The Elon Musk show

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

The Elon Musk show

Inlägg av mans71 »

Såg just att The Elon Musk show finns på Viaplay (https://viaplay.se/serier/elon-musk-show-the) - vad tycker vi?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Re: The Elon Musk show

Inlägg av mans71 »

Svarar mig själv. Jag har precis sett 1:a delen.

Har sett några Tesla-dokumentärer tidigare och den här fyllde i luckorna. Kanske man kan avfärda dokumentären som ett beställningsverk men kan inte värja mig för vad den första anställde på SpaceX hade att säga.

Beundransvärt vad Elon har åstadkommit. Såklart han har knäckt ett antal människor på vägen. Från flickvänner/fruar som agerat statister till affärspartners. Det är så det funkar, på samma sätt som ”framgångsrik affärsman” översätter till ”har lyckats att lura många människor”. Kanske inte så snyggt, men det är så man tar sig fram.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Re: The Elon Musk show

Inlägg av spacecoin »

Nu har jag sett den. Jag tycker den var rätt balanserad. Kul att se de tidiga SpaceX-uppskjutningarna.
Saknade kompensationsprogrammet på 40 miljarder dollar, FSD, roadster 2 och SolarCity-bailouten som, i min mening, inte faller ut särskilt positivt om man lägger till dem.
Skriv svar