Autopilot

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

tinyvaldemar

Autopilot

Inlägg av tinyvaldemar »

Jag har en Model 3 med hela self-driving paketet installerat. Under det senaste året så har jag vid tre tillfälle nästan kraschat på motorvägen när bilen kört själv. Ibland får den för sig att i 110 km/h på en tvåfilig motorväg, försöka svänga av på en avfart istället för att följa vägen. Det sker otroligt snabbt och jag har slagit huvudet i rutan så den blivit sned. Jag har inte ställt in någon destination utan använder bara självkörning. Någon som har sett något liknande?
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Autopilot

Inlägg av kenjon »

Jag har inte FSD/EAD utan bara standard. En gång på en 2-1-väg fick den för sej att den skulle svänga in på en liten SOS-ficka (E18 Örebro-Karlskoga) i ca 100 km/h! Fick snabbt vrida ratten rätt igen. Förutom den incidenten har det skött sej rätt skapligt, har lite problem med smala vägar och skarpa kurvor.
Senast redigerad av kenjon, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

kenjon skrev: 10 feb 2023 16:05
En gång på en 2-1-väg fick den för sej att den skulle svänga in på en liten SOS-ficka i ca 100 km/h! Fick snabbt vrida ratten rätt igen. Förutom den incidenten har det skött sej rätt skapligt, har lite problem med smala vägar och skarpa kurvor.
Jag har haft samma ett par gånger på 2-1. En bussficka bredvid en avfart var det för mig. Väg 288 mot Uppsala.
Användarvisningsbild
tompajo
Teslaägare

Inlägg av tompajo »

Jag tycker att det är märkligt att den första APn fortfarande är betydligt bättre på det den kan än de nya. Aldrig några spökbromsningar eller underliga filbyten. Den bara tuffar på utan problem.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

tompajo skrev: 17 mar 2023 12:54
Jag tycker att det är märkligt att den första APn fortfarande är betydligt bättre på det den kan än de nya. Aldrig några spökbromsningar eller underliga filbyten. Den bara tuffar på utan problem.
Gamla AP använder väl dessutom fortfarande radar...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar