Det blev en röd S 85
bakhjulsdrift
plåttak
Cyklonhjul
svarta textilsäten
pianosvart dekor
vitt Alcantara
autopilot
premiuminteriör
köldpaket
dubbade vinterhjul
Tvekar på luftfjädringen.
stannar på 1 063 000:-
Hade varit nice!

Moderator: Redaktion
För att jag inte är intresserad av att betala så mycket för så lite, och framför allt något så ointressant. De pengarna kan jag lägga på nåt betydligt mer tillfredsställande, mitt boende t.ex.kangru skrev:Varför inte en D?
Nja, cyklonhjulen var bara för att jag inte vill ha allvädersdäck, men det kanske går att ändra ändå, för jag bryr mig inte om fälgar.danni skrev:Själv blir jag förvånad att någon överhuvudtaget är villig att betala så mycket extra för cyklonhjulen, och premiuminteriörpaketet känns allt annat än prisvärt (det enda jag personligen tycker är intressant i det paketet är bakluckan - jag hade lätt bytt det paketet mot nextgensäten om jag var du, så bra uppgradering).
Kan för övrigt konstatera att jag nog konfade Model S i konfiguratorn flera hundra gånger, drömmandes, innan det till slut blev beställning. Konfen jag faktiskt slutade med skiljde sig rätt mycket av uppenbara skäl.
Ja, detta är ju en dröm. Om jag hade haft råd så skulle jag ändå inte slösa. Räckvidd är nåt som jag skulle prioritera. Men jag håller med, skulle naturligtvis klara mig med en 70, det är tillräckligt mycket, särskilt som det finns SuC. Men räckvidd och funktion är sånt som jag tycker det är värt att prioritera, och ett större batteri ger större utrymme för resor vid sidan om de stora vägarna. Lyx (läderklädsel, glastak, t.ex.) och leksaker (ludicurous) vill jag däremot inte betala för.LarsL skrev:Och du klarar dig inte med 70? Bara intresserad hur du resonerar, du har en Zoe nu och "klarar" dig?
Hej och tack!Gretsch skrev:Hej Jerker! Jag hoppas att din dröm går i uppfyllelse, har haft min Tesla några månader nu och tycker bilen är fantastisk att köra och när jag inte kör den så sitter jag ofta i den när den ska laddas och väntar att den ska bli klar och lyssnar då på musik och drömmer mig bort.
För min del blev det en svart 85D med Ultra hi-fi anläggning, luftfjädring nextgen säten,och mittkonsol, kommer nog att välja till autopilot och dubbelladdare längre fram.
Vad som kanske skiljer mig från många andra här på forumet är att jag aldrig varit intresserad av bilar, tyckte att det var så fruktansvärt tråkigt, dom var fula, luktade illa och var smutsiga utav olja och annat skit.
Men så en dag gick jag in i en Tesla affär och där stod den, bilen som inte var ful och inte luktade illa och inte var smutsig utav olja annat skit.
Jag hade träffat Tesla och det hoppas jag att du gör med.
hoppar in här o delar min åsikt!hybris skrev:Sagt det i många trådar. Dualdrive är magiskt bra. Bästa AWD på marknaden. Skulle prioritera dualdrive högt på listan bland tillval. Bakhjulsdriven model S är helt ok men rekommenderar att provköra båda ordentligt!
Beställde en 70 i somras. Ville spara in på dualdrive. I södra sverige är det inte många vinterdagar man verkligen har nytta av fyrhjulsdrift. Ångrade mig när bilen var i produktionskö...fick då ändrat till 70D. Leverans 3 dec 2015.hybris skrev:Sagt det i många trådar. Dualdrive är magiskt bra. Bästa AWD på marknaden. Skulle prioritera dualdrive högt på listan bland tillval. Bakhjulsdriven model S är helt ok men rekommenderar att provköra båda ordentligt!
Det lilla "vinandet" har jag kring 70-80! Provkörde med en Teslatekniker. Vi enades om att jag skulle köra några hundra mil till för att se om det gick bort. "Slet in sig"! Det har det inte gjort och jag tänker låta Tesla ta bort det! Min är en P85D. Samma symptom som din, tydligen.matsm skrev:Beställde en 70 i somras. Ville spara in på dualdrive. I södra sverige är det inte många vinterdagar man verkligen har nytta av fyrhjulsdrift. Ångrade mig när bilen var i produktionskö...fick då ändrat till 70D. Leverans 3 dec 2015.hybris skrev:Sagt det i många trådar. Dualdrive är magiskt bra. Bästa AWD på marknaden. Skulle prioritera dualdrive högt på listan bland tillval. Bakhjulsdriven model S är helt ok men rekommenderar att provköra båda ordentligt!
Furhjulsdriften är sanslöst bra! Ishala uppförbackar där vanliga bilar kämpar sig upp med nöd och näppe. Tesla far upp utan notis om halka. Var tvungen att stanna mitt i hala branten för att utmana, inga problem det heller! Sen säger jag bara kurviga landsvägar. Det finns inget roligare!! Ute o körde en decemberkväll, ett par plusgrader med våta vägar. Teslan ligger som på räls. Hög fart in i kurvan o ännu högre ut, mumma!! Ett litet plus till med D är ju att den är effektivare i högre farter tack vare annan utväxling på främre motorn.
Ett litet minus har jag med men det kanske bara är min bil, men man hör ett svagt vinande från främre motorn speciellt i hastigheter runt 40-80 km/h. Lägger man i N så försvinner det. Får väl jämföra med andra 70D för att höra om det är normalt.
+1Gretsch skrev:Jag har också ett svagt " vinande " ljud i min Tesla vid den hastigheten ni benämner, jag tror att det helt enkelt något man får leva med pga drivlinan ger i från sig det ljudet i ett vist varvtal. Men går det att åtgärda så får ni gärna berätta detta.
+1hybris skrev:Gav 1.2 för en maxutrustad P85D. Trist att model S blivit så dyr numera...
Ja alla D modeller har det, det försvinner dock med åldern. Inte bilens ålder utan ägarens. De flesta över 50 kan inte höra de frekvenserna.Gretsch skrev:Jag har också ett svagt " vinande " ljud i min Tesla vid den hastigheten ni benämner, jag tror att det helt enkelt något man får leva med pga drivlinan ger i från sig det ljudet i ett vist varvtal. Men går det att åtgärda så får ni gärna berätta detta.
matsm skrev:Beställde en 70 i somras. Ville spara in på dualdrive. I södra sverige är det inte många vinterdagar man verkligen har nytta av fyrhjulsdrift. Ångrade mig när bilen var i produktionskö...fick då ändrat till 70D. Leverans 3 dec 2015.hybris skrev:Sagt det i många trådar. Dualdrive är magiskt bra. Bästa AWD på marknaden. Skulle prioritera dualdrive högt på listan bland tillval. Bakhjulsdriven model S är helt ok men rekommenderar att provköra båda ordentligt!
Furhjulsdriften är sanslöst bra! Ishala uppförbackar där vanliga bilar kämpar sig upp med nöd och näppe. Tesla far upp utan notis om halka. Var tvungen att stanna mitt i hala branten för att utmana, inga problem det heller! Sen säger jag bara kurviga landsvägar. Det finns inget roligare!! Ute o körde en decemberkväll, ett par plusgrader med våta vägar. Teslan ligger som på räls. Hög fart in i kurvan o ännu högre ut, mumma!! Ett litet plus till med D är ju att den är effektivare i högre farter tack vare annan utväxling på främre motorn.
Ett litet minus har jag med men det kanske bara är min bil, men man hör ett svagt vinande från främre motorn speciellt i hastigheter runt 40-80 km/h. Lägger man i N så försvinner det. Får väl jämföra med andra 70D för att höra om det är normalt.
Min 85D ej maxad kostade nästan 1,1...trodde en maxad P85D låg närmare 1.4-1,5!?hybris skrev:Gav 1.2 för en maxutrustad P85D. Trist att model S blivit så dyr numera...