Ägarkonto och leasingbil

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lergoken
Teslaägare

Ägarkonto och leasingbil

Inlägg av Lergoken »

Har har sedan drygt en vecka en MYLR som beställts via Carpay Fleet (Volvo finans).
Jag har lagt till både mig själv och frun som förare.
Men igår såg i min väns App att han hade fler val i sin app än vad jag har. Han har en privat MXLR.
Bla så har jag retat mig på att man inte kan se nån laddningshistorik, men det fanns i hans app.

Jag hittade denna infon på teslas hemsida:
"Obs: För att komma åt denna funktion måste fordonet ha programvaruversion 2021.44.25 eller senare, du måste ha Tesla-appen med version 4.5.1 eller senare samt använda bilens ägarkonto."

Det är ju helt rubbat att man som förare inte kommer åt den funktionen.

Det finns lite beskrivet här:
viewtopic.php?p=457317#p457317

Någon som vet om detta går att lösa, eller det är dead end?
Vad är det mer man missar som leasingförare?
MYLR 2024
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Ägarkonto och leasingbil

Inlägg av Trean »

Det beror på hur bilen är registrerad på Tesla-kontot. Jag har leasing via DNB, men bilen är registrerad med ett ägarkonto på mig.

I ditt fall låter det som att Carpay Fleet har registrerat bilen på ett Tesla-konto som tillhör dem och att du är tillagd som en förare. Förutom att du då inte får tillgång till alla funktioner kan de se exakt var bilen befinner sig och all Supercharging kommer att debiteras deras kreditkort om de lagt till något i ägarkontot. Om de inte har lagt till något kort kommer du inte att kunna ladda på Supercharger.
Användarvisningsbild
Lergoken
Teslaägare

Re: Ägarkonto och leasingbil

Inlägg av Lergoken »

Trean skrev: 24 nov 2023 11:40
Det beror på hur bilen är registrerad på Tesla-kontot. Jag har leasing via DNB, men bilen är registrerad med ett ägarkonto på mig.

I ditt fall låter det som att Carpay Fleet har registrerat bilen på ett Tesla-konto som tillhör dem och att du är tillagd som en förare. Förutom att du då inte får tillgång till alla funktioner kan de se exakt var bilen befinner sig och all Supercharging kommer att debiteras deras kreditkort om de lagt till något i ägarkontot. Om de inte har lagt till något kort kommer du inte att kunna ladda på Supercharger.
Jag kunde lägga till betalkort.
Finns olika nivåer på konto?
Enl mailet jag fick av Tesla, så står det Teslakonto. Men det verkar som det även finns Ägarkonto
MYLR 2024
Skriv svar