Hej,
Är det någon som har problem med felvisande yttertemperatur. Min visar ca +10 grader när det i verkligheten är + 2 grader. Jag tycker det är trafikfarligt, man får ingen indikation på att yttertemperaturen ligger i intervallet när det kan vara halka. Har anmält felet två gånger till Tesla (första gången för mer än ett år sedan) och får bara svar att det är ett mjukvarufel och att jag måste vänta på en uppdatering.
Yttertemperatur
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Yttertemperatur
Det gamla vanliga standardsvaret. Om det är ett mjukvarufel väl alla likadana bilar med samma mjukvara drabbas?bson skrev: ↑25 feb 2023 12:04Hej,
Är det någon som har problem med felvisande yttertemperatur. Min visar ca +10 grader när det i verkligheten är + 2 grader. Jag tycker det är trafikfarligt, man får ingen indikation på att yttertemperaturen ligger i intervallet när det kan vara halka. Har anmält felet två gånger till Tesla (första gången för mer än ett år sedan) och får bara svar att det är ett mjukvarufel och att jag måste vänta på en uppdatering.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Yttertemperatur
Det har väl förekommit till och från i (minst) två år tror jag.
Det borde inte vara speciellt svårt att mäta ytterluftstempersturen och presentera det korrekt i bilen, utom för tesla tydligen.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5