Styrning förändrad efter senaste uppdatering

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonaxel
Teslaägare

Styrning förändrad efter senaste uppdatering

Inlägg av Jonaxel »

Igår uppdaterade jag min M3LR (2023-03-12 vet ej vilken version). Styrningen var markant förändrad. Den går nu liksom i små steg. Obehagligt i högre hastigheter då man inte kan ratta in exakta intervall :(. Symptomen märks speciellt då man står stilla och vrider ratten väldigt sakta / svagt. Man märker då att det "burrar" och går i små diskreta steg. Så har det definitivt inte varit innan.

Någon mer som upplever samma sak?

Amerikanska forum är fulla med klagomål om detta (t.ex: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 814/page-3) men har inte sett det i dessa forum men kan inte tänka mig att ingen annan märkt det.

Ringde Tesla support och de bad mig testa med en mjukvaru-reset. (Om inte detta funkade skulle jag lägga ett ärende till supporten.) Mjukvarureset hjälpte inte. Inte heller att ställa om styrningen från light till standard etc. Supportkillen var övertygad om att uppdateringen inte hade något att göra med det hela. Märkligt bara att det hände just efter denna.
Senast redigerad av Jonaxel, redigerad totalt 4 gång.
Dafro
elbilist

Re: Styrning förändrad efter senaste uppdatering

Inlägg av Dafro »

Jonaxel skrev: 13 mar 2023 16:08
Igår uppdaterade jag min M3P (2023-03-12 vet ej vilken version). Styrningen var markant förändrad. Den går nu liksom i små steg. Obehagligt i högre hastigheter då man inte kan ratta in exakta intervall :(. Symptomen märks speciellt då man står stilla och vrider ratten väldigt sakta / svagt. Man märker då att det "burrar" och går i små diskreta steg.

Någon mer som upplever samma sak?

Amerikanska forum är fulla med klagomål om detta (t.ex: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 814/page-3) men har inte sett det i dessa forum men kan inte tänka mig att ingen annan märkt det.

Ringde Tesla support och de bad mig bara testa med en mjukvarureset. Om inte detta funkar skulle jag skriva in ett ärende till supporten. Han var övertygad om att det inte var uppdateringen som ställde till det. Själv har jag svårt att tänka mig det då det hände just efter senaste uppdateringen..
Finns en tråd om detta, läs den. ”Styrning inte ”steglös”” en bit ner på första sidan, om du söker på senaste inlägg.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
Jonaxel
Teslaägare

Inlägg av Jonaxel »

Finns en tråd om detta, läs den. ”Styrning inte ”steglös”” en bit ner på första sidan, om du söker på senaste inlägg.
Ah ok tack för det. Missade denna då jag hastigt kollade.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

You are not alone… skulle man kunna säga iaf…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar