Uppdatering av batterimoduler i mitt lilla lager:
(Se priser på celler och moduler längre ner).
-Leaf 24kWh och 40kWh
-Outlander 12kWh och 13,8kWh - Finns även en del extra prisvärda batterier.
-e Niro 66kWh - komplett batteri, moduler och celler.
-Niro phev moduler
-Optima Phev - Enstaka moduler endast
-VW e-Up 18,7 och 36kWh - Flera prisvärda moduler av äldre typen med skruvterminaler. Hela batterier av båda typerna.
Och lösa celler:
-A123 26650 (LiFePo4 2,5Ah) - 19kr/st
-A123 Pouch (LiFePo4 12Ah och 20Ah) - 50kr/st
-Headway 40152 (LiFePo4 15Ah)
med batterihållare - 150kr/st
-SK innovation Pouch (NMC 62,5Ah) - Pouchceller med skruvterminaler (!), - 450kr/st
-LG Pouch (NMC 55Ah) - 350kr/st
-GS Yuasa Lev40 flera batterier uppmätta till 33, 34 och 36Ah. 190kr/st. Lev46 med än så länge okänd kapacitet - 250 till 300kr/st.
-Sinopoly (LiFePo4) 200Ah från 2012. Uppmätta till 175Ah. - 950kr/st
-Leafmoduler. Gen 1 uppmätta till 50Ah och gen 2 till 61Ah. 600 resp. 850kr/st
VW e-Up 25Ah Sanyo celler (NMC), ca 20-22Ah - 120-150kr/st
Kan konfigurera efter önskad spänningsnivå och Ah. Bra att känna till är:
-storleken på batteriutrymmet (volym)
-Önskad spänning
-Önskat antal Ah
-Eventuellt effektbehov (laddning/urladdning)
-om ni behöver värma eller kyla cellerna för erat behov
Vet ni inte detta så diskuterar vi igenom saken för att komma fram till möjlig lösning. Det mesta går att ordna.
Hälsningar Michael
Tel:070-8940558
Elbilsbatterier i olika former (och prestanda)
Moderator: Redaktion