Hej!
Jag har ett riktigt knepigt fel på min MY. Styrningen hackar. Tänk att ratten inte snurrar sömlöst runt utan hoppar i 5mm steg hela tiden. Det sker bara när man snurrar på ratten sakta och därför blir den mest påtaglig när man kör på motorvägen. Det är nästan omöjligt att ligga korrekt i filen utan man måste hela tiden korrigera överslaget i styrning som sker via hacken. Jag har lämnat in bilen på tesla och de har konstaterat att det är ett fel på bilen (ett känt fel dessutom när det är lite kallare ute) men de kan inte fixa det. Eftersom felet inte är en säkerhetsrisk så är inte tesla skyldig att fixa felet heller. Det påstår att det ska komma en fix i nästa uppdatering men de kunde inte säga när den kommer. Jag tycker det var helt oacceptabelt att tesla inte vill fixa mitt fel. Samt att det inte känns säkert alls och sitta och fladdra i filen speciellt när det är halt ute. Då erbjuder de att byta ut min generations (4:a) styrning till föregående version. Det känns väl som en ok fix iofs men jag är besviken på att jag får tjata till mig en sån grej. Sen undrar jag om det är fler som har/haft samma fel som jag och hur det har åtgärdats.
Mvh Mats
Hackig styrning
Moderator: Redaktion
Re: Hackig styrning
Har du sett? Exakt samma sak. Ska söka bättre nästa gång. Tack för länkensTorM3 skrev:Låter som det som diskuteras här: viewtopic.php?f=51&t=31542&start=25