Vad normal Elon verkar vara.

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Kriper

Vad normal Elon verkar vara.

Inlägg av Kriper »

Elon.PNG
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Bengt-re
elbilist

Re: Vad normal Elon verkar vara.

Inlägg av Bengt-re »

Han uppenbarligen tappat det. Undrar om något gått sönder på riktigt? De senaste 12-18 månaderna har han presterat väldigt lite positivt....
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Tucker driver sjuk trafik. Elon är också businessman.
Kriper

Inlägg av Kriper »

Åtalet mot Andrew Tate i Rumänien omfattar människohandel, våldtäkt och bildande av ett kriminellt gäng för att sexuellt utnyttja kvinnor.

Enligt de rumänska åklagarna tvingades offren tatuera in namnet eller ansiktet på den medlem i Tates grupp som utnyttjade dem sexuellt.

BMW i4 IDrive40
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Ja, och? Det är Tuckers show, inte Tates.
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kenny368061

Inlägg av Collin87 »

Kriper skrev: 12 jul 2023 14:13
Åtalet mot Andrew Tate i Rumänien omfattar människohandel, våldtäkt och bildande av ett kriminellt gäng för att sexuellt utnyttja kvinnor.

Enligt de rumänska åklagarna tvingades offren tatuera in namnet eller ansiktet på den medlem i Tates grupp som utnyttjade dem sexuellt.
Ingen av dom 4 som står åtalade är fällda och vi kan därav inte säga att något av detta stämmer i dagsläget.

Tycker man skall vara försiktig med att dömma människor på misstankar och på vad som skrivs i media.

Verkar dessutom vara en hel del som det inte finns några bevis på alls.

Detta kan ta några år, först då vet vi.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Twiggy
elbilist

Inlägg av Twiggy »

Kan någon förklara vad detta säger om Elons ”normalhet”?

Han skriver att det är intressant intervju, är det något konstigt att finna en intervju intressant?
VilkenElbilBlirDet

Inlägg av VilkenElbilBlirDet »

Twiggy skrev: 12 jul 2023 20:59
Kan någon förklara vad detta säger om Elons ”normalhet”?

Han skriver att det är intressant intervju, är det något konstigt att finna en intervju intressant?
Tänkte precis skriva samma sak. Har inte sett intervjun men förstår inte vad problemet är. Kan mycket väl tänka mig att intervjun är intressant.. intressant är inte alltid positivt.
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare

Inlägg av MarkusL »

Bengt-re skrev: 12 jul 2023 13:37
Han uppenbarligen tappat det. Undrar om något gått sönder på riktigt? De senaste 12-18 månaderna har han presterat väldigt lite positivt....
Vad är det i denna kommentar som får dig att tro det? Fattar inte alls denna häxjakt på Elon och varför alla blir så upprörda vad han än skriver. Är det inte känt sedan länge att han skriver vad fan han vill och gillar att retas och provocera? Vilket jag i och för sig inte ser att denna kommentar gör. När han träffat Jack Ma skrev han väl något liknande när han insåg att han var totalt korkad och jag vill minnas att han kommenterade en intervju med Bill Gates som ”Underwelming”. Är väl inga konstiga kommentarer som jag ser det,särskilt inte om man sett intervjuerna, om man nu inte tycker att Elon borde anställa ett tem jurister och PR folk som vägde varje ord i guldskål innan publicering.
Senast redigerad av MarkusL, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare

Inlägg av Dexter »

Tycker också att det ofta är häxjakt på Elon.
Knappast någon skriver om vad han gjort bra endast det som är dåligt oftast kommer fram.
Jag tror det är avundsjuka i grunden när det går bra för hans företag.
Sen vet tydligen alla att Elon är CEO för Tesla till och med små barn på 8-10 år. Varför kan man undra?
Hur många vet vem CEO för Toyota, Nissan, Geely, Mercedes, Audi, Volkswagen m.m är?
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Elon pushar vad jag sett varje avsnitt som Tucker kör, vilket det vore tjänstefel att inte göra då Tucker drar oändligt med tittare.

Har läst att just intervjun med Tate var intressant från folk som tittat på den.

Som sagt, pågår ett narrativ att Musk är dum. Hans fel att alla sjukdomar inte är botade, att folk svälter etc.
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inlägg av Elof »

Oavsett om intervjun är intressant, ”intressant” eller inte intressant så legitimerar Elon den där dåren (det finns väl ingen här som tar honom på allvar?) genom sitt länkande. Ganska oskönt, för att uttrycka mig milt.
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare

Inlägg av MY_piraya »

det intressanta senaste året/två är hur långt ut på Trump sidan Elon står politiskt, det var inte klart för mig för ett/två år sen. :/
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Det som är oskönt är såna här grejer.
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inlägg av Elof »

Lurkern skrev: 13 jul 2023 17:22

Det som är oskönt är såna här grejer.
Jag har ingen aning.
Men Tate verkar vara en reko kille fler borde lyssna på?
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

De som lyssnat på intervjun förefaller säga det. Jag vet inte, är inte intresserad.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Tate received attention for his tweets describing his view of what qualifies as sexual harassment amid the Harvey Weinstein sexual abuse cases and for tweeting several statements about his view that sexual assault victims share responsibility for their assaults. [...]

In an interview, he described himself:

You can't slander me because I will state right now that I am absolutely sexist and I'm absolutely a misogynist, and I have fuck you money and you can't take that away.[49]

He has stated that women "belong in the home", that they "can't drive",[50] and that they are "given to the man and belong to the man",[4] as well as claiming that men prefer dating 18- and 19-year-olds because they are "likely to have had sex with fewer men",[51] and that girls who do not stay at home are "hoes".[52] [Min f och u.] [...

https://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_Tate#Social_media
Jag ser ingen anledning alls att se en video där Tucker intervjuar Tate. Vad skulle överhuvudtaget kunna vara "interesting" med att lyssna på de två?...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

https://www.bbc.com/news/world-europe-65780107

Behöver BBC också hjälp? Samt alla andra mediehus som intervjuat Tate? Att folk man baserat på andras åsikter inte tycker om skall tystas, det är en rätt trist inställning. Men ett effektivt sätt att driva karaktärsmord på, folk är inte speciellt ifrågasättande.
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inlägg av Elof »

Det ingen som säger att någon ska tystas. Men vi är många som tycker det är anmärkningsvärt att Teslas VD promotar en intervju med en man med mycket extrema åsikter och påståenden, en man som dessutom sitter i husarrest anklagad för människohandel och våldtäkt.
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare

Inlägg av MY_piraya »

finns en doc. på svtplay med om man vill se deras vinkel, https://www.svtplay.se/video/KRo2zEk/ma ... ndrew-tate
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Inlägg av Airlift »

Dexter skrev: 13 jul 2023 08:46
Knappast någon skriver om vad han gjort bra endast det som är dåligt oftast kommer fram.
Sen vet tydligen alla att Elon är CEO för Tesla till och med små barn på 8-10 år. Varför kan man undra?
Hur många vet vem CEO för Toyota, Nissan, Geely, Mercedes, Audi, Volkswagen m.m är?

Det ligger i vissas natur, eller intresse, att ”cancellera” dem som inte har ”rätt” åsikter eller ens är av ”rätt värdegrund”.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inlägg av Elof »

Airlift skrev: 14 jul 2023 08:39
Dexter skrev: 13 jul 2023 08:46

Det ligger i vissas natur, eller intresse, att ”cancellera” dem som inte har ”rätt” åsikter eller ens är av ”rätt värdegrund”.
Inte ens BBC ”cancellerar” ens Tate. Eller hur? Men Elon promotar honom. Det är det som är ämnet och det är det många tycker är olämpligt, så även jag. Det är inte för att jag avundsjuk. Framgångsrika personer kan inte vara immuna mot kritik under förevändningen att kritikerna är avundsjuka.
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Inlägg av Airlift »

Elof skrev: 14 jul 2023 09:47

Inte ens BBC ”cancellerar” ens Tate. Eller hur? Men Elon promotar honom. Det är det som är ämnet och det är det många tycker är olämpligt, så även jag. Det är inte för att jag avundsjuk. Framgångsrika personer kan inte vara immuna mot kritik under förevändningen att kritikerna är avundsjuka.
Det räcker med att se tågolyckan till ”intervju” mellan BBC och Elon (det är inte Tate vi diskuterar här, utan Elon) för att svara på din första rad.
Vadå ”inte ens”? Man kan bedriva cancel på mer än ett sätt. Att exempelvis skapa en bild av någon som ”ond, tveksam, tappad…”. Därefter alienera personer som råkar ens ”gilla” ett inlägg av individen. Cancel-rörelsen har spritt sig till något av ett nästan forskningsvärt gruppbeteende, där den ene försöker vara högre upp i elfenbenstornet än den andre.

Edit: BBC hade dock ingen framgång i sin strävan att utmåla Elon på ett visst sätt, det blev lite motsatt effekt…och BBC upplevdes snarare som agendasättande än granskande.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inlägg av Elof »

När det är omöjligt att försvara Tate, och därmed Elons promotande av densamme kan man alltid rasa över elak och vinklad media och etablissemang i största allmänhet. Det får ni fortsätta med utan mig.
Kriper

Inlägg av Kriper »

Härlig guldklimp i denna historia. Twitter betalade Andrew Tate 20 000 dollar som en del av sitt Twitter Blue Creators-program. Verkligen häpnadsväckande saker.
https://www.washingtonpost.com/technolo ... ight-wing/

BMW i4 IDrive40
Skriv svar