än tom Model X.
Också denna då som jag antar ska in mitt emellan, gissningsvis med ungefär samma storlek som nuvarande E-Tron. Om nuvarande E-tron nu faktiskt blir "Q8 E-tron" så känns det som de behöver bygga på den i storlek om de ska kunna konkurrera i samma storlekssegment.
Redan EQC är ju jämnstor med Model Y, som känns som en rätt rymlig bil.
Sen har vi jätten EQS som är en bra bit större än tom Model X.
Också denna då som jag antar ska in mitt emellan, gissningsvis med ungefär samma storlek som nuvarande E-Tron. Om nuvarande E-tron nu faktiskt blir "Q8 E-tron" så känns det som de behöver bygga på den i storlek om de ska kunna konkurrera i samma storlekssegment.
Mnja, EQC är rätt liten inuti. Bygger ju på en gammal fossilplatta så rätt logiskt.
Men jo, EQE SUV är väl tänkt att konkurrera med fat etron, iX och i viss mån Y(
refresh/rename av etron lär hoppa upp i pris, så alla tyskarna blir nog miljonbilar).
I EQE sedan har ju Mercedes valt att stoppa i ett mindre(90kwh) batteri än EQS.
Blir intressant att se om man gör samma med SUV.
I så fall blir det nog knepigt att konkurrera med etron(ryktas få 115kwh) och iX(~110kwh).
Insidan är läcker, men utsidan ser ju ganska tråkig ut och i stort sett precis som alla andra El-Mercor.
Betydligt bättre än iX iaf.
I svart och med schyssta fälgar blir det nog bättre än etron också.
Blir intressant imorrn att få reda på vilket batteri de stoppar i den, och vad den kommer kosta..
Insidan är läcker, men utsidan ser ju ganska tråkig ut och i stort sett precis som alla andra El-Mercor.
Betydligt bättre än iX iaf.
I svart och med schyssta fälgar blir det nog bättre än etron också.
Blir intressant imorrn att få reda på vilket batteri de stoppar i den, och vad den kommer kosta..
IX gillar jag varken på in- eller utsida.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Insidan är läcker, men utsidan ser ju ganska tråkig ut och i stort sett precis som alla andra El-Mercor.
Betydligt bättre än iX iaf.
I svart och med schyssta fälgar blir det nog bättre än etron också.
Blir intressant imorrn att få reda på vilket batteri de stoppar i den, och vad den kommer kosta..
IX gillar jag varken på in- eller utsida.
Tycker IX ör ok, men inte perfekt men har verkligen svårt för Mercedes bling bling invändigt och denna ser väldigt tråkig ut på utsidan.
Insidan är läcker, men utsidan ser ju ganska tråkig ut och i stort sett precis som alla andra El-Mercor.
Betydligt bättre än iX iaf.
I svart och med schyssta fälgar blir det nog bättre än etron också.
Blir intressant imorrn att få reda på vilket batteri de stoppar i den, och vad den kommer kosta..
Håller med om svart. Om allt är svart, inget krom. AMG eqe sedanen ser ju helt ok ut i svart. Hal som en ål.
Såg en iX M60 i helsvart idag på parkeringen. Designen kanske kan växa hos mig. Den var ganska fet bakifrån.
Skulle dock aldrig köpa nån av dom. Har inget use case
Tror den blir läcker. Bara de tänkt sig nyttja utrymmesstraffskotten i en elbil och petat dit ett bagage för en familj och ett baksäte utan mercavinkel, dvs saxpositionen, så blir den superfin.
Rätt tråkig IMO, men bättre än sedanen iaf. Ser nog skaplig ut med AMG-pack och icke aero-fälgar.
Vet du om det släpps några uppgifter på antal liter i skuffen?
Vet inte om det är en synvilla med bilen såg ganska liten ut utvändigt.
Vi lär få reda på det imorrn då det är officiell presentation i Paris.
Den är ju lite kortare än EQS, då denna bara är 5 sits.
Men jag gissar på åtminstone 500L.
Autoexpress uppger ett ca pris från 90 000 pund, så den börjar väl på typ 1,1 miljoner SEK.
Spekulationer. Andra skriver såhär: "Pricing is still in question (as it is for the EQE sedan), and so are final EPA ratings. We expect it to start at around $75,000, rising to maybe $120,000 for the AMG variant."
Jag tror på ett pris under 1 mille för den bakhjulsdrivna.
Autoexpress uppger ett ca pris från 90 000 pund, så den börjar väl på typ 1,1 miljoner SEK.
Spekulationer. Andra skriver såhär: "Pricing is still in question (as it is for the EQE sedan), and so are final EPA ratings. We expect it to start at around $75,000, rising to maybe $120,000 for the AMG variant."
Jag tror på ett pris under 1 mille för den bakhjulsdrivna.
Ja, blir spännande att följa.
Men brukar ju få lägga till en del utrustning hos Mercedes för att den ska bli okej.
Blir nog svårt å konkurrera med Polestar om de inte lägger sig under miljonen.
Om den har lite mindre batteri pga att den är snål blir detta en bestseller. Diskret yttre tror jag är vad folk vill ha, likaså cool insida. Tesla kunde gott kosta på någon ljuslist, skulle göra större succé än pruttöjud.
Inledningsvis kommer modellen i två utföranden. Den ena varianten är fyrhjulsdrivna Mercedes EQE 500 4MATIC med två motorer som levererar 300 kW (408 hk) och ett maximalt vridmoment på 858 Nm. Räckvidden är upp till 540 kilometer. Grundpriset är 1 050 000 kronor.
Dessutom kommer en prestandavariant under AMG-emblemet. Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV utmärks med bland annat 9° bakaxelstyrning och så klart betydligt mer prestanda. De dubbla motorerna har en effekt på 350 kW (476 hk). Priset för denna varianten startar på 1 340 000 kronor.
Inledningsvis kommer modellen i två utföranden. Den ena varianten är fyrhjulsdrivna Mercedes EQE 500 4MATIC med två motorer som levererar 300 kW (408 hk) och ett maximalt vridmoment på 858 Nm. Räckvidden är upp till 540 kilometer. Grundpriset är 1 050 000 kronor.
Dessutom kommer en prestandavariant under AMG-emblemet. Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV utmärks med bland annat 9° bakaxelstyrning och så klart betydligt mer prestanda. De dubbla motorerna har en effekt på 350 kW (476 hk). Priset för denna varianten startar på 1 340 000 kronor.
Kommer garanterat en billigare 350 senare.
Verkar väl rimligt konkurrenskraftigt vs Q8 och iX.
Känns ju inte som AMG har betydligt mer prestanda direkt. Hade väntat mig typ 200 hk mer av den.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.