Teslaexperter - jag har en fråga till er - vad tror ni om detta?:
Jag har en helt underbar grå tesla model s (se bild) https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/GZT662 som gått strax under 25000 mil. Imorgon ska Tesla Service center byta bromsskivor och backar på den bak på båda sidor. Svart skinn i bra skick. Ren, fin.
Den är uppgraderad till nya laddaren (så man kan ladda överallt på teslas superchargers (ca 3000 kr?) , nya datorn/skärmen (ca 15000 kr? så mycket snabbare!). AP 1.0. Ingen taklucka eller luftfjädring (slipp problem!)
Färgen är den snyggaste Midnight Silver Metallic (25 000 kr extra idag). Fälgarna är för sommardäcken 21" Arachnid-fälgar
(55 000 kr vid tillval, kört en säsong). Vinterhjul är tesla originalfälgar vet ej namnet men de är snygga (ca 40 000 vid tillval, ej perfekt skick).
En Tesla Model S i samma färg och fälgar med vinterdäck kostar idag 1 682 010 kr - nästan 1,7 MILJONER!
Min är dock inte jämförbar med en ny Pleid, men det är en S 85D (dual), så du har fyrhjulsdrift och riktigt bra acceleration! Det finns lite olika uppgifter på hur många hästkrafter motorerna motsvarar - men det är runt 400-550 hk enligt varierande uppgifter. Den är dock registrerad med 67 KW (92 hk) enligt trafikverket (detta är förmodligen någon angivelse på elmotorerna?).
Bilen har helt gratis fri laddning på Teslas laddare i hela världen vilket garanterat följer med till en köpare. Man behöver alltså inte betala något alls för att köra omkring! Slut på bensinräkningar och elräkningar för bilen! För evigt! Man bara pluggar in kontakten och laddar! Karossen är ju i aluminium så den kommer aldrig rosta! Gratis laddning lär man ju ha då så länge man väljer att ha bilen i sin ägo!
Batteriet är perfekt - laddar upp till ca 400 km på skärmen. Bilen går som klockan och allt funkar!
Det finns avskavd lack på ett ställe på fronten (liten buckla), jag har fixat originalfärgen från Tesla USA så man kan fylla i!
Min fundering är den här: Vi använder inte bilen så värst mycket och jag har tillgång till en annan bil när det behövs. Vi bor inne i stan och det känns lite onödigt. Vad tror ni teslaexperter här på forumet? Är det värt att sälja bilen nu medans det fortfarande är garanti kvar på batteri och drivlina (tills i mars).
Eller ska jag spara bilen för tid och evighet och bli en av få som har råd att åka omkring med bilen obehindrat om 3-5 år när energipriserna mångdubblats?

Vad röstar ni på?
Alternativ 1: Sälj nu - medans garanti finns - du kommer inte ångra det!
Alternativ 2: Behåll bilen - du kommer ångra dig om du säljer!
Jag har funderat själv i flera veckor men kan inte komma fram till svaret! Alla idéer och råd emottages med tacksamhet!