Lackade stänkskydd från Tässla Store - någon som testat?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nighthawk
Teslaägare

Lackade stänkskydd från Tässla Store - någon som testat?

Inlägg av Nighthawk »

Tjena!

Jag bytter ut de främre stänkskydden och installerade bakre som många andra här. Köpte en uppsättning från GAFAT via Amazon. Sitter bra och stabilt, nöjd so far! MEN!

Häromdagen när det var en jädra massa snö lyckades jag spräcka stänkskyddet som på främre förarsidan och antingen sätter jag tillbaka orginalet, eller beställer en ny uppsättning och byter ut den förstörda.

Såg på Tässla Store att de hade lackade skydd för knappa hundringen mer, är det någon här som testat lackade? Ser det bra ut, eller bara fult/"tacky"? Något skeptisk, men ser det bra ut så kan man ju pröva.

https://www.xn--tssla-gra.se/model-3/stankskydd

Jag har en solid black M3LR -22
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Lackade stänkskydd från Tässla Store - någon som testat?

Inlägg av Dinsdale »

De främre ser ut att ha skruvhål där uppe, dvs för att sätta dit dem måste du göra ett skruvhål i plastinnerskärmen fram. Inte så lätt att bara testa och sen ta bort mao - men om de du har nu också behövde skruvas fast kanske befintligt hål kan återanvändas?
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Inlägg av J_Pettersson »

Nighthawk skrev: 09 jan 2023 19:58
Tjena!

Jag bytter ut de främre stänkskydden och installerade bakre som många andra här. Köpte en uppsättning från GAFAT via Amazon. Sitter bra och stabilt, nöjd so far! MEN!

Häromdagen när det var en jädra massa snö lyckades jag spräcka stänkskyddet som på främre förarsidan och antingen sätter jag tillbaka orginalet, eller beställer en ny uppsättning och byter ut den förstörda.

Såg på Tässla Store att de hade lackade skydd för knappa hundringen mer, är det någon här som testat lackade? Ser det bra ut, eller bara fult/"tacky"? Något skeptisk, men ser det bra ut så kan man ju pröva.

https://www.xn--tssla-gra.se/model-3/stankskydd

Jag har en solid black M3LR -22
Har ett par fortfarande i kartong i svart som du kan få köpa för 300 kr plus frakt.
Du ska inte behöva göra ytterligare hål, du kan kolla på de klipp som finns tillgängliga för montering.
Bytte sent från svart till röd nämligen.
Användarvisningsbild
Nighthawk
Teslaägare

Inlägg av Nighthawk »

Skickar ett pm!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

IMO ser det förskräckligt ut med lackade stänkskydd.
Då blir de ju något man uppmärksammar, och det vill man inte med stänkskydd.
I svart blir de väldigt neutrala och hamnar i bakgrunden. Därför biltillverkare alltid monterar svarta, de förstör inte bilens formgivning.

Stänkskydd bak ser dock förjävliga ut oavsett. Dessutom gör de ingen nytta(åtminstone inte för din egna bil...). Därför få tillverkare monterar det.
Sen är det ju det där med garanti vid ev. problem... tex om dina 3e partsskydd skulle skava mot lacken eller liknande, då får du ingen hjälp.
Monterar du original så är det ju fabriksutrustning dvs garantin gäller vid ev. problem.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nighthawk
Teslaägare

Inlägg av Nighthawk »

Har PPF på så skalvet är jag inte orolig för, tänkte mest om någon hade erfarenhet av hur de satt på bilen. Nu var det här både snabbaste och billigaste sättet, tycker det funkar bra. Jag visar bild sen när jag monterat på.

Hade helst inte haft skydd alls, men lacken är ju inte den bästa på tesla. Spec jag som har en svart bil där grundfärgen dyker upp direkt vid stenskott.
robegb

Inlägg av robegb »

Behöver man andra stänkskydd än de som kommer förmonterade? Är de så dåliga verkligen? 🤔
2023 Röd M3 AWD
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

robegb skrev: 25 jan 2023 16:10
Behöver man andra stänkskydd än de som kommer förmonterade? Är de så dåliga verkligen? 🤔
Original är bara två platta plastnitar som lätt bänds loss. Eftermarknads brukar går runt kanten och blir därför stadigare.
Dessutom sitter det bara stänkskydd fram original.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Gadiel

Inlägg av Gadiel »

Hade röda på min förra. Smälte in bra tycker jag och är riktigt snyggt.
Självklart ska man ha både fram och bak.
Skyddar mkt bättre än orginalskiten och lägger man skyddsfilm så är man safe.
Det är man däremot inte med orginal för de samlar en jäkla massa skit som nöter på lacken.
Det gör inte tredjeparts som vissa vill tro…
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Nighthawk skrev: 17 jan 2023 09:33
Har PPF på så skalvet är jag inte orolig för, tänkte mest om någon hade erfarenhet av hur de satt på bilen. Nu var det här både snabbaste och billigaste sättet, tycker det funkar bra. Jag visar bild sen när jag monterat på.

Hade helst inte haft skydd alls, men lacken är ju inte den bästa på tesla. Spec jag som har en svart bil där grundfärgen dyker upp direkt vid stenskott.
PPF är plast, det kan lätt skava genom det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar