Ställa in ljud i M3 SR

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

skarj
Inlägg: 37
Blev medlem: 10 jan 2020 15:27

Ställa in ljud i M3 SR

Inlägg av skarj »

Kanske är jag usel på att hitta rätt info, men är det någon som har tips hur jag hittar igen ljudkontroller i Model 3 SR (2023).
Där man ska kunna ändra bad, diskant och balans.

Finns varken Media eller Underhållning vad jag kan hitta i bilen, lyckas alltså bara att höja och sänka, när jag tittat på nätet ska Naviagation och Underhållning finnas, i min bil finns endast Navigation, eller är jag på fel ställe?

Eller har Tesla uppdaterat så att endast volym kan ändras?

Lite tips behövs...
Senast redigerad av skarj, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
Ort: Varberg

Re: Ställa in ljus i M3 SR

Inlägg av Tobbelibobbe »

Tryck på "volymkontrollen" längst ner till höger på skärmen. Där hittar du också resten av de inställningar du söker via "ljudreglageikonen".
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
skarj
Inlägg: 37
Blev medlem: 10 jan 2020 15:27

Re: Ställa in ljud i M3 SR

Inlägg av skarj »

Ska testa det, provade innan jag frågade här, men lyckades bara höja eller sänka, kanske tryckte jag lite på sidan av symbolen.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1990
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Ställa in ljud i M3 SR

Inlägg av pejvic »

Hittad du det?

Håller med - det ligger sjukt gömt. Skull inte förvåna mig om halva teslastyrkan åker omkring med Equalizern orörd.
Haft alla 3/Y
skarj
Inlägg: 37
Blev medlem: 10 jan 2020 15:27

Re: Ställa in ljud i M3 SR

Inlägg av skarj »

Ja hittade den lilla EQ symbolen där radiokanalen visas, alltså nera till vänster på skärmen om man har radiokanalen framme, hittar inget annat vis, till höger går det bara höja eller sänka.

Svårt att gömma det mer än man gjort, sen är ljudet "flat" helt OK, men ibland kan det vara roligt att ändra pga låt och källa. Borde gå att söka på ljud eller tone i bilen och få fram det, inget jag sökt på får fram inställningarna. Jag tror också att det är många som inte hittar igen detta.
Skriv svar