Ljud/skärm släcks ej alltid efter låsning

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elvis21
Teslaägare

Ljud/skärm släcks ej alltid efter låsning

Inlägg av Elvis21 »

Hejsan,

Ibland, kanske hälften av gångerna då jag låser bilen så fortsätter stereon och skärmen att vara på. Osäker hur länge den står på men kan vara allt från några minuter till timme/timmar.

Gjort hard-reset tidigare men inte riktigt någon markant förbättring.

Någon som varit med om liknande?

//Oscar
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ljud/skärm släcks ej alltid efter låsning

Inlägg av Bjelke »

Hänt några enstaka gånger på min ena men det var nåt år sedan nu och jag minns inte
om vi gjorde något speciellt för att få stopp på beteendet annat än att öppna och stänga dörren igen…
Det försvann med tiden iaf… som jag minns det iaf, kan försöka komma ihåg att fråga sambon som
kör den mest.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Referralkod: ts.la/erik69077

Inlägg av lawgiver »

Hände mig också för något år sedan eller så.... fick för mig att det hade med dörröppningar att göra dvs programvaran som bestämmer om skärmen skall tändas kollade inte om dörren var öppen eller stängd utan bara att sensorn för dörröppning hade bytt läge oavsett om det var från öppen->stängd eller från stängd->öppen.
Har för mig att lösningen var då att låsa upp igen, sätta sig i bilen, sätta igång den och sedan gå ut igen.
...men det har inte hänt igen sedan dess så det logikfelet är nog åtgärdat sedan länge.

Gammal programvaruversion i bilen? (om inte, troligen någon dörr eller sätessensor som glitchar)
S90D Facelift, NextGen-baksäte, Fri SuC
Hari

Inlägg av Hari »

När vi hade bilstol monterad i fram hände det oss. Tänker att bilen trodde att det satt någon där, dels pga tyngden men även pga att bältet var ikopplat. Det löste sig iallafall när vi öppnade och stängde passagerardörren de gånger vi inte hade barn i stolen.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

Händer mig ofta och har haft det så i långt över ett år nu efter uppdatering till version X. Jag måste 1 gång av 10 öppna dörren igen eftersom den inte stängs av, luta mig in och boota om med dom två scrollhjulen.

Det kan jag leva med, men det riktigt trista är att nästa gång man sätter sig i bilen så börjar bilen spela musik på volym 8 av 10 eller något liknande, och eftersom datorn är nystartad så går det inte att sänka förrän efter 5-6 sekunder när den börjar få tid att reagera på mina knapptryckningar. Extra plus att samma sak händer när man startar uppvärmingen i appen - då står bilen ensam ute på parkeringen och spelar musik så det hörs i kvarteret - jättekul...

Vågar inte beställa MCU2-uppdatering när jag läser om dom nya problem man drabbas av då. Hoppas på en mjukvarufix förr eller senare.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
Elvis21
Teslaägare

Inlägg av Elvis21 »

Verkar som att det är bilbarnstolen i framsätet som är boven i dramat. Testade igår och då släcktes skärmen och ljudet direkt. Tack!
Skriv svar