Nästan dubbelt så bra... eftersom den bara behöver 4 laddningar på samma sträcka.chaffis75 skrev:Min id3 kräver 7 laddstop enligt abrp för mig att ta mig till Kiruna och då är där några min kvar. Så mycket bättre är nog inte en m3 lr..jonasl skrev:
Snabbladdning på SuC eller annan snabb laddare är snabbt, laddtiderna är i verkligheten inget problem. På en normal "lång resa" inom landet är det 1-2 laddstopp på en LR-bil. Köer kan vara ett problem, men det minskar inte med batteribyte. Själv har jag aldrig behövt köa vid laddstation men det har varit nära vid två tillfällen, båda vid Arboga före och efter jul.
Men poängen var, ”På en normal ”lång resa” inom landet är det 1-2 laddstopp på en LR-bil”
Bor man i Löddeköpinge så är nog en typisk ”lång resa” att köra till Stockholm, vilket kräver 1 laddstopp. Eller en ”lång resa” till fjällen på vintern, vilket kräver 2 laddstopp.
Hur som haver så ser jag knappt längre någon vinning med batteribyten vid långkörning.
När jag hade en Model S men 85-batteri så var jag av en annan åsikt.