Har den äldre generationen av Teslas laddbox utan WiFi uppkoppling.
Ibland har jag gäster som vill ladda bilen medan matlagning pågår och jag vill gärna ställa ner antalet ampere så att inga proppar går.
Finns det någon som helst möjlighet för mig att ställa ner laddboxens effekt eller måste personen i fråga själv göra detta via sin mobilapp?
Hade det varit möjligt med den nuvarande generationen som är wifi uppkopplad?
Undrar också om det sker några mjukvara uppdateringar till laddboxen?
Tesla wall connector
Moderator: Redaktion
- maxhallden
- Teslaägare
Re: Tesla wall connector
Vi fick den nyaste installerad nyligen hemma och då frågade elektrikern hur han skulle ställa in den.Arn skrev: ↑10 nov 2023 10:28Har den äldre generationen av Teslas laddbox utan WiFi uppkoppling.
Ibland har jag gäster som vill ladda bilen medan matlagning pågår och jag vill gärna ställa ner antalet ampere så att inga proppar går.
Finns det någon som helst möjlighet för mig att ställa ner laddboxens effekt eller måste personen i fråga själv göra detta via sin mobilapp?
Vår står på full effekt 3x16A och så justerar vi i appen/bilen. Men det går man in i installationsinställningarna så går det säkert att ställa ner effekten.
TMY RWD Svart/svart 2023
TM3 RWD Vit/svart 2024
TM3 RWD Vit/svart 2024
- maxhallden
- Teslaägare
Här är manualen:
https://www.tesla.com/sites/default/fil ... wedish.pdf
På sidan 29 står det om driftsättning, är ganska säker på att det är där man ställer maximal effekt.
https://www.tesla.com/sites/default/fil ... wedish.pdf
På sidan 29 står det om driftsättning, är ganska säker på att det är där man ställer maximal effekt.
TMY RWD Svart/svart 2023
TM3 RWD Vit/svart 2024
TM3 RWD Vit/svart 2024
Tack så mycket.
Kollade sidan 29 i manualen och det verkar inte vara allt för enkelt, så kanske enda enkla sättet är att be personen i fråga sätta ner ampere i sin app
Kollade sidan 29 i manualen och det verkar inte vara allt för enkelt, så kanske enda enkla sättet är att be personen i fråga sätta ner ampere i sin app
- Tesla Y LR
- Teslaägare
Vår gen 3 har 20 A som max, och nu uppdaterad så den även laddar icke Tesla, så grabben kan snylta...
- Skyvandrare
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/filip98503
Vi har en gen 1. I den ställer man max ström med dip-swishar inne i boxen. Den saknar möjligheten att uppdatera mjukvaran (om det ens finns någon?).Arn skrev: ↑10 nov 2023 10:28Har den äldre generationen av Teslas laddbox utan WiFi uppkoppling.
Lycka till!
MYP 2022
M3 SR+ 2020
Volvo C30 A-traktor HVO100
M3 SR+ 2020
Volvo C30 A-traktor HVO100
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Och såna som Jerkers grannarTesla Y LR skrev: ↑10 nov 2023 18:15Vår gen 3 har 20 A som max, och nu uppdaterad så den även laddar icke Tesla, så grabben kan snylta...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19