Mercedes före med Lvl 3?

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1762
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Airlift »

Mercedes före Tesla att bli godkänd att applicera ADAS 3 i trafiken i Teslas hemstat Kalifornien. Ändå lite nesligt att gamla Benz fått till en produkt som uppfyller SAE Level 3. https://insideevs.com/news/671349/merce ... ornia/amp/
Senast redigerad av Airlift, redigerad totalt 1 gånger.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Holve »

Har Tesla ansökt om godkännande? Den körs väl endast i beta?
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1762
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Airlift »

Holve skrev: 19 jun 2023 09:45
Har Tesla ansökt om godkännande? Den körs väl endast i beta?
Level 2 på tesla. Måste ha förare som tittar ut och håller i ratten.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av BigEasy »

Holve skrev: 19 jun 2023 09:45
Har Tesla ansökt om godkännande? Den körs väl endast i beta?
Varför är det så många som tror att Teslas FSD bara hålls tillbaka av byråkrati? Hade den varit tillräckligt bra så hade den också varit godkänd för Level 3.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1816
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Franz »

Om jag nu förstår saken rätt (vilket jag kanske inte gör ;))

* Fördefinierade vägar
* Bilen håller sig inom sin fil och får inte byta fil (men kan manövrera inom filen, t.ex. om en motorcykel kör om dig i din fil)
* Det måste vara en bil framför
* Om bilen råkar ut för något den inte kan hantera kommer den varna föraren som skall ta över. I annat fall bromsar bilen till stillastående med varningsljus och upplåsta dörrar.
* Om vägen är för blöt eller det finns skräp på den kommer bilen lämna över till föraren

Nu är det ju ganska låga hastigheter (40 mph) i början men det verkar ju mer vara en konstgjord begränsning.

Det är ju inte riktigt så att man trillar baklänges över den tekniska utvecklingen jämfört med L2 då utan det känns ju snarare så att man plockar ut enklast möjliga körsituation och kallar den L3... Sedan får man ju ha respekt för att ovanstående körmönster ändå nog kan vara ganska representativt för många dagliga pendlingsresor så systemet är ju inte utan nytta.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Holve »

BigEasy skrev: 19 jun 2023 09:57
Holve skrev: 19 jun 2023 09:45
Har Tesla ansökt om godkännande? Den körs väl endast i beta?
Varför är det så många som tror att Teslas FSD bara hålls tillbaka av byråkrati? Hade den varit tillräckligt bra så hade den också varit godkänd för Level 3.
Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1762
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Airlift »

Holve skrev: 19 jun 2023 10:24
BigEasy skrev: 19 jun 2023 09:57
Holve skrev: 19 jun 2023 09:45
Har Tesla ansökt om godkännande? Den körs väl endast i beta?
Varför är det så många som tror att Teslas FSD bara hålls tillbaka av byråkrati? Hade den varit tillräckligt bra så hade den också varit godkänd för Level 3.
Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
För en simpel lyssnare/läsare så upplevs det ändå som intressant där ett företag har i mångt om mycket profilerat sig som autonomins förespråkare. Men det kanske bara är jag?
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 8582
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av spacecoin »

Airlift skrev: 19 jun 2023 09:31
Mercedes före Tesla att bli godkänd att applicera ADAS 3 i trafiken i Teslas hemstat Kalifornien. Ändå lite nesligt att gamla Benz fått till en produkt som uppfyller SAE Level 3. https://insideevs.com/news/671349/merce ... ornia/amp/
EQS Drive Pilot har varit certifierade i två år för standarden UNECE R157 som är ett SAE J3016 Level 3 ("eyes off"/"hands off") på motorväg. Du kan jobba, titta på film eller spela spel (men inte sova). Från början var det 60 km/h, för ett år sedan har man utökat standarden till 130 km/h. Det finns bara lagstöd i Tyskland (sedan 18 månader eller så) och godkännande i Nevada och i Kalifornien. Inget på EU-nivå ännu.

Drive Pilot är än så länge begränsad till 60 km/h. Den operationella design domänen för Drive Pilot är motorväg och torrt väglag för Level 3-läget. Praktiken innebär det kökörning. För Level 2-läget (i samma system) finns givetvis inte dom här begränsningarna. I Level 3-läget tar Mercedes legalt ansvar för körningen och står för alla kostnader vid incidenter.

Min gissning är att Tesla har noll intresse av den här standarden till dess att det kommer konkurrenter som klarar det i 130km/h. Men även då tror jag det sitter långt inne för dem att dels vilja ta ansvar för körningen och klara av att köra så säkert att man klara Level 3 (och de specifika kraven i standarden kring t ex emergency vehicle corridor - för att klara det behöver man sannolikt mikrofon och/eller en kamera bakåt).

2021 kom certifieringen:
https://group.mercedes-benz.com/innovat ... iving.html

2022 kom standardändringen:
Se https://unece.org/sustainable-developme ... conditions

Demo från förra året:
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 8582
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av spacecoin »

Airlift skrev: 19 jun 2023 10:35
För en simpel lyssnare/läsare så upplevs det ändå som intressant där ett företag har i mångt om mycket profilerat sig som autonomins förespråkare. Men det kanske bara är jag?
Tesla marknadsför sig som autonomi, men jobbar bara med Level 2 "självkörning" - dvs föraren måste vara beredd att hoppa in för att "rädda" bilen utan varning närsomhelst. I Level 3 kör bilen till dess att föraren bekräftar att hen tar över. Om föraren inte tar över i tid (ca 10s) stannar bilen säkert. Det kräver en helt annan approach enligt mig. Bland annat måste begränsa var systemet funkar för att kunna garantera funktion.

Min gissning är att Teslas befintliga bilar (inkl HW4) aldrig kommer att bli autonoma givet hur ofta föraren måste gripa in fortfarande. Möjligtvis kan dom klara motorväg på HW4 i torrt väglag på dagstid inom tre år.
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av BigEasy »

Holve skrev: 19 jun 2023 10:24
BigEasy skrev: 19 jun 2023 09:57
Holve skrev: 19 jun 2023 09:45
Har Tesla ansökt om godkännande? Den körs väl endast i beta?
Varför är det så många som tror att Teslas FSD bara hålls tillbaka av byråkrati? Hade den varit tillräckligt bra så hade den också varit godkänd för Level 3.
Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Holve »

BigEasy skrev: 19 jun 2023 12:28
Holve skrev: 19 jun 2023 10:24
BigEasy skrev: 19 jun 2023 09:57
Holve skrev: 19 jun 2023 09:45
Har Tesla ansökt om godkännande? Den körs väl endast i beta?
Varför är det så många som tror att Teslas FSD bara hålls tillbaka av byråkrati? Hade den varit tillräckligt bra så hade den också varit godkänd för Level 3.
Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Ja naturligtvis måste det vara så :?
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av BigEasy »

Holve skrev: 19 jun 2023 12:49
BigEasy skrev: 19 jun 2023 12:28
Holve skrev: 19 jun 2023 10:24
BigEasy skrev: 19 jun 2023 09:57
Holve skrev: 19 jun 2023 09:45
Har Tesla ansökt om godkännande? Den körs väl endast i beta?
Varför är det så många som tror att Teslas FSD bara hålls tillbaka av byråkrati? Hade den varit tillräckligt bra så hade den också varit godkänd för Level 3.
Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Ja naturligtvis måste det vara så :?

Vad tror du själv?
ObscureEconomist
Inlägg: 402
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av ObscureEconomist »

BigEasy skrev: 19 jun 2023 13:37
Holve skrev: 19 jun 2023 12:49
BigEasy skrev: 19 jun 2023 12:28
Holve skrev: 19 jun 2023 10:24
BigEasy skrev: 19 jun 2023 09:57


Varför är det så många som tror att Teslas FSD bara hålls tillbaka av byråkrati? Hade den varit tillräckligt bra så hade den också varit godkänd för Level 3.
Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Ja naturligtvis måste det vara så :?

Vad tror du själv?
Du förstår väl att tesla är bäst på allt, sen att spökinbromsningar är ganska standard struntar vi i.
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 8582
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av spacecoin »

Dags att köpa en BMW:
https://www.bmwblog.com/2023/06/14/bmw- ... -approval/

L3 i 130 km/h? Eller hands free L2 troligen… Hur som helst dags för EU att trycka på “godkänn-knappen” nu för R157.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5703
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av OfarligTesla »

spacecoin skrev: 19 jun 2023 20:10
Dags att köpa en BMW:
https://www.bmwblog.com/2023/06/14/bmw- ... -approval/

L3 i 130 km/h? Eller hands free L2 troligen… Hur som helst dags för EU att trycka på “godkänn-knappen” nu för R157.
Ja, när får vi R157 i hela EU egentligen? Då lär vi få se tillverkarna ösa på också.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 1248
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37
Referralkod: ts.la/simon82910

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Jaegaern »

ObscureEconomist skrev: 19 jun 2023 15:54
BigEasy skrev: 19 jun 2023 13:37
Holve skrev: 19 jun 2023 12:49
BigEasy skrev: 19 jun 2023 12:28
Holve skrev: 19 jun 2023 10:24


Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Ja naturligtvis måste det vara så :?

Vad tror du själv?
Du förstår väl att tesla är bäst på allt, sen att spökinbromsningar är ganska standard struntar vi i.
Det här med spökbromsningar tycker jag är så larvigt. Jag håller med om att de gånger det inträffar, är det såklart en tråkig grej. Men att jämföra att Tesla har fler spökbromsningar än någon annan tillverkare är så oerhört översimplifierat.

Att en bil "spökbromsar", nu skilt från en faktisk inbromsning till stillastående, måste betyda att bilen har sett något den tror kan innebära kollision. Förbereder för hård inbromsning genom att dutta på bromsen, men väljer att inte fortsätta bromsa då det ansågs vara ett falsklarm.

Att en annan bil inte spökbromsar måste rimligen då betyda att den inte trodde det skulle bli en kollision. Betyder det att den antog med större säkerhet att det inte skulle bli en kollision, eller missade den helt kollisionsrisken?

Då vi inte vet detta, kan man väl inte såga Tesla för att ha ett sämre system än andra? Eller tvärtom?

Och återigen, jag håller med om att de få tillfällen den spökbromsar så är det lite trist.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av BigEasy »

Jaegaern skrev: 19 jun 2023 20:33
ObscureEconomist skrev: 19 jun 2023 15:54
BigEasy skrev: 19 jun 2023 13:37
Holve skrev: 19 jun 2023 12:49
BigEasy skrev: 19 jun 2023 12:28


Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Ja naturligtvis måste det vara så :?

Vad tror du själv?
Du förstår väl att tesla är bäst på allt, sen att spökinbromsningar är ganska standard struntar vi i.
Det här med spökbromsningar tycker jag är så larvigt. Jag håller med om att de gånger det inträffar, är det såklart en tråkig grej. Men att jämföra att Tesla har fler spökbromsningar än någon annan tillverkare är så oerhört översimplifierat.

Att en bil "spökbromsar", nu skilt från en faktisk inbromsning till stillastående, måste betyda att bilen har sett något den tror kan innebära kollision. Förbereder för hård inbromsning genom att dutta på bromsen, men väljer att inte fortsätta bromsa då det ansågs vara ett falsklarm.

Att en annan bil inte spökbromsar måste rimligen då betyda att den inte trodde det skulle bli en kollision. Betyder det att den antog med större säkerhet att det inte skulle bli en kollision, eller missade den helt kollisionsrisken?

Då vi inte vet detta, kan man väl inte såga Tesla för att ha ett sämre system än andra? Eller tvärtom?

Och återigen, jag håller med om att de få tillfällen den spökbromsar så är det lite trist.
Missbedömningar kan väl aldrig vara bra?
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 1248
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37
Referralkod: ts.la/simon82910

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Jaegaern »

För många quotes.

@BigEasy
Jo men det kan det väl? Om bil A inte ser en fara och då inte kunnat bromsa in om det visade sig vara "på riktigt" jämfört med bil B som ser en potentiell fara, småbromsar, sedan bromsar fullt då det visar sig vara "på riktigt" måste ha en större chans att skydda passagerarna från skador?

Likt att ha bromsberedskap med foten över bromsen.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 9400
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av mikebike »

Jaegaern skrev: 19 jun 2023 20:33
ObscureEconomist skrev: 19 jun 2023 15:54
BigEasy skrev: 19 jun 2023 13:37
Holve skrev: 19 jun 2023 12:49
BigEasy skrev: 19 jun 2023 12:28


Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Ja naturligtvis måste det vara så :?

Vad tror du själv?
Du förstår väl att tesla är bäst på allt, sen att spökinbromsningar är ganska standard struntar vi i.
Det här med spökbromsningar tycker jag är så larvigt. Jag håller med om att de gånger det inträffar, är det såklart en tråkig grej. Men att jämföra att Tesla har fler spökbromsningar än någon annan tillverkare är så oerhört översimplifierat.

Att en bil "spökbromsar", nu skilt från en faktisk inbromsning till stillastående, måste betyda att bilen har sett något den tror kan innebära kollision. Förbereder för hård inbromsning genom att dutta på bromsen, men väljer att inte fortsätta bromsa då det ansågs vara ett falsklarm.

Att en annan bil inte spökbromsar måste rimligen då betyda att den inte trodde det skulle bli en kollision. Betyder det att den antog med större säkerhet att det inte skulle bli en kollision, eller missade den helt kollisionsrisken?

Då vi inte vet detta, kan man väl inte såga Tesla för att ha ett sämre system än andra? Eller tvärtom?

Och återigen, jag håller med om att de få tillfällen den spökbromsar så är det lite trist.
Min bil spökbromsar alltid på ett visst ställe på E14. Åt båda hållen, oavsett tid på dygnet. Två körfält, ingen kurva.
Naturligtvis ingen som helst kollisionsrisk heller.

Man kan aldrig anse att ett system som falsklarmar ofta är bättre än ett system som aldrig larmar. Det finns ingen koppling mellan många falsklarm och större möjlighet/känslighet att larma när det finns anledning att larma.
Många falsklarm betyder ett sämre system helt enkelt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Holve »

BigEasy skrev: 19 jun 2023 13:37
Holve skrev: 19 jun 2023 12:49
BigEasy skrev: 19 jun 2023 12:28
Holve skrev: 19 jun 2023 10:24
BigEasy skrev: 19 jun 2023 09:57


Varför är det så många som tror att Teslas FSD bara hålls tillbaka av byråkrati? Hade den varit tillräckligt bra så hade den också varit godkänd för Level 3.
Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Ja naturligtvis måste det vara så :?

Vad tror du själv?
Den körs ju bara i beta så varför skulle de ansöka om det?
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare
Inlägg: 4220
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Maw »

Holve skrev: 19 jun 2023 20:59
BigEasy skrev: 19 jun 2023 13:37
Holve skrev: 19 jun 2023 12:49
BigEasy skrev: 19 jun 2023 12:28
Holve skrev: 19 jun 2023 10:24


Ja det kanske är för att de verkar inte ansökt om godkännande..

Skulle den blivit godkänd utan att de ansökt? Finns det biltillverkare som blivit godkända utan att de ansökt om det?

Ansökte Mercedes eller blev de godkända utan att ansökt?
Hade Tesla trott att den skulle bli godkänd hade de ansökt.
Ja naturligtvis måste det vara så :?

Vad tror du själv?
Den körs ju bara i beta så varför skulle de ansöka om det?
Men den kommer väl antagligen att var i beta väldigt många år, kanske för alltid? Bl a Teslas AP har ju funnits ett tag och är fortfarande beta, de verkar inte lämna det stadiet.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 8582
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av spacecoin »

OfarligTesla skrev: 19 jun 2023 20:30
spacecoin skrev: 19 jun 2023 20:10
Dags att köpa en BMW:
https://www.bmwblog.com/2023/06/14/bmw- ... -approval/

L3 i 130 km/h? Eller hands free L2 troligen… Hur som helst dags för EU att trycka på “godkänn-knappen” nu för R157.
Ja, när får vi R157 i hela EU egentligen? Då lär vi få se tillverkarna ösa på också.
Ja, jag förstår inte varför det inte klubbas heller.
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av BigEasy »

Holve skrev: 19 jun 2023 20:59
Den körs ju bara i beta så varför skulle de ansöka om det?

Varför tror du den bara körs i beta?
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1762
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av Airlift »

BigEasy skrev: 20 jun 2023 09:57
Holve skrev: 19 jun 2023 20:59
Den körs ju bara i beta så varför skulle de ansöka om det?

Varför tror du den bara körs i beta?
Min amatörmässiga gissning är i vart fall att msn kör något i beta som inte är fullt ut färdigt.

Kanske är det svårt att ersätta en människa med bara ett sinne (Vision)?
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 8582
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Mercedes före med Lvl 3?

Inlägg av spacecoin »

Airlift skrev: 20 jun 2023 10:05
BigEasy skrev: 20 jun 2023 09:57
Holve skrev: 19 jun 2023 20:59
Den körs ju bara i beta så varför skulle de ansöka om det?

Varför tror du den bara körs i beta?
Min amatörmässiga gissning är i vart fall att msn kör något i beta som inte är fullt ut färdigt.

Kanske är det svårt att ersätta en människa med bara ett sinne (Vision)?
Det är en strategi: Perpertual Beta. Skeppa något som är 90% klart till 1/10 av utvecklingskostnaden och sälj för fullpris.

Smart summon, auto wipers, auto high beam, Autopilot osv osv.
Skriv svar