kenem skrev: ↑11 dec 2023 21:36
Jag ska ta bort historiken och kolla om det hjälper till. Men alla animationer allmänt laggar. Samt så har jag fått gul ram runt om skärmen som skall tydligen vara någonting "vanligt fel" på mcu1.
Bilar 1000km engång i månaden, så tänkte att CCS kan vara rejäl uppgradering men en tesla-advisor sade att jag inte borde ha stora förhoppningar dock känns det som om jag borde?
Gula ramen var iaf tidigare giltigt skäl till gratis byte av MCU, dock endast till MCU1, för uppgradering behövde man betala en mellanskillnad, kolla om dom kan byta till en ny skärm gratis, det brukar löna sig att stå på sig.
CCS är som sagt en "no-brainer", alla nya SuC är v3 (eller v4) som endast har CCS, utan denna uppgradering så begränsar du dig rejält, du kan ju dessutom inte utnyttja någon annan snabbladdare än gamla SuC v2 då.
Som tidigare har påpekats så påverkar inte CCS-uppgraderingen hastigheten på laddningen, men du får alltså tillgång till
väsentligt mycket fler laddare, jag skulle inte vilja åka på långresa idag utan denna möjlighet.
/fth