Jackmode

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Jackmode

Inlägg av Designer »

Jag var idag på däckhotellet för att byta till sommarhjul på min MS2016, och till min förvåning hade de inte aktiverat jackmode! Jag märkte det då bilen rullade fram och hjulen var otroligt låga och jag fick svaret att de inte tänkt på att aktivera jackmode då många andra testprojekt inte behövde det. Efter lite meckande med luftfjädringen känns allt normalt men så klart orolig att något hänt. Någon som har liknande erfarenhet att dela?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1123
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Jackmode

Inlägg av Curik »

Att bilen rullar har nog inget med Jackmode att göra, de hade säkert satt i neutralen?
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare
Inlägg: 427
Blev medlem: 27 nov 2021 17:05

Re: Jackmode

Inlägg av DanneB »

Kolla om du kan höja och sänka bilen som vanligt och att den är i "nivå", så den inte lutar åt något håll.
Är det ok, så är det nog bara att köra..
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Jackmode

Inlägg av Designer »

Ja, allt verkar normalt, puuh. Alla lägen luftfjädring fungerar och bilen känns i balans. Man blir dock uppskrämd av varningen från Tesla🤔
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: Jackmode

Inlägg av samuelsu »

Hade samma fundering första gången jag bytte på min etron, som ju också har luftfjädring (och jackmode). Googlade då och min bedömning från lite olika forumtrådar (mest usa) var att det nog bara hade med kalibreringen av lägena att göra. Ifall man glömde så ville bilen köra lite upp och ner själv efteråt för att hitta lägena igen, medan om man kom ihåg jack mode så var det bara att köra som om inget hänt.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Jackmode

Inlägg av Dafro »

samuelsu skrev: 09 maj 2023 14:02
Hade samma fundering första gången jag bytte på min etron, som ju också har luftfjädring (och jackmode). Googlade då och min bedömning från lite olika forumtrådar (mest usa) var att det nog bara hade med kalibreringen av lägena att göra. Ifall man glömde så ville bilen köra lite upp och ner själv efteråt för att hitta lägena igen, medan om man kom ihåg jack mode så var det bara att köra som om inget hänt.
Missade jackmode på min E-tron vid senaste bytet, och oj vad dom fick hissa men märkte ingen kalibrering efteråt. Om min IX har någon jackmode vet jag inte men det får jag väl reda ut innan vinterdäcken ska på, om jag har kvar bilen.
27,8 kWp solceller
Skriv svar