Lerumsexpressen skrev: ↑27 maj 2023 07:45
Man är olika.
Jag gillar att de blivit vanligare och osynliga nuförtiden! Var jobbigt i vissa situationer, för jag vill oftast inte prata bil med folk.
Så nu är bilen osynlig…..perfekt!
Jag förstår det. Det är en sak jag verkligen HATADE när jag körde Model S. Jag köpte den för att jag ville ha en elbil och för att jag gillar teknik, inte för att skryta eller för att sticka ut. Tvärtom, jag hade aldrig en tanke på att folk skulle tro att jag köpte den av statusskäl eller nåt. En helt absurd tanke. Vilken form av status skulle jag rimligen vilja visa upp? Vadå status? Det enda jag visade var att jag hade köpt en rolig leksak som vida översteg mina finansiella möjligheter. Det var så jag såg på saken.
Tyvärr var det många som trodde precis det, att jag ville skryta, även folk i min omedelbara närhet, vilket gjorde mig uppriktigt ledsen, för de borde känna mig bättre än så.
Att folk öppet pekade på en när man körde förbi gjorde inte saken bättre heller. Kulmen kom när jag blev stoppad av polisen i Tyskland mitt i en stad, bara för att de tyckte att bilen var udda. De hade aldrig sett en Tesla irl. Och så en svensk nummerplåt på det, ojojoj, den där måste vara kriminell. Det samlades omedelbart en massa folk kring oss för att glo. Pinsamt och onödigt.
Jag slutade mer eller mindre använda Teslan när jag hade skaffat e-Golfen. En mer anonym bil kan man knappast köra, och det var helt underbart.