Pasjostrom skrev: ↑21 dec 2023 17:46
Jag behöver beställa en ny tjänstebil och mitt företag har avtal med CarPay. Jag vill beställa en Tesla men på grund av strejken och problemen med reg-skyltar så säger CarPay att de inte kan få några Tesla levererade och vägrar därför beställa Tesla.
Är det fler än jag som sitter i samma sits? Vad kan vi göra för att trycka på leasingbolaget att vara lite lösningsorienterade kring detta?
Uppenbarligen finns vägar runt detta så jag hoppas situationen löser sig snarast, annars tvingas jag beställa en snikversioner av XC40 eller Enyaq som är de enda andra bilar som mitt företag godkänner
Jag beställde en Tesla i mitten av november som skulle bli levererad 11-21 dec, men detta har inte skett.
Jag har ringt och pratat med både Tesla och Carpay varje dag nu i två veckor...
Carpay är väldigt beslutna att inte gå med på någon lösning, sjukt att dom nu vägrar beställa tesla..
NF fleet nekade också i början men har nu lyssnat på sina kunder och gått med på en lösning och alla som har beställt med NF Fleet får hämta sina bilar nu.
Nämnde detta till carpay som inte kommer gå med på något med tesla, utan dom hävdar att de har beställt bilen komplett och tesla få lösa den (komplett i detta fall är bil med regskyltar)