Ska sälja min m3 privat och undrar hur man gör detta på bästa sätt så nya ägaren kan ladda på supercharger direkt.
Tacksam för hjälp
Moderator: Redaktion
Det är väldigt enkelt. Han skapar ett Teslakonto. När affären är klar så går du in i din app, klickar på din bild längst upp till höger, väljer sedan "lägg till/ta bort produkt" och tar bort din bil samt lägger till köparens uppgifter. Någon minut senare syns bilen på köparens Teslakonto.
Om man ska sälja bilen och inte har en aning om vem nästa ägare blir. Den blir upphämtad av transportfirma imorgon.Legato skrev: ↑11 jun 2023 21:52Det är väldigt enkelt. Han skapar ett Teslakonto. När affären är klar så går du in i din app, klickar på din bild längst upp till höger, väljer sedan "lägg till/ta bort produkt" och tar bort din bil samt lägger till köparens uppgifter. Någon minut senare syns bilen på köparens Teslakonto.
Ägarbyte i appen, menar du då transportstyrelsens app, "mina fordon"??Arn skrev: ↑20 dec 2024 18:25När jag sålde min bil så genomförde jag ägarbyte via appen och tror att jag även återställde mitt konto men mitt kreditkort fanns fortfarande kvar i bilen om man klickade på Spotify ikonen och tryckte på uppgradera
Nu har jag bytt till en annan Tesla och den föregående ägarens betalkort finns kvar i samma meny.
Jag har ju inte längre kvar min gamla bil i appen men tog bort via appen mitt kreditkort. Försvinner mitt kreditkort från den gamla bilen nu? Vad händer om jag vill lägga till kreditkortet igen på min nya bil framöver. Kommer den dyka upp i min förra bil också?
Det går bara om han har kvar den i sin app. Annars kan du begära ägarskap på bilen när du fått gula regbeviset.Arn skrev: ↑20 dec 2024 21:11Jag missade att återställa bilen innan den nya ägaren körde iväg med den men däremot så överför det jag ägarskapet till honom via Tesla appen ( och givetvis även via Transportstyrelsens app)
Tror att mitt kreditkort fortfarande finns kvar i min gamla bil. Tror ni att den nya ägaren skulle kunna välja att ta uppgradera till Spotify Premium via skärmen med mitt kreditkort?
Hur kan jag göra för att återställa min nya bil där förra ägarens alla uppgifter finns med? Kan jag göra det från bilen? Just nu kommer jag inte in i appen och kan bara använda nyckelkortet men ska kontakta gamla ägaren och be honom överföra ägarskapet via Tesla appen.
Håller med, katastrof att inte ha den i appen. Men gläd dig med att de flesta som köper av tex Riddermarks tex inte heller har den i appen på länge. Verkar bara vara Carla som fattar hur man hanterar detta.Arn skrev: ↑21 dec 2024 14:26Den gamla ägaren finns på Facebook i Tesla gruppen men får ingen respons från honom där. Raderade förra ägarens telefon från bilen men det hade varit bra om jag inte gjort det så jag kunde hitta hans telefonnummer för att få kontakt och kunna läsa ägarbytet i Tesla appen. Finns det något sätt att hitta telefonnumren om man raderat hans mobil?
Bilen är annars leasing och enligt KVD skulle det dröja minst två veckor innan jag får hem registreringsbeviset. Ganska jobbigt att behöva använda nyckelkortet varje gång