Mini, Fiat 500 eller Honda E

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 157
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Donk »

Efter att ha införskaffat en Model S LR i våras går vår MYP nästan uteslutande som andrabil och i stort sett bara kortare sträckor i Stockholmsområdet. Känns lite onödigt så jag funderar därför på att byta till en billigare elbil. Behöver inte vara superpraktisk eller ha jättelång räckvidd. Två barn behöver få plats men ingen barnvagn eller annat skrymmande. Kommer mycket sällan användas på längre resor, som mest turer på upp till 10-12 mil några enstaka gånger per år. Viktigare att det är något kul som man trivs med i vardagen. Får gärna kosta nånstans runt 300’ för att det ska vara värt att byta. De jag har börjat kolla på är:

- Mini Cooper 2022-2023
- Fiat 500CE Cabrio 2021-2022
- Honda E 2020-2022

Någon som har erfarenhet av dessa och som kan ge lite feedback hur de är att köra och hur de funkar som vardagsbilar? Ungefär vilken räckvidd kan man räkna med på sommaren resp vintern? Har de fungerande appar så de går att förvärma utan problem? Duger infotainmentsystemet om man är van vid Tesla (eller kommer man bli tokig)? Osv. Finns det andra alternativ jag ska kolla på?

Lutar just nu mest mot Minin. Om jag förstått det rätt så är det samma drivlina och batteri som BMW I3 och den verkar ju folk nöjda med. Min fru gillar dock inte I3an så den är tyvärr inget alternativ.

Tacksam för all input.
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
SwedishAdvocate
Inlägg: 5489
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av SwedishAdvocate »

Gissar att Björn Nyland testat lite räckvidd. Har du tur har han testat allihop i både sommar- och vinterväglag...

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =735351678

Annars kanske det funkar hyfsat att mata in bilarna i ABRP och se vad den säger om räckvidd under olika förhållanden...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10330
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Legato »

Har haft en Honda E.

Charmig som tusan och riktigt rolig att köra! Mycket kul tech. Dock lite för många nackdelar:

* Dålig räckvidd. 12 mil är tight på vintern.
* Enfasladdning.
* En app som verkar rätt binär. För mig och många andra funkade den inte alls. För andra verkar den funka bra.
* För dyr för vad man får, jämfört med en beg. Model 3 tex.

Jag tycker Cupra Born är ett bättre alternativ än de tre du listat. I och för sig inte lika utpräglad andrabil som de andra men ändå relativt smidig, snygg och med vettig räckvidd och fungerande app...

Å andra sidan får man en något år äldre Model 3 LR/P för samma peng som en Born och Model 3 är såklart en bättre bil på det mesta och roligare att köra än allihop... Så för mig är det tillbaks till Tesla efter utsvävningar med Honda E, E-Tron, Born och Polestar :D

Tycker Model 3s enda riktiga nackdel faktiskt är att den är så himla vanlig...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14541
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av taliz »

Legato skrev: 22 aug 2023 23:55
Tycker Model 3s enda riktiga nackdel faktiskt är att den är så himla vanlig...
Och att den bullrar. Det gör iofs småbilar också.
Men den är en utmärkt ”appliance”.
Kanske kommer priserna ner ytterligare en bit när Highland lanserats inom kort.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8576
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Pontus »

Vi har en model S och en 500e. Fiaten är en 3+1 dörrar och 42 kWh varianten samt högsta utrustningsnivån som går att få. Den är kul att köra och i stan drar den inte så mycket. På motorväg sommartid så går det att räkna med ca 20 mil, är det regnigt och lite kallare så kommer man i varje fall 15 mil utan problem.
Kan tycka att appen är väldigt blek jämfört med Tesla men det går att starta klimatanläggningen men inte ändra temp tex. Det går även att se var bilen är och lite sådant. Det går dock inte att ställa in laddnivån på något sätt i bilen.
Hondan provkörde jag en gång och den kändes väldigt mycket mer törstig.

Fiaten fungerar bra som andrabil för oss med en 8-åring.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5489
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av SwedishAdvocate »

taliz skrev: 23 aug 2023 12:43
Legato skrev: 22 aug 2023 23:55
Tycker Model 3s enda riktiga nackdel faktiskt är att den är så himla vanlig...
Och att den bullrar. Det gör iofs småbilar också. [...
Och buller upplevs ju ofta olika. Jag tycker t.ex inte att 2019 M3 LR AWD med 18'' är värre än förra gen. (gasdrivna) VW Golf Kombi, förra gen. (gasdrivna) VW Passat Kombi, förra gen. Volvo V60 el. senaste V70. Och då har jag rätt 'känsliga' öron, och använder ofta öronproppar eller andra hörselskydd.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14541
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av taliz »

Om du vill ha något billigare och inte behöver kunna göra långresor kan jag rekommendera Renault Zoe med 41kwh.
Jag köpte min fullutrustade 2019 på auktion för 110k(friköpt batteri) för 3 månader sedan.
Har appstyrning av klimatanläggningen och kan se laddstatus etc.
Går precis som Fiaten(som ju har lika stort batteri) ca 20 mil motorväg.
Zoen är också lättare att komma in i baksätet än övriga listade eftersom den har 5 dörrar.
Infotainment är ingen höjdare förstås men det finns "plug and pray" utbyteskit på aliexpress att köpa om man vill ha stor skärm med carplay, Netflix etc.
Garanti på drivlinan är 8 år 16k mil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5489
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av SwedishAdvocate »

Opel e-Corsa el. Peugeot e208? De har ju också fyra dörrar...

Men ingen egen erfarenhet och vet inte vad beg. priserna ligger på.

viewtopic.php?t=16150
viewtopic.php?t=24480

viewtopic.php?t=31345

viewtopic.php?t=15030&start=20
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 157
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Donk »

Tack för all input, uppskattas!

Peugeot och Opel är säkert ok bilar, men med total avsaknad av charm så de går bort. Zoen är nog också en helt ok bil men folk verkar tycka den är rätt så trött. Andra litet mer praktiska förslag inom budgeten såsom äldre Kia E-Niro/E-Soul, e-Golf, MG, e-Up, Hyundai Kona etc känns inte heller så roliga. Leaf har jag haft och vill inte ha igen. Mazda MX30 ser ganska fin ut men verkar ha ännu kortare räckvidd än tex Minin.

Tack även för infon om Hondan. Med så kort räckvidd och 1-fas laddning går den bort direkt.

Cupra var dock ett bra alternativ som jag inte tänkt på, rätt snygg redan i standardutförande. Lite dyrare än jag tänkt mig, verkar som det går att hitta en 2022 för runt 350’ vid privatköp. Men jag hade en ID4 First tidigare och den var så otroligt tråkig så jag sålde den efter drygt ett år (dock med rejäl vinst 😁). Så frågan är om jag kommer gilla Cupran.

Håller nog med om att en begagnad M3 egentligen är bland det bästa köpet, men jag har haft flera Teslor och har ärligt talat tröttnat lite på dem och Tesla som företag och skulle tycka det vore kul att prova något annat. Sen tycker jag inte M3 åldras med värdighet, en 3-4 år gammal känns ofta rätt sliten. Särskilt gällande lack och inredning. Med det sagt är jag ändå mycket nöjd med min snart 3 år gamla MS som jag räknar med att behålla ett tag.

Eftersom jag varken behöver massor av utrymme eller nån längre räckvidd så kvarstår Minin och Fiaten som heta kandidater. Om det är fler som har erfarenheter från dessa får ni gärna dela med er. Ska dock försöka åka och prova dem för att bilda mig en egen uppfattning.
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av bjelkeman »

SwedishAdvocate skrev: 23 aug 2023 13:52
taliz skrev: 23 aug 2023 12:43
Legato skrev: 22 aug 2023 23:55
Tycker Model 3s enda riktiga nackdel faktiskt är att den är så himla vanlig...
Och att den bullrar. Det gör iofs småbilar också. [...
Och buller upplevs ju ofta olika. Jag tycker t.ex inte att 2019 M3 LR AWD med 18'' är värre än förra gen. (gasdrivna) VW Golf Kombi, förra gen. (gasdrivna) VW Passat Kombi, förra gen. Volvo V60 el. senaste V70. Och då har jag rätt 'känsliga' öron, och använder ofta öronproppar eller andra hörselskydd.
Min M3 LR AWD från 2019 tyckte jag var bullrig på original Hancock däck. Bytte i somras till Michelin EV någonting med skumgummi, vart väldigt mycket bättre.

Edit: Michelin Pilot Sport EV, Acoustic, 19-tum, ska det vara.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5489
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av SwedishAdvocate »

bjelkeman skrev: 23 aug 2023 23:34
SwedishAdvocate skrev: 23 aug 2023 13:52
taliz skrev: 23 aug 2023 12:43
Legato skrev: 22 aug 2023 23:55
Tycker Model 3s enda riktiga nackdel faktiskt är att den är så himla vanlig...
Och att den bullrar. Det gör iofs småbilar också. [...
Och buller upplevs ju ofta olika. Jag tycker t.ex inte att 2019 M3 LR AWD med 18'' är värre än förra gen. (gasdrivna) VW Golf Kombi, förra gen. (gasdrivna) VW Passat Kombi, förra gen. Volvo V60 el. senaste V70. Och då har jag rätt 'känsliga' öron, och använder ofta öronproppar eller andra hörselskydd.
Min M3 LR AWD från 2019 tyckte jag var bullrig på original Hancock däck. Bytte i somras till Michelin EV någonting med skumgummi, vart väldigt mycket bättre.

Edit: Michelin Pilot Sport EV, Acoustic, 19-tum, ska det vara.
Just det... Missade att skriva ut däckfabrikatet ovan... Den 2019 M3 LR AWD med 18'' som jag kört hade originaldäcken. Och den bilen levererades inte med däck från Hancock. Den M3 hade Michelin från fabrik. Jag minns dock inte vilken sorts Michelin. Men det går säkert att googla fram vilken modell det var/är...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5489
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av SwedishAdvocate »

Donk skrev: 23 aug 2023 23:23
...] Eftersom jag varken behöver massor av utrymme eller nån längre räckvidd så kvarstår Minin och Fiaten som heta kandidater. Om det är fler som har erfarenheter från dessa får ni gärna dela med er. Ska dock försöka åka och prova dem för att bilda mig en egen uppfattning.
Vet att det finns en del skrivet om Minin på forumet. martinot – en medlem som var rätt aktiv på forumet tidigare hade en Mini som typ andrabil. Som jag minns det så var han mkt nöjd med den...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av tslaqqq »

BYD Atto3?
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 157
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Donk »

tslaqqq skrev: 24 aug 2023 07:07
BYD Atto3?
BYD och andra Kina-märken går tyvärr bort. Oavsett vad man tycker om landet och dess styrning, och det faktum att flera av bilarna säkert är rätt så bra, så tror jag att det är stor risk för att det kan bli betydande problem med reservdelar till alla dessa nya märken och modeller. Vad händer om de drar sig ur Sverige? Vem kan reparera dem, gäller fortfarande garantier osv? Även om vissa (efter senaste prissänkningarna) får ett attraktivt inköpspris är det risk att det blir ett dyrt ägande map andrahandsvärde. Även privatleasing verkar kunna bli jobbigt om det inte går att reparera en skadad bil.
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Rasmussen »

https://www.teslakalkylen.com/blog/2020 ... -provkord/ Danni approves:)

Jag åkte och provkörde när vi skaffade ny andrabil förra året. Superkänsla i körning och kvalitet, dock tyckte jag bilen kändes trängre än den egentligen är pga den lilla framrutan, som är som en glugg att titta ut i. Säkert en feature på minis men är ju van vid god sikt från tesla. Valet föll istället på en i3s som kommit tillbaka från en ettårsleasing. Supernöjd, synd att du inte har det valet!
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Walker »

Donk skrev: 24 aug 2023 07:51
tslaqqq skrev: 24 aug 2023 07:07
BYD Atto3?
BYD och andra Kina-märken går tyvärr bort. Oavsett vad man tycker om landet och dess styrning, och det faktum att flera av bilarna säkert är rätt så bra, så tror jag att det är stor risk för att det kan bli betydande problem med reservdelar till alla dessa nya märken och modeller. Vad händer om de drar sig ur Sverige? Vem kan reparera dem, gäller fortfarande garantier osv? Även om vissa (efter senaste prissänkningarna) får ett attraktivt inköpspris är det risk att det blir ett dyrt ägande map andrahandsvärde. Även privatleasing verkar kunna bli jobbigt om det inte går att reparera en skadad bil.
Det verkar som att det mesta ”går bort”… ;) Är det en tulipanaros du letar efter, månne? :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3641
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av jonasl »

Walker skrev: 24 aug 2023 08:09
Det verkar som att det mesta ”går bort”… ;) Är det en tulipanaros du letar efter, månne? :lol:
Äsch, jag kan helt förstå resonemanget. Det är ju en del känslor inblandade också - jag skulle aldrig köpa en Zoe t.ex, har väldigt svårt för formspråket och även varumärket till viss del. Man ska ju gilla sin bil.

Hondan är ju den utseendemässigt coolaste av alla.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14541
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av taliz »

Kommer ju en helt ny Mini 2024.
Mkt större batteri.
Kanske kan va nått?
viewtopic.php?t=33544
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10330
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Legato »

taliz skrev: 24 aug 2023 09:10
Kommer ju en helt ny Mini 2024.
Mkt större batteri.
Kanske kan va nått?
viewtopic.php?t=33544
Men vad ska han med ett mycket större batteri till om bilen aldrig ska köras mer än 12 mil? För det duger nuvarande Mini gott...

Däremot kanske det ger tillfällen till bättre pris på den nuvarande generationen när den nya kommer :)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10330
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Legato »

Donk skrev: 23 aug 2023 23:23

Cupra var dock ett bra alternativ som jag inte tänkt på, rätt snygg redan i standardutförande. Lite dyrare än jag tänkt mig, verkar som det går att hitta en 2022 för runt 350’ vid privatköp. Men jag hade en ID4 First tidigare och den var så otroligt tråkig så jag sålde den efter drygt ett år (dock med rejäl vinst 😁). Så frågan är om jag kommer gilla Cupran.
Ja, personligen tycker jag även den är riktigt, riktigt fin invändigt. Finast i klassen IMO.

Jag kommer ha en "nästan ny" med ca 500 mil till salu i mitten av oktober. Vet inte var du bor, men bilen är just nu i Jönköping men landar troligen hos mig i Stockholm/Tyresö framöver. Du är välkommen på visning om du är intresserad ;)

Jag har för övrigt kört Minin också. Ryds har sådana som lånebilar här. Tyckte den kändes trevlig att köra helt klart! Infotainment kändes dock lite stökigt, men kan ju varit en vanesak.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
cgullin
elbilist
Inlägg: 64
Blev medlem: 26 mar 2022 16:35
Kontakt:

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av cgullin »

Åker en Cupra just nu är nöjd med bilen. Efter alla klagomål mot VW-gruppen så tycker jag nog Cupra Born är den bil som överaskar mest, åt det positiva hållet :) Av dom bilar du nämner skulle jag ta Minin, kul att köra och ol kvalité :)
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10330
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Legato »

Btw... Dålig reklam när man försöker sälja en Cupra, men, optimala valet om man bara vill ha en rolig eldriven småbil måste ju såklart vara 500E Abarth! Där får man också "semicab" något jag verkligen skulle gilla. Synd dock att de snålat med motorkraften.

Den stora frågan där är väl mest om den blir rimligt dyr eller orimligt dyr jämfört med en vanlig 500e :D
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 157
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Donk »

Walker skrev: 24 aug 2023 08:09
Donk skrev: 24 aug 2023 07:51
tslaqqq skrev: 24 aug 2023 07:07
BYD Atto3?
BYD och andra Kina-märken går tyvärr bort. Oavsett vad man tycker om landet och dess styrning, och det faktum att flera av bilarna säkert är rätt så bra, så tror jag att det är stor risk för att det kan bli betydande problem med reservdelar till alla dessa nya märken och modeller. Vad händer om de drar sig ur Sverige? Vem kan reparera dem, gäller fortfarande garantier osv? Även om vissa (efter senaste prissänkningarna) får ett attraktivt inköpspris är det risk att det blir ett dyrt ägande map andrahandsvärde. Även privatleasing verkar kunna bli jobbigt om det inte går att reparera en skadad bil.
Det verkar som att det mesta ”går bort”… ;) Är det en tulipanaros du letar efter, månne? :lol:
Haha ja blir inte många alternativ kvar med mina krav😃 Men har fått mycket bra information och Cupran var ju ett nytt alternativ att fundera över.

Gissar att nya Minin kommer bli alltför dyr. 500 Abarth hade ju såklart varit kul, men lär nog inte bli helt billig heller.
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 157
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av Donk »

Sen kommer det ju också bero på om det går att sälja Teslan till vettigt pris. Går det att få 620’ för en vit MYP 2022 med 1700 mil och Tesla-original 19” v-däck? Park-sensorer men ej drag.
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
MaxE
Teslaägare
Inlägg: 125
Blev medlem: 07 okt 2017 16:27

Re: Mini, Fiat 500 eller Honda E

Inlägg av MaxE »

Är lite i samma situation. Funderar på en 500e Cab alternativt en i3s.

Har inte kört någon av dom men uppfattar fiaten som roligare men kanske bmwn som bättre.

Hoppas på att kunna provköra bägge inom kort men tar gärna del av andras erfarenheter.
Skriv svar