Skrämmande dålig kvalitet på service
Moderator: Redaktion
Skrämmande dålig kvalitet på service
Lämnade in min MYP idag för att åtgärda några leverensavvikelser. En av avvikelserna var en skadad fälg som fanns vid leverans.
När jag skulle hämta bilen efter servicebesöket synade jag av den nya fälgen, vilket var väldigt tur att jag gjorde. Jag upptäcker då en ännu större skada än vad som fanns på den förra fälgen, den nya skadan är ett skrapmärke/intryckning på 1-2 cm som ser ut att komma ifrån när man krängt på däcket.
Efter lite diskussion lägger de in ett nytt service
ärende, som jag bifogar en bild till direkt på plats innan jag lämnar.
Hur som helst så resulterar detta i att jag kommer behöva ta ledigt ytterligare en dag samt åka 25 mil igen för att åtgärda detta. Enligt serviceteknikerna kan de inte ens garantera att jag får en ny fälg igen, det finns en risk att de enbart lägger i färg enligt teknikern. Återstår att se, men det här är riktigt dåligt!
När jag skulle hämta bilen efter servicebesöket synade jag av den nya fälgen, vilket var väldigt tur att jag gjorde. Jag upptäcker då en ännu större skada än vad som fanns på den förra fälgen, den nya skadan är ett skrapmärke/intryckning på 1-2 cm som ser ut att komma ifrån när man krängt på däcket.
Efter lite diskussion lägger de in ett nytt service
ärende, som jag bifogar en bild till direkt på plats innan jag lämnar.
Hur som helst så resulterar detta i att jag kommer behöva ta ledigt ytterligare en dag samt åka 25 mil igen för att åtgärda detta. Enligt serviceteknikerna kan de inte ens garantera att jag får en ny fälg igen, det finns en risk att de enbart lägger i färg enligt teknikern. Återstår att se, men det här är riktigt dåligt!
- Trevlig
- Teslaägare
- Inlägg: 772
- Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
- Kontakt:
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Välkommen till Tesla
De trodde inte på att jag hade film på min bil när jag lämnade in den, de krävde att jag visade info för filen så de såg att den var filmad innan jag lämnade in den
De trodde inte på att jag hade film på min bil när jag lämnade in den, de krävde att jag visade info för filen så de såg att den var filmad innan jag lämnade in den
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Det är lite så det är i Elons rike. Men vad tusan, dålig service kan man få även hos Ford.
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Dumma dom de är underbetalda och ett kollektivavtal skulle såklart se till att något sådant inte kan hända.jlsve skrev: ↑08 nov 2023 19:45Lämnade in min MYP idag för att åtgärda några leverensavvikelser. En av avvikelserna var en skadad fälg som fanns vid leverans.
När jag skulle hämta bilen efter servicebesöket synade jag av den nya fälgen, vilket var väldigt tur att jag gjorde. Jag upptäcker då en ännu större skada än vad som fanns på den förra fälgen, den nya skadan är ett skrapmärke/intryckning på 1-2 cm som ser ut att komma ifrån när man krängt på däcket.
Efter lite diskussion lägger de in ett nytt service
ärende, som jag bifogar en bild till direkt på plats innan jag lämnar.
Hur som helst så resulterar detta i att jag kommer behöva ta ledigt ytterligare en dag samt åka 25 mil igen för att åtgärda detta. Enligt serviceteknikerna kan de inte ens garantera att jag får en ny fälg igen, det finns en risk att de enbart lägger i färg enligt teknikern. Återstår att se, men det här är riktigt dåligt!
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Tyckte jag hade dålig service hos Volvo och blev riktigt lack på dem, bytte därför till en Tesla. Men tjena, Volvos service var ju ljusår bättre.
Har lagt ner 70-80000kr och inte fått ett fel jag har på bilen fixad ännu. Har fått delar utbytta och sedan fått kommentaren att felet kvarstår och du är välkommen tillbaka. De felsöker ju inte ens. Det är kundservice i sin finaste form.
Tesla Model S 90D
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5563
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Ja Tesla skulle behöva gå en kurs i kommunikation och läsa på lite om kaizen.
Det jag saknar efter tidigare Toyotor var servicen. Nästan kul att lämna in bilen..
Det jag saknar efter tidigare Toyotor var servicen. Nästan kul att lämna in bilen..
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Eller Rejmes om man kör Volvo... anledningen till att jag valde bort Volvo när jag skulle köpa min förra bil.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Volvo där jag bor har fördelen att jag kan välja..
Bilia, nja aldrig varit nöjd där..
Bildeve, helt ok service inget direkt att klara på.
Bilbengtsson i Sjöbo, var super men tror de numera är bil Månsson så vet inte idag.
Tesla, ja tesla Malmö är mitt enda val.
Alla dessa verkstäder är på ungefär samma avstånd för mig..
Bilia, nja aldrig varit nöjd där..
Bildeve, helt ok service inget direkt att klara på.
Bilbengtsson i Sjöbo, var super men tror de numera är bil Månsson så vet inte idag.
Tesla, ja tesla Malmö är mitt enda val.
Alla dessa verkstäder är på ungefär samma avstånd för mig..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Håller med.Gustafsson skrev: ↑09 nov 2023 06:57Ja Tesla skulle behöva gå en kurs i kommunikation och läsa på lite om kaizen.
Det jag saknar efter tidigare Toyotor var servicen. Nästan kul att lämna in bilen..
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5464
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Samma upplevelse på Lexus.jlsve skrev: ↑09 nov 2023 21:33Håller med.Gustafsson skrev: ↑09 nov 2023 06:57Ja Tesla skulle behöva gå en kurs i kommunikation och läsa på lite om kaizen.
Det jag saknar efter tidigare Toyotor var servicen. Nästan kul att lämna in bilen..
Men det var samma sak på Tesla fram till Model 3 dök upp. Då förpestades tillvaron för alla S och X ägare. SC gick från superbra till värdelöst ganska omgående.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Tråkigt att höra att det är dålig service.
Jag själv har varit helnöjd med de gångerna de har varit och servat bilen hos mig.
Jag kanske bara har haft tur dessa gånger?
Jag själv har varit helnöjd med de gångerna de har varit och servat bilen hos mig.
Jag kanske bara har haft tur dessa gånger?
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Jag har haft Tesla sen 2015.
De få gånger jag har haft med Tesla service att göra har dom var riktigt bra.
Mycket bättre än "gamla" verkstäder på Bilia, Din bil mm
De få gånger jag har haft med Tesla service att göra har dom var riktigt bra.
Mycket bättre än "gamla" verkstäder på Bilia, Din bil mm
MYP -22 | MIB | svart/svart
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Jag har också varit nöjd med den mobila servicen som gör enkla jobb, men när det kommer till mer komplicerade reparationer på SC som kan ta lite mer tid, nej.
Kommer försöka anlita andra verkstäder i fortsättningen, om jag inte kan fixa det själv. Har inte tummen mitt i handen, utan tidigare bara inte haft tid och ork. Bytt bromsbelägg själv och det var den enklaste bilen jag gjort det på någonsin.
Bara man sätter sig in i det lite, så är det en ganska enkel bil att meka med.
Tesla Model S 90D
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Får känslan av stt Model S och X fortfarande får bättre service.
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Min S hade en bakspoiler som satt löst.
Nu är backluckan repig runt om hela spoilern (som i och för sig troligen sitter fast nu).
Samtidigt gick inte frunken öppna, det skulle också fixas. Den fungerade när meken var på plats, en gång….sen fungwrar den inte igen.
Så två steg bakåt och ett framåt.
Jag är osäker på om jag törs lämna in bilen på rep på SC.
Det känns som att det blir 600 km körning och ännu värre.
Jag vet egentligen att jag troligen kan lösa reporna med att polera själv. Noll risk för att förstöra lacken. Lämnar jag in känns det som hög risk att de sabbar det, polerar igenom lacken och vehov omlack eller kanske skadar spoilern och och bilen måste på omlackering.
Jag är kluven, lämna till folk som antagligen är klåpare eller göra det själv.
Har en ful panel gap på 1 cm glipa mellan huv o h skärm där huven dessutom sitter betydlig högre än skärmen. Jag vet att jag kan lösa det här också, troligen bättre än Tesla. Försöktes fixa med mobile service, men blev inte just någon skillnad.
Det är ju inte mitt jobb att göra färdigt bilen, alltså det som inte blev klart på fabrik men som var på deras lott.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Fast just rep var väl vad de lyckades med?
(Ursäkta kunde inte låta bli)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- LarsaR
- Teslaägare
- Inlägg: 497
- Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
- Ort: Skellefteå
- Referralkod: ts.la/larsa68805
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Ranger från Umeå lyckades limma fast Plaidmärket på min baklucka utan att repa !
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Re: Skrämmande dålig kvalitet på service
Mest imponerande är det ändå att man lyckas leverera bilar där delarna lossnar då att man får åka ut och limma dit dem igen
"Hydrogen the most dumb thing I could possibly imagine for energy storage." Elon Musk