Spotify - flytta playlist from "mitt" konto till Bilens kont

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dr Mabuse
Teslaägare
Inlägg: 198
Blev medlem: 18 maj 2023 19:32
Ort: Örebro län
Kontakt:

Spotify - flytta playlist from "mitt" konto till Bilens kont

Inlägg av Dr Mabuse »

Jag har precis börjat fingra lite på Spotify, och skapat mig ett eget konto.

Jag har förstått att jag inte kan sitta hemma och lägga in låtar i spellistor på bilens spotify-konto, så jag vill kunna skapa mina playlists från mitt personliga mp3-bibliotek, och sedan flytta dessa till bilen.

1)
Men hur gör man?
Hur flyttar man en playlist från telefonen eller laptoppen till bilens eget Spotify-konto?

2)
Jag har ett antal spår på CD-skivor och mp3 som inte finns på Spotify. Hur gör jag för att ladda upp dessa till bilens Spotify? Jag tänker exempelvis på Eddie Grants "Electric Avenue" (originalet, inte Rastafari-snubben som gör cover, eller det där vita arslet som också kallar sig Eddie Grant och också gör en undermålig cover) eller Kate Bush b-sidor till singlar som gets ut på samlingsplatta.
Senast redigerad av Dr Mabuse, redigerad totalt 1 gånger.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.

Kör: Tesla Model 3 LR -22

Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 982
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Spotify - flytta playlist from "mitt" konto till Bilens kont

Inlägg av Generalbogge »

Skapa en playlist på ditt Spotify konto, och följ den sedan med bilens Spotify konto. Om du nu inte vill använda ditt eget Spotify konto i bilen. Lokala filer kan du nog tyvärr inte få över till bilens Spotify.

Är det bara du som nyttjar bilen så hade jag använt mitt eget Spotify konto om jag var du.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7675
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Spotify - flytta playlist from "mitt" konto till Bilens kont

Inlägg av mikebike »

Generalbogge skrev: 15 aug 2023 20:35
Skapa en playlist på ditt Spotify konto, och följ den sedan med bilens Spotify konto. Om du nu inte vill använda ditt eget Spotify konto i bilen. Lokala filer kan du nog tyvärr inte få över till bilens Spotify.

Är det bara du som nyttjar bilen så hade jag använt mitt eget Spotify konto om jag var du.
Det gäller att göra sin playlist offentlig och ge den ett unikt namn som är lätt att hitta i bilen.
Tydligen funkar det inte när man har gratisversionen av Spotify.
Jag kan hitta min kompis listor, men inte mina egna.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 948
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Spotify - flytta playlist from "mitt" konto till Bilens kont

Inlägg av agehall »

Vill du ha egna spellistor får du nog lägga dina MP3:or på en USB-sticka och spela upp från den i bilen. Spotify lär inte lösa detta åt dig då det bara kan streama musik från Spotify’s servrar.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1905
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Spotify - flytta playlist from "mitt" konto till Bilens kont

Inlägg av themax »

Dr Mabuse skrev:
Jag har ett antal spår på CD-skivor och mp3 som inte finns på Spotify. Hur gör jag för att ladda upp dessa till bilens Spotify? Jag tänker exempelvis på Eddie Grants "Electric Avenue" (originalet, inte Rastafari-snubben som gör cover, eller det där vita arslet som också kallar sig Eddie Grant och också gör en undermålig cover) eller Kate Bush b-sidor till singlar som gets ut på samlingsplatta.
Precis detta var anledningen till att jag dumpade Spotify för många år sedan till förmån för Apple Music. Jag har väldigt mycket musik som inte finns på streamingtjänsterna men i Apple Music dyker både den musik jag äger och den musik som streamas upp i samma gränssnitt.

Testade PlexAmp med Tidal i sommar också och det funkar också bra, men det finns ju ingen PlexAmp-klient i bilen …
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar