Äntligen finns funktionen (nästan) alla vill ha.
Helt automatisk aktivering av AP efter filbyte, och utan ljudsignaler. Alltså som det är på många andra bilmärken.
Givetvis är det inte Tesla som tillhandahåller denna funktion, för nu minskar anledningen att betala för "Uppgraderad Autopilot" och "Total självkörningsförmåga".
Enhance S3XY button har nu denna funktion efter uppdateringen igår.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag är snarare orolig för att de ska ställa till problem för dem eller försöka blocka dem på något vis, nu med Drift Mode och Continious AP så är de inne och tassar på att stjäla försäljning av Tesla (Performancemodeller resp EAP). Hoppas det går bra. Jag kommer också köpa.
Undrar hur länge det dröjer innan Tesla köper Enhance?
Tesla skulle ju relativt enkelt kunna fixa dom här funktionerna själva. Det dom är duktiga på är väl att hacka sig in i systemet vilket ju tesla naturligtvis inte skulle behöva. Eller vad gör dom?
Tesla skulle ju också relativt enkelt kunna stoppa sånt här. Eftersom dom inte gör det är det ju på sätt och vis accepterat.
Jag är snarare orolig för att de ska ställa till problem för dem eller försöka blocka dem på något vis, nu med Drift Mode och Continious AP så är de inne och tassar på att stjäla försäljning av Tesla (Performancemodeller resp EAP). Hoppas det går bra. Jag kommer också köpa.
Hade jag varit Tesla så hade jag ryckt garantin på motorer och batteriet som du labbar med saker som tex driftmode.
Tesla skulle ju relativt enkelt kunna fixa dom här funktionerna själva. Det dom är duktiga på är väl att hacka sig in i systemet vilket ju tesla naturligtvis inte skulle behöva. Eller vad gör dom?
Piggy-back
Man kopplar in boxen "på slingan" och stjäl signalerna. Om antispinn skickar en signal till huvuddatorn att det slirar så slänger boxen signalen och skickar en "allt normalt" signal vidare.
Tesla skulle ju relativt enkelt kunna fixa dom här funktionerna själva. Det dom är duktiga på är väl att hacka sig in i systemet vilket ju tesla naturligtvis inte skulle behöva. Eller vad gör dom?
Piggy-back
Man kopplar in boxen "på slingan" och stjäl signalerna. Om antispinn skickar en signal till huvuddatorn att det slirar så slänger boxen signalen och skickar en "allt normalt" signal vidare.
Inget tesla inte skulle kunna fixa själva. Tesla skulle väl också kunna sabotera det genom att koda signalerna.
Indirekt känns det ju som sanktionerat. Som sagt undrar man ju var gränsen går.
När lyckas någon jailbreaka en tesla? Om alla signaler till centraldatorn är okodade skulle man ju teoretiskt kunna byta ut hela datorn mot en egen med egen programvara som simulerar teslas egen.
Inget tesla inte skulle kunna fixa själva. Tesla skulle väl också kunna sabotera det genom att koda signalerna.
Indirekt känns det ju som sanktionerat. Som sagt undrar man ju var gränsen går.
När lyckas någon jailbreaka en tesla? Om alla signaler till centraldatorn är okodade skulle man ju teoretiskt kunna byta ut hela datorn mot en egen med egen programvara som simulerar teslas egen.
Teslor jailbreakas på löpande band. Sök på youtube så hittar du tex en ukrainare som slagit på FSD i sin bil.
Jag håller med i att här ger sig S3XY-buttons sig ut på hal is. De verkar ju ha kunnat etablera sig som ett i princip nödvändigt köp, för att få till blinkers och torkare. Nu när de låser upp funktioner som Tesla tar mycket betalt för får de fokus på sig, Tesla kommer nog lägga energi på att spärra detta och kolla loggar för att se spår av användande.
Att folk har jailbreakat bilar tidigare har skett i en helt annan skala.
Nu blir de lite för ”bra” och det finns en klar risk att det stängs av av Tesla eller att garantin inte gäller vilket ju får mer eller mindre samma effekt.
Vore klart surt då redan de pratiska funktionerna är riktigt bra. T.ex. blinkersknapp för non-stalk bilar och DRL på baklamporna.
De ska ju även komma med retrofit av 3/Y stalks till S/X palladium, vilket vore ett givet köp.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Undrar hur länge det dröjer innan Tesla köper Enhance?
Tesla skulle ju relativt enkelt kunna fixa dom här funktionerna själva. Det dom är duktiga på är väl att hacka sig in i systemet vilket ju tesla naturligtvis inte skulle behöva. Eller vad gör dom?
Det är ju uppenbart att Teslas linje är att basic AP inte ska kunna det för då minskar skillnaden till enhanced AP markant.
Den enda vettiga funktionen för de 35K det kostar är väl just filbytet. Inte många skulle köpa det om det ingick.
Angående Matrix-stöd är det precis som du skriver mer tveksamt om/när det kommer. Highland ska ju få någonting ”Adaptive Main Beam” ganska snart. Men inget vet hur mkt adaptivt det blir. Och sen får man se om det kan komma till MY och äldre M3.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024 Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld