Däcks val
Moderator: Redaktion
- Skogslasse
- Teslaägare
Däcks val
Frågan blir lite omvänd mot vad brukligt är. Finns det någon orsak att inte välja dessa däck till sommaren?
TMS 2020 nov
Re: Däcks val
Det finns tystare däck, snålare, billigare, original... vad vill du ha för svar? 

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Tillsynsmannen
- Teslaägare
- Skogslasse
- Teslaägare
Där gav du väl tre bra orsaker att välja något annat men vad?
Originalen som kom med bilen var bra men kanske inte så långlivade så jag försöker kolla av utbudet
TMS 2020 nov
Förra sommaren köpte jag nya sommardäck. Jag valde Good Year Eagle F1 Assymetric 3.
Upplever dem som tystare och mer komfortabla än Michelin som satt på bilen original..
Edit: Jag talar om 18 tum här..
Upplever dem som tystare och mer komfortabla än Michelin som satt på bilen original..
Edit: Jag talar om 18 tum här..
Blå TM3 SR+ med dragkrok, 2019
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Verkar vara många som gillar dom och blir det byte för mig så blir det dom här också

Just ljudnivån väger tyngst för mig

mina 21-tummare igen)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Däckljud = bredd & däck, inte direkt höjden. Original är makalösa 9,5" breda fälgar med 255 däck. Tipset är att kolla på detta om ni upplever ljudnivån för hög.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Större hjuldiameter för samma rullomkrets ger lägre däcksidor, som då behöver vara styvare för att undvika problem. Styvare däcksidor är knappast till fördel om man strävar efter låg ljudnivå.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.