Inredningsfärger
Moderator: Redaktion
Inredningsfärger
På Model X tycks svart och beige inredningsfärg vara samma som för Model S, men den grå har utgått och ersatts av ultra-vit i ett syntetmaterial. Den senare tycks ha blivit populär i USA, men tror ni den skulle funka lika bra i Europa? Den förefaller lite "bling" och jag undrar om det kan vara en kulturfråga? Eller så är jag bara konservativ.
Alltså, skulle ni själva överväga den ultra-vita inredningen?
Re: Inredningsfärger
Jag blir alltid lite rädd när jag hör om syntetmaterial som är liknande skinn, det får mig att tänka på gamla bilar med vinylklädsel och det blir vaaaaaaaaaarmt! Man kanske får köra med säteventilation på konstant? Men utseendemässigt så gillar jag det skarpt.Lucidor skrev:På Model X tycks svart och beige inredningsfärg vara samma som för Model S, men den grå har utgått och ersatts av ultra-vit i ett syntetmaterial. Den senare tycks ha blivit populär i USA, men tror ni den skulle funka lika bra i Europa? Den förefaller lite "bling" och jag undrar om det kan vara en kulturfråga? Eller så är jag bara konservativ.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tycker själva tanken på att inte använda skin men ändå få det att se ut som skin. Är det inte bättre att använda mer av djuret som man redan har ätit upp eller ska skinnet slängas?
Detta kan vara resultatet av att några aktieägare motionerade om ett veganskt alternativ på årsstämman förra året. Musk lovade att titta på det, och Model X går att få skinnfri, även utan skinnratt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Man får dock inte uppvärmd ratt om man kör på vegan+vinterpaketet. Det går inte få skinnfri ratt med värme.bylund skrev:Detta kan vara resultatet av att några aktieägare motionerade om ett veganskt alternativ på årsstämman förra året. Musk lovade att titta på det, och Model X går att få skinnfri, även utan skinnratt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Åh... är det rattvärme om man har vinterpaketet? Nice!
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Om jag har förstått det rätt så innebär inte den vita inredningen att man får syntetratt, utan man måste särskilt be Tesla om att få helt läderfri inredning, och om man då har vinterpaketet får man inte uppvärmd ratt. Det går även att få läderfri Model S om man önskar, och det går heller inte att konfigurera i designstudion, utan man måste prata med Tesla för att få det valet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Apropå den där ratten, nån som vet om man kan eftermontera den?
Jag har inte vinterpaketet och saknar verkligen uppvärmd ratt...
Jag frågade vid leveransen i April i fjol och flera ggr efter det och har ff inte fått svar:(
Jag har inte vinterpaketet och saknar verkligen uppvärmd ratt...
Jag frågade vid leveransen i April i fjol och flera ggr efter det och har ff inte fått svar:(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag gillar den ultravita inredningen skarpt. Har en italiensk kritvit lädersoffa hemma sedan snart 15 år och den ser fortfarande helt ny ut, trots att barn spillt och hoppat i den under mer än hälften av den tiden. Skinn är otroligt svårt att fläcka ner så jag hoppas detsamma gäller för syntetmaterialet.
Gillar oxå uktra white men undrar hur syntet-skinn känns vid långfärd???
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Jag har med lite oro läst att flera bilar i USA med ultravit skinnklädsel och ventilation verkar ha fått revor i klädseln på kort tid. Trist om det stämmer för det var den inredningen jag absolut helst ville ha.