Värde på en Performance vinge?
Moderator: Redaktion
- Dj Mastergrind
- Teslaägare
Värde på en Performance vinge?
När jag hämtade ut min Y Performance i juni så anmärkte jag på att kofångaren bak hade en liten avvikande ton jämfört med resten av bilen. Tesla gick med på att lacka om. Nu visade det sig att de även lackade om bakluckan. Tydligen så ville inte lackfirman bemöda sig med att få dit vingen igen, det var väl för omständligt. Tesla ville inte heller sätta dit den så de har beställt en ny istället. Jag fick dock behålla den gamla. Frågan är vad den kan vara värd? 

Model Y Performance, White Pearl
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Re: Värde på en Performance vinge?
Så mycket som någon kan tänka sig betala.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Dj Mastergrind
- Teslaägare
Jag visste att det svaret skulle kommataliz skrev:Så mycket som någon kan tänka sig betala.

Jo så är det ju...men det hade ju varit intressant att veta nypris...om den nu går att köpa över disk av Tesla.
De där vingarna kommer väl med nån slags självhäftande "tejp".
Så det måste man ju fixa på något vis om man skall försöka återanvända en gammal(antagligen därför de inte ens försökte montera den gamla).
Så det måste man ju fixa på något vis om man skall försöka återanvända en gammal(antagligen därför de inte ens försökte montera den gamla).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Du kommer snart få en annan färg på kofångaren bak igen, färgen mättas olika på olika material och kofångaren bak är plast, resten aluminium. Syns tydligt på de flesta vita bilarna att kofångaren att snäppet gulare.
- pawweshark
- Teslaägare
Vi som köpte vit m3 2020 hade gula kofångare direkt vid leverans....Finns massor av trådar gällande dettaJjkalla skrev:Du kommer snart få en annan färg på kofångaren bak igen, färgen mättas olika på olika material och kofångaren bak är plast, resten aluminium. Syns tydligt på de flesta vita bilarna att kofångaren att snäppet gulare.
Tesla Model Y LR 2022
- Dj Mastergrind
- Teslaägare
Japp, 3M dubbelhäftande. Om man läser på TMC-forumet så använder folk det när de återmonterar vingarna själva.taliz skrev:De där vingarna kommer väl med nån slags självhäftande "tejp".
Det är sant att färgen mättas olika på olika material och det kan skilja rätt rejält. På bilden nedan kan man se ett skrämmande exempel. Min var inte så illa men åt det hållet. Att det skulle bli så illa igen efter ett tag tror jag inte på. Främre kofångaren som också är plast har inte detta problem.Jjkalla skrev:Du kommer snart få en annan färg på kofångaren bak igen, färgen mättas olika på olika material och kofångaren bak är plast, resten aluminium. Syns tydligt på de flesta vita bilarna att kofångaren att snäppet gulare.