Hej!
Jag har en gammal teslafälg över 19 tum till MS och tänkte beredskapslagra ett komplett hjul i källaren i Täby.
Jag kan tänka mig att låna ut det till MS i nöd t.ex. ståendes med punka så man får hem bilen.
Har Du möjlighet att ta undan ett däck som har dubb när Du byter vinterdäck? Något av de fyra däcken brukar vara rimligt bra för att duga som nödreservhjul.
Hälsningar
Lars ”bara el”
0703815600
Lem@telia.com
Ett dubbat vinterdäck 19 som nödreservhjul
Moderator: Redaktion
Ett dubbat vinterdäck 19 som nödreservhjul
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Ett dubbat vinterdäck 19 som nödreservhjul
Visste fick du ett däck av mig förut också? Minns inte om det var ett dubbdäck men det
kanske finns ett ”udda” här liggandes, ska kolla så hör jag av mig om det finns

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Dubbdäcket ”gick åt” när hjulinställningarna var fel och jag slet insidan på höger bakhjul. Förmodligen har någon i familjen stött i kantsten.Bjelke skrev:Visste fick du ett däck av mig förut också? Minns inte om det var ett dubbdäck men det
Jag betalar givetvis för ett fungerande däck. Numera finns det så många teslor att jourgummiverkstäder har däck hemma?
Hälsningar
Lars
Lars
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jo nog har dom säkert däck på lager dom större företagen iaf gissar jaglem skrev:Dubbdäcket ”gick åt” när hjulinställningarna var fel och jag slet insidan på höger bakhjul. Förmodligen har någon i familjen stött i kantsten.Bjelke skrev:Visste fick du ett däck av mig förut också? Minns inte om det var ett dubbdäck men det
Jag betalar givetvis för ett fungerande däck. Numera finns det så många teslor att jourgummiverkstäder har däck hemma?

Men om du ändå vill plocka ihop ett komplett hjul så har jag faktiskt ett Michelin X-ice North 3 dubbat liggandes här,
det är i ganska bra skick också

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19