Sittställning / tips

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Sittställning / tips

Inlägg av PracTesla »

Tjenare,

Kör sedan 2 veckor en helt fantastisk M3 LR. Extremt nöjd här! :)

Men en liten irriterande grej!

Jag blir varm/"svettig" i ryggslutet, har försökt justera men ja, jag vete fan alltså. Jag blir inte det direkt i min gamla bil (mini-cooper) och jag förstår verkligen inte varför. Har försökt googla, och nej, sittsvärmen är inte på. Så jädrans konstigt "problem". Jag vetetusan varför. Jag är väl inte den mest tränade, men varken tjock eller extremt vältränad, more or less "vanlig".

Det är inget stort problem och kommer väl ge med sig med tiden, men det är faktiskt irriterande nu........

Någon som har något tips? Jag förstår ärligt talat inte det här.. :D (Ja ni får gärna garva åt i-lands problemet och idiotin i det hela... )
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Sittställning / tips

Inlägg av Dafro »

PracTesla skrev:
Tjenare,

Kör sedan 2 veckor en helt fantastisk M3 LR. Extremt nöjd här! :)

Men en liten irriterande grej!

Jag blir varm/"svettig" i ryggslutet, har försökt justera men ja, jag vete fan alltså. Jag blir inte det direkt i min gamla bil (mini-cooper) och jag förstår verkligen inte varför. Har försökt googla, och nej, sittsvärmen är inte på. Så jädrans konstigt "problem". Jag vetetusan varför. Jag är väl inte den mest tränade, men varken tjock eller extremt vältränad, more or less "vanlig".

Det är inget stort problem och kommer väl ge med sig med tiden, men det är faktiskt irriterande nu........

Någon som har något tips? Jag förstår ärligt talat inte det här.. :D (Ja ni får gärna garva åt i-lands problemet och idiotin i det hela... )
Detta är en av anledningarna till att jag inte skaffar bil med galon eller vegan läder eller riktigt läder i stolarna, om dom inte har ventilation. Vissa verkar inte ha problem med detta men även jag har det. Finns någon annan tråd om detta där någon föreslår något överdrag medan vet inte om det hjälper. Jag hade galon i min nya X5 men den bytte jag bort efter 8 månader bla pga detta och jag ville ha helel såklart, har nu alcantara i min E-tron och är helnöjd och min väntande IX har alcantara/tyg.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Flajjan
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 26 nov 2020 15:48

Re: Sittställning / tips

Inlägg av Flajjan »

Har samma problem som du har när jag sitter i min 3a, blir alltid svettig på ryggen. Nästa bil skall ha alcantara eller ventilerat läder. Inte så spännande att komma ut på besök och ha blöt skjorta..
Om du verkligen älskar din bil kan du ju lämna in den till bilinredningsfirma som kan byta plasten/galonet eller vad det är för material till något tyg/alcantara aktigt, det hade jag gjort om det hade varit en keeper för min del. Tror inte värdet förändras speciellt då det finns fler som blir svettig av fejkläder/läder.
Tesla 3 Performance fsd 2019 - Elin
Tesla S 70 D 2015 - Elsa (såld)
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Sittställning / tips

Inlägg av PracTesla »

Ah, intressant. Jag trodde det kunde bero på att sittställningen eller dylikt var fel. Hm,, jag får testa vidare. Men intressant ändå att fler haft/har problemet. Tack för input.
Skriv svar